Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
linnp73

Dessa flygpriser.....

Rekommendera Poster

Suck... försöker lista ut det bästa för oss till nästa resa - i Februari 2016.

Familj på 4 - varav 2 barn 7 och 8.

planen är att åka till Bangkok och direkt vidare till Krabi.

Hem ska vi samma väg men stanna några dagar i Bangkok innan avresa till Sverige

Räknar med att vara borta runt 3 veckor.

Har innan endast flugit med Thai men sneglar nu på andra bolag för att komma ner i pris.

Barnen är större och kan enklare klara en mellanlandning innan Bangkok.

Har ett pris på hela resan med Thai på 29 500 ca.

När jag tittar på andra bolag tex Qatar får jag priset T o r Bangkok runt 21000 - men då ska jag ju boka inrikes vid sidan av sedan.

Så frågan är hur mycket det kan tänkas kosta och om det blir så mycket billigare att det väger upp bytet och väntan i Doha samt att ev byta flygplats i Bangkok till inrikes ( vilket jag inte behöver för de 29500)

Blir det mycket meck med att byta flygplats? vad ska man tro i tidsåtgång, förståss beror det ju på avgångstider -

Suck - jag velar fram och tillbaka och får ingen rätsida vad som känns bäst  :-\

Är det någon som orkar tycka något här? Priset 29000 är det kanske vettigast med tanke på den korta restiden och enkelheten?

Är jag dumsnål som jagar några tusenlappar i sammananget..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök på resa till krabi & hem från bangkok istället för att söka bangkok tor. Du får upp fler alternativ & slipper boka separat inrikesflyg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök på resa till krabi & hem från bangkok istället för att söka bangkok tor. Du får upp fler alternativ & slipper boka separat inrikesflyg.

Hmmm... Förstod inte riktigt.

Måste ju ta mej mellan krabi och Bangkok när vi ska hem också?

Har sökt i tre steg: Sthlm-krabi , krabi-Bangkok och sedan Bangkok-Sthlm

Får endast upp thai. För runt 31000.

(29000 var från resebyrå)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök på resa till krabi & hem från bangkok istället för att söka bangkok tor. Du får upp fler alternativ & slipper boka separat inrikesflyg.

Hmmm... Förstod inte riktigt.

Måste ju ta mej mellan krabi och Bangkok när vi ska hem också?

Har sökt i tre steg: Sthlm-krabi , krabi-Bangkok och sedan Bangkok-Sthlm

Får endast upp thai. För runt 31000.

(29000 var från resebyrå)

Du kanske ska ska kolla med Jade eller Jordenresor och se vad dom kan ordna. En sak är säker, ni blir varken de första eller sista som gör den resan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skippa bokning som kräver byte av flygplats i Bkk om du inte prompt måste jaga varje krona. Har vänner som missat anslutningsflyg från Don Muang även fast dom haft många timmar mellan flygen. Finns många orsaker till att man kan missa sina anslutningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har bokat tidigare bokat flyg till Bangkok och på egen hand sedan tagit oss vidare till Phuket/Krabi. Vi kommer göra likadant i sommar. Finns mkt att tjäna på det plus att man får ett par dagar i BKK.

Vi flyger BKK - Phuket med NokAir för drygt 2000:- ToR i sommar. 2 vuxna & 2 barn. Ni kan ju alltid börja er resa med ngn dag i BKK eller anat närliggande resmål. Vi kommer börja med 5 nätter i Pattaya för att sedan ta oss till Phuket och Khao Lak. Sedan blir det bara 1 natt i BKK på slutet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv hittar jag enkelt 26.640 med Thai, 14 tim åt varje håll, flygresor.se. Finns billigare hela vägen men klart längre restider.

Ok, kollar du med stopp i Bangkok då eller söker Krabi -sthlm direkt?

För om jag söker

Arlanda-Krabi

Krabi- arlanda

får jag med fram pris liknande

Men om jag däremot söker hemresan i två etapper:

Krabi-Bangkok

Bangkok-Arlanda

Eftersom vi vill ha några dagar i Bangkok och jag antar att det blir dyrare med ytterligare in och ut check.

Då får jag på flygresor ca 31000

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv hittar jag enkelt 26.640 med Thai, 14 tim åt varje håll, flygresor.se. Finns billigare hela vägen men klart längre restider.

Ok, kollar du med stopp i Bangkok då eller söker Krabi -sthlm direkt?

