Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Träning, hälsa och kost

Rekommendera Poster

Känner mig duktig; tränare imorse innan jobbet!

Till min förvåning fanns det en del personer på gymmet vid 8-tiden!

Lika duktig var jag. 1 timmes träning mellan 06.00-07.00 på fastande mage. Har ett OK gym på jobbet som vi kan nyttja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner mig duktig; tränare imorse innan jobbet!

Grattis! Det där är något jag alltid önskat att jag skulle palla. Alltså att gå upp tidigt och träna innan jobbet. Men efter en del tappra försök har jag gett upp. Får det inte att funka. Nu pratar jag mest löpning. Visst är det skönt efteråt men det är inte kul när det aldrig lossnar under passet utan är bara supertungt och genomförs endast av envishet. Nej, tydligen måste jag vara vaken några timmar innan kroppen funkar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har införskaffat en digital våg.

I går eftermiddag vägde jag 87,4 på denna. I morse väger jag 84.8 på samma. ;) Givetvis är det bara mat och vätska, men jag kan kanske skriva till Aftonbladet och påtala "rekordbantning" ändå.

Har du alltid lika stor skillnad på morgon och kvälls vikt eller va det något speciellt som gjorde den stoora skillnaden?

På mig skiljer det under 20% av va det gjorde på dig. Dvs några 100 gram.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har införskaffat en digital våg.

I går eftermiddag vägde jag 87,4 på denna. I morse väger jag 84.8 på samma. ;) Givetvis är det bara mat och vätska, men jag kan kanske skriva till Aftonbladet och påtala "rekordbantning" ändå.

Har du alltid lika stor skillnad på morgon och kvälls vikt eller va det något speciellt som gjorde den stoora skillnaden?

På mig skiljer det under 20% av va det gjorde på dig. Dvs några 100 gram.

Tyckte det va lite intressant det här så googlade andras viktskillnader. Vanligt verkar vara mellan en bit över 1 kilo til 3 kg. Såklart blir det ju en väldans diff om man sitter och häver i sig vatten preics innan, någon dag. Ska väga mig morgon och kväll några dagar och se om det alltid är under 0.5 för mig eller inte.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Då var morgonträningen över inte så jobbig som jag trodde den skulle vara men svettigt ca 1,45h thaiboxning blev det + promenaden fram o tillbaka

Måste missat dig precis. Kom till Pinyo runt kl nio. Körde 1,5 timme.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Endoo,

I går kväll vägde jag 86 kilo och idag 85, så skillnaden var mindre nu. 90% vätska hit och dit tror jag.

Det tror jag med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Endoo,

I går kväll vägde jag 86 kilo och idag 85, så skillnaden var mindre nu. 90% vätska hit och dit tror jag.

Det tror jag med.

Väger mig varje morgon och kväll och det finns ingen logik :), vissa dagar väger mindre på kvällen än på morgonen och vissa dagar väger jag mindre på morgonen än kvällen innan. Det som gäller är dock tisdag morgons vikt. och denn gång var det 103,5 första vägningen 17/1 var det på 116kg :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Då var morgonträningen över inte så jobbig som jag trodde den skulle vara men svettigt ca 1,45h thaiboxning blev det + promenaden fram o tillbaka

Måste missat dig precis. Kom till Pinyo runt kl nio. Körde 1,5 timme.

Började när jag kom