Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
stgrhe

Medlemskategorier

Vilka är vi som är medlemmar i Thailandforum.se ?  

70 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilka är vi som är medlemmar i Thailandforum.se ?

    • Bor i Thailand på heltid
      10
    • I Thailand deltid (min 3 mån)
      6
    • På väg att bli bosättare
      5
    • Frekventa besök (min 3 ggr)
      37
    • Fåtal eller inga besök ännu
      21


Rekommendera Poster

Det vore intressant att få en uppfattning hur medlemsstrukturen ser ut på forumet. Det kan skapa förutsättningar för kommande förbättringar om Martin har tid och lust.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sabai

Man får lov att säga att det är heltid nu , men spenderar en hel del tid i Singapore .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 ggr förra året.

April och November.

Sen drog jag iväg på nyårsafton 2v...

Och så för många år sedan ...

Hade planer för en resa under songkarn nu i april men vi har lagt det på hyllan fär tillfället... Man måste jobba och tjäna pengar medan det är säsong för vår bransch.

Kanske åker 1 mån i sommar istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det vore intressant att få en uppfattning hur medlemsstrukturen ser ut på forumet. Det kan skapa förutsättningar för kommande förbättringar om Martin har tid och lust.

Göran

Räcker inte simpel nyfikenhet som skäl för att ställa frågan då?  ;)

I vilket fall, bra fråga! Är själv på väg för fjärde gången, och hade jag haft en fetare plånbok hade det varit fler redan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

alternativet På väg att bli bosättare stämmer bra, fortsätter att sälja av i Sverige och flyttar från villa till lägenhet nu i sommar,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker varje år mellan 2 veckor till 2 månader. Det har en tendens att bli längre tid för varje år så 2 månader var förra året. Det blev dock inget Thailand i år då vi åkte till Borneo i stället (kom hem i måndags). Vi har åkt varje år under 10 års tid nu och tycker att det käns viktigare och viktigare för varje år att komma iväg. Funderar på om vi ska köpa hus eller "bara" hyra men det får tiden utvisa. Drömmen/planen är att efter pension bo där 6 månader per år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bara varit i TH en endast gång, men då var vi där åtta månder. Och sen vill jag flytta ner och ser mig om efter boende, men mitt jobb är inte tillåtet i TH...så vad är jag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

alternativet På väg att bli bosättare stämmer bra, fortsätter att sälja av i Sverige och flyttar från villa till lägenhet nu i sommar,

Jag också, fick mitt "Non O-A" visum igår och skrev kontrakt på lägenhetsförsäljningen i förrgår, dessutom går försäljningen på Blocket av möbler och bohag hyggligt. Jag flyttar permanent till Thailand och behåller inget i Sverige.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också sålt av allt nästan en liten del finns lagrade hos dottern och så har jag sommarstugan kvar ifall man skulle vilja åka på semester någon sommar. Åker nog till Sverige i maj för att förnya min frus tvåårsvisa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också sålt av allt nästan en liten del finns lagrade hos dottern och så har jag sommarstugan kvar ifall man skulle vilja åka på semester någon sommar. Åker nog till Sverige i maj för att förnya min frus tvåårsvisa.

En sommarstuga kan du ha kvar i Sverige utan att behöva riskera att få betala full skatt på inkomster från Sverige om du "flyttat ut". Då är det endast den 25% SINK-skatten man behöver betala.

Hur är det med kramperna?

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sommarstuga kan du ha kvar i Sverige utan att behöva riskera att få betala full skatt på inkomster från Sverige om du "flyttat ut".  SINK-skatten man

Hur är det med kramperna?

Göran

Sommarstugan är skriven på dottern.                                              Rolf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sommarstugan är skriven på dottern.                                              Rolf

Har du hus eller bostadsrätt i Sverige räknas du som att du har stark anknytning till Sverige skattemässigt oavsett om du flyttat ut eller ej. Då åker du på full skatt i Sverige på inkomster som härrör därifrån.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Huset är sålt bilarna sålda utom en som dottern disponerar och lite maskiner och verktyg kvar ifall jag skulle få nåt ryck att börja bygga igen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Feb -94 (2 v)

Hopp!!!! till nästa gång...

Dec -01 (2 v)

Dec -02 (3 v)

Jan -03 (3 v)

Feb -04 (4 v)

April-05 (4 v)

Feb-06 (4 v)

Okt-06 (2 v)

Feb-07 (5 v)

Dec-07 (6 v)

Nästa resa 4 maj, 2v.

Alltid Kamala, Phuket. Med turer bla till Malaisia.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

feb -94 (utan barn, i samband med vår jorden-runt-resa)

feb - mars 03 (med barn, den yngsta 2 år då)

aug -05

feb -06

mars - april -07

aug -07

dec - jan 07/08

Just nu har vi faktiskt ingen ny resa inbokad, vilket känns lite konstigt (fr.a. med tanke på att vi gjorde 3 resor förra året.....)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Enigma

Har blivit tio gånger nu , ska bli den elfte till hösten är det tänkt .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×