Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
wall80

Valutan/Kurser

Rekommendera Poster

När man tar ut pengar på bankomater i thailand, vilka är det bäst kurs på?? Har tidigare bara plockat ut o inte brytt mig men nu är ju kronan så svag att man vill ha bästa möjliga....

Sålänge du inte väljer bankens egen kurs så spelar det ingen roll.. Kursen bestäms av Visa eller Mastercard.

Vad trycker jag på för att ej välja bankens egen kurs?

Har du verkligen missat det? Som Plexus skriver så är ju just detta en följetång här och som nämnts hur många gånger som helst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man tar ut pengar på bankomater i thailand, vilka är det bäst kurs på?? Har tidigare bara plockat ut o inte brytt mig men nu är ju kronan så svag att man vill ha bästa möjliga....

Sålänge du inte väljer bankens egen kurs så spelar det ingen roll.. Kursen bestäms av Visa eller Mastercard.

Vad trycker jag på för att ej välja bankens egen kurs?

Har du verkligen missat det? Som Plexus skriver så är ju just detta en följetång här och som nämnts hur många gånger som helst.

Kan det vara så att frågandet är viktigare än svaren??  >:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är på plats i Thailand och måste växla in en liten slant innan hemresa. Generellt,vad är bäst? Ta ut pengar i automat vid hotellet ellee växla på hotellet?

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är på plats i Thailand och måste växla in en liten slant innan hemresa. Generellt,vad är bäst? Ta ut pengar i automat vid hotellet ellee växla på hotellet?

Tack på förhand!

Sysslar hotellet med valutaväxling?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är på plats i Thailand och måste växla in en liten slant innan hemresa. Generellt,vad är bäst? Ta ut pengar i automat vid hotellet ellee växla på hotellet?

Tack på förhand!

Sysslar hotellet med valutaväxling?

Det är väl inget konstigt med det? Gör väl de flesta större hotell?

Svaret på frågan är förstås att det är bäst att ta ut i ATM.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just ja. Fick frågan när jag betalade hotellet på plats om jsg ville ta det i lokal valuta eller svenska kronor. Ah, något sådant.  Nån som förstår? Jag valde thb. Vad är normalt det bästa att välja? Så jag vet när jag ska betala slutnotan.

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är på plats i Thailand och måste växla in en liten slant innan hemresa. Generellt,vad är bäst? Ta ut pengar i automat vid hotellet ellee växla på hotellet?

Tack på förhand!

Sysslar hotellet med valutaväxling?

Det är väl inget konstigt med det? Gör väl de flesta större hotell?

Svaret på frågan är förstås att det är bäst att ta ut i ATM.

Har jag inte sett på några hotell jag bott på iaf... Dock kan det ju ibland finnas bås med växling precis utanför hotellet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just ja. Fick frågan när jag betalade hotellet på plats om jsg ville ta det i lokal valuta eller svenska kronor. Ah, något sådant.  Nån som förstår? Jag valde thb. Vad är normalt det bästa att välja? Så jag vet när jag ska betala slutnotan.

Tack!

Aha vad det så du menade... Då ska du betala i baht och låta visa/mastercard fixa växlingen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är på plats i Thailand och måste växla in en liten slant innan hemresa. Generellt,vad är bäst? Ta ut pengar i automat vid hotellet ellee växla på hotellet?

Tack på förhand!

Sysslar hotellet med valutaväxling?

Det är väl inget konstigt med det? Gör väl de flesta större hotell?

Svaret på frågan är förstås att det är bäst att ta ut i ATM.

Har jag inte sett på några hotell jag bott på iaf... Dock kan det ju ibland finnas bås med växling precis utanför hotellet.

Och det DU inte sett finns inte, eller hur tänker du nu?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är på plats i Thailand och måste växla in en liten slant innan hemresa. Generellt,vad är bäst? Ta ut pengar i automat vid hotellet ellee växla på hotellet?

Tack på förhand!

Sysslar hotellet med valutaväxling?

Det är väl inget konstigt med det? Gör väl de flesta större hotell?

Svaret på frågan är förstås att det är bäst att ta ut i ATM.

Har jag inte sett på några hotell jag bott på iaf... Dock kan det ju ibland finnas bås med växling precis utanför hotellet.

Och det DU inte sett finns inte, eller hur tänker du nu?

Nej det menar jag inte... Visste dock inte att det fanns...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Huvudsaken en Chang inte kostar mer än 60 bath på restaurangen sen får kursen vara vad den vill.   :cr:angel:

Det sprack för mig i går, fick betala 65 thb. Det var en stor förvisso men priserna skenar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snart drar man iväg till Naiharn.Vilken är den bästa kurs ni fått alltime high?

Bästa kursen var när man kunde dela med 5,5. Tror det var 2008-09. Bra kurs i våras med.

Det var riktigt bra i slutet av 2004 om man tittar tillbaka i historiken. Som bäst fick man  588 bath för 100 SEK.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×