Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Hur långt innan avresa brukar ni BÖRJA packa erat bagage ?

Hur långt innan avresan brukar ni börja packa erat bagage ?  

354 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur långt innan avresan brukar ni börja packa erat bagage ?

    • 0-24 timmar innan
      150
    • 2 dagar innan
      99
    • 1 vecka innan eller mer
      104
    • Jag...Moi !? Packa gör min andra hälft...
      13


Rekommendera Poster

Men hallå...hör jag rätt....STRYKER ni era kläder när ni ska på resa till varma resemål ??

Vad stryker ni ?? Helt förstummad över er energi...Och "pack-bord"...:-))

Jag stryker kläderna, för då tar de mindre plats  :)

Hva med å stryke oss selv så vi tar mindre plass på flyet? Kanskje bedre beinplass!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg bruker den tiden det tar å legge passet mitt og reise-dvd'n ned i sekken. Har alt jeg trenger hjemme i Thailand.

Den tyngste sekken jeg noen gang har hatt var på 1,9 kg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

7 v innan tog fram min gamla väska med hjul och dragpinne packade det först blev ett par fodrade vinterskalbyxor obs tänkte inte använda de i thailand de har spruckit i grenen så snål som man är ska man laga de i thailand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HAha...

Min man började packa igår kväll och då har vi inte bokat resan än!

Hoppas fortfarande på att hitta den absolut billigaste, snabbaste och bästa comfort resan, haha.

Nej, ikväll blir det bokat, 25/12 åker vi och stannar ca en månad.

Ha det gott alla.

Bondmora

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite sugen faktiskt att inventera befintlig "thailåda"! Lägga till, rata, skriva ny önskelista.... Bara ca 3,5 mån till resa  :big grin:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Max 1 dag innan alltid i ren och skär panik vart jag än ska :) vart är passet PANIK men oftast får jag till det till slut :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe jag har redan börjat å förbereda inför resan i Feb 2012  :dan , men packas görs det kanske nån vecka innan och kvällen innan tas allt ur igen å kollas igenom en gång till för att se vad som kan stanna hemma... för denna gången så blir det bara handbagage :P så gäller att få till det bra i väskan då  :big grin:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag längtar så mycket och kan inte låta bli så packa gör jag en vecka innan haha :D Sitter till och med och gör en lista på vad jag ska ha med mig nu för skojs skull även om jag åker om en månad  :cr

Om man kan ha Thailandsfeber så har jag nog det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar packa ett par dagar innan men denna gången med två barn PLUS en flytt dagen innan resan (bad bad timing!!!) har jag faktiskt redan nu börjat lägga undan en del saker i en Thailandlåda.

Men det är ju bara 3½ månader kvar  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar packa ett par dagar innan men denna gången med två barn PLUS en flytt dagen innan resan (bad bad timing!!!) har jag faktiskt redan nu börjat lägga undan en del saker i en Thailandlåda.

Men det är ju bara 3½ månader kvar  :D

Har drygt 2 veckor kvar till avresa och har nu börjat att använda matsalsbordet i vanlig ordning att lägga grejer på som helt säkert ska med. Ovanligt tidigt för att vara oss men har så begränsat med "pack-tid" i år så det är lika bra att köra igång. Packningen av kläder sker i sista momangen och tar minst tid. Det går på rutin nu efter ett antal resor + att vi har så mycket som redan finns på plats.

:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Packningen går rätt så fort men kan inte låta bli att stryka nästan allt och det tar halva dagen. Ska aldrig mer köpa capribrallor med veck....

Har inget med packning att göra men kom på att jag måste köpa Maxosol snart. Testade förra året och gillade effekten. Ingen kräftfärg eller soleksem och färgen satt i längre. Känns redan som att semestern är "runt hörnet! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har packat klart! Det gjorde jag när jag la undan sommarkläderna för vintern. Det som ska med lade jag ner i en särskild "thailandslåda" där jag har allt annat också som ska med FÖRUTOM solskydd som jag ska köpa nytt och jag vill ha samma som förra året. Då var maken o jag de enda som varken blev biten av strandloppor eller mygg och de andra var övertygade om att det måste bero på vårt solskydd. Jag var så säker på att jag skulle komma ihåg vilket solskydd jag hade med mig, men fasiken att jag minns:(( När jag går o tittar på hyllorna ser de ju likadana ut allihop o jag har ingen flaska kvar. Den slängde jag innan jag åkte hem!

Antingen får jag leva med att bli biten, eller köpa några olika sorters solskydd o testa mig fram....:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om 15 dagar är det dags för nästa resa, väskorna står nu framme och luftar. Jag har börjat kolla igenom "Thailands hyllan" där kläder ligger och väntar på att packas eller "dissas". Om jag kann hålla mig så packar jag de sista dagarna! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Packningen går rätt så fort men kan inte låta bli att stryka nästan allt och det tar halva dagen. Ska aldrig mer köpa capribrallor med veck....

Har inget med packning att göra men kom på att jag måste köpa Maxosol snart. Testade förra året och gillade effekten. Ingen kräftfärg eller soleksem och färgen satt i längre. Känns redan som att semestern är "runt hörnet! :)

Maxosol har jag inhandlat å börjat stoppa i mig idag, hittade faktiskt på Hemköp 49.90/st.

För att hålla mig till ämnet så packar jag ett par dar innan på riktigt.......i huvvet gör jag det låååångt innan :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×