För om jag söker

Arlanda-Krabi

Krabi- arlanda

får jag med fram pris liknande

Men om jag däremot söker hemresan i två etapper:

Krabi-Bangkok

Bangkok-Arlanda

Eftersom vi vill ha några dagar i Bangkok och jag antar att det blir dyrare med ytterligare in och ut check.

Då får jag på flygresor ca 31000

Sökte på direkt. Eftersom allt är med Thai är jag ganska säker på att någon av de tidigare nämnda resebyråerna syr ihop ert stopp i Bkk utan att det kostar 31k.

Men, också övertygad om att det finns ganska många alternativ om ni lugnar er lite och kollar runt på lite olika bolag. Emirates, Finnair, Turkish? Och Thai kommer säkert att komma med någon kampanj vad det lider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja ok,

jo, Både Jorden och Nonkis har gett mej ca 29 000 - så det är ju bättre.

Men vet inte om jag ska satsa på något billigare bolag för  tor Bangkok och sedan boka inrikes själv - har aldrg bokat inrikes själv innan och vet inte vad man ska räkna med t o r för fyra under februari månad.

klarar man sig på ca 4000 tro?

kanske inte ska rusa iväg redan - men man hör ju så ofta att man ska boka tidigt för bästa priser.

Finns det anledning att tro att Thai kör kampanj för flyg i februari..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack för alla andra tips och råd.

Som M-olsson skriver - då kan man ju ta en dag innan i Bangkok - för att undvika missa flyg som  Malmfelten1969 säger...

För Bangkok vill vi inte missa denna gång.

förra gången flög vi "direkt" till Krabi  fast via Bangkok för byte - nu vill vi ta några dagar i Bangkok.

Ja, det finns ju några alternativ - bara lista ut vilket som passar oss och även plånboken bäst..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med Finnair flyger du Sto - Bkk tor för ca 22000 kr.

Bkk - Krabi tor för 2600 kr

2 vuxna + 2 barn, enda nackdel är att i Bkk måste du byta flygplats, du väljer själv hur lång tid du ska ha mellan flygen.

Dagsfärska siffror från Boka Smart.

Är nästan 100 på att Thai inte kör någon drive februari 2016.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kunde inte se vilken flygplats du ville flyga från. Men Qatar har kampanj OSL-BKK för 3100 Norka Kronor. Vet inte om den når ända fram till February dock. Värt att kolla om Oslo kan vara ett alternativ.

Med Qatar, Emirates, Thai, Finn Air, etc etc som profilerar dig mot Asien så är det grymt bra priser just nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kunde inte se vilken flygplats du ville flyga från. Men Qatar har kampanj OSL-BKK för 3100 Norka Kronor. Vet inte om den når ända fram till February dock. Värt att kolla om Oslo kan vara ett alternativ.

Med Qatar, Emirates, Thai, Finn Air, etc etc som profilerar dig mot Asien så är det grymt bra priser just nu.

Det var inte riktigt så billigt, men bra priser ändå... 17000NOK = ca 18000

Om man som jag älskar att flyga så kan man också flyga via Longon och Hong Kong med Cathy Pacific (5-stjärnigt bolag), för knappa 16000 NOK

EDIT! Du kommer också direkt till Phuket med Cathy Pacific med lite lång flygtid (ca 20h) men väldigt bra byten och tidspunkter. för 16 000 NOK för hela familjen.

post-5847-14768714234108_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:D nja, älskar att flyga är väl en överdrift- iaf om min sambo får vara med och tycka 😄

Han är lite flygrädd och gillar inte start o landning.

Och för långa väntetider mellan planen uppskattas inte av barnen tror jag ðŸ˜

Kommer väl sluta med thai iaf antar jag.

Bara att slanta upp 💰

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finn air är ju bara en kort mellanlandning i Helsingfors. Hinner springa på toa och kolla kiosken innan det är dags att springa på nästa plan.

Jämför du turen via london och hongkong till Phuket är det inte många timmar det skiljer om du lägger på byte o bkk och ytterligare en flight. London till hongkong är också en nattflygning, så man borde kunna sova runt 6 timmar på vägen. Då går det rätt fort :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte flyga med Finnair Sthlm-Krabi

och hem Bkk-Sthlm?

Sedan en bokning med nåt lågprisbolag

från Krabi upp till Bkk.

Finnair landar ju 06.10 i Krabi vilket jag tycker är mkt bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte flyga med Finnair Sthlm-Krabi

och hem Bkk-Sthlm?

Sedan en bokning med nåt lågprisbolag

från Krabi upp till Bkk.

Finnair landar ju 06.10 i Krabi vilket jag tycker är mkt bra.

Lät intressant - måste kollas upp.... :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×