Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
HELLAN

Thailand magasinet.

Rekommendera Poster

Jag köpte nummer 1 på pressbyrån Centralen i förrgår...

men jag tänker nog inte prenumerera....kanske blir som Phuketgajden...

Bara försvinner utan förvarning...jag köper lösnummer istället... ;)

Man tjänar ändå inte så mkt på att prenumerera...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte nummer 1 på pressbyrån Centralen i förrgår...

men jag tänker nog inte prenumerera....kanske blir som Phuketgajden...

Bara försvinner utan förvarning...jag köper lösnummer istället... ;)

Man tjänar ändå inte så mkt på att prenumerera...

När försvann den tidningen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När försvann den tidningen?

Sista numret jag fick var mar/apr -08. Här finns en liten "förklaring":

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=6349.20

Stora personliga problem som Cathy skriver låter lite misstänkt... saken är den att utgivarens fru var med i en mycket svår bilolycka som nästan tog livet av henne. Hon klarade sig och är på bättringsvägen men familjens tid och kraft har sedan dess gått till att ta hand om henne, barnen och hela familjen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stora personliga problem som Cathy skriver låter lite misstänkt... saken är den att utgivarens fru var med i en mycket svår bilolycka som nästan tog livet av henne. Hon klarade sig och är på bättringsvägen men familjens tid och kraft har sedan dess gått till att ta hand om henne, barnen och hela familjen.

Ja, då får man ju en helt annan bild. Usch, så hemskt för hela familjen, tur att hon är på bättringsvägen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Har fått mail idag om att vissa sändningar av tidningen blivit försenade men att dom kommer onsdag/torsdag denna vecka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli thatig: Är den läsvärd så det är värt att åka till annan ort och leta efter den?

Men Valltomta! Hur off bor du? Har ni ingen postgång så du kan prenumerera?  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte senaste numret på Pressbyrån igår och kastade mig över det direkt. Tyvärr blev jag besviken, tidningen/tidskriften/magasinet känns som en sådan lågbudgetproduktion. Egentligen är det förstås jättebra att producera trots liten budget, men texterna innehåller så många språkliga fel och särskrivningar att det var rent irriterande. :o Jag kanske är extra känslig, men det störde läsupplevelsen. Är det ingen som korrekturläser innehållet innan det går i tryck? Tyckte över lag att reportagen höll låg journalistisk nivå, även om jag förstår att det är amatörskribenter som anlitas till största del. En iakttagelse: till och med tidningens namn är särskrivet. >:D

/En smågrinig Myrina

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Asch då, då kommer jag bli irriterad också, korrekturläsare är ett måste! Men det är bara andra numret, de kanske inte fått in sina rutiner riktigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Myrina, för varningen!

I ett forum är det fullständigt OK med allehanda avvikelser från korrekt svenska, men om jag betalar för något så förväntar jag mig en fullgod produkt. Det finns utmärkta rättstavningsprogram och den som redigerar bör ha tillräcklig kunskap att rätta språket.

Om jag läser en text som innehåller många språkliga fel, så hakar jag hela tiden upp mig på felen, istället för att ta till mig innehållet. Visst, jag vet att jag inte ser skogen för alla trän, men jag tycker att det är oartigt mot läsarna att inte bemöda sig om att skriva korrekt i en tidning.

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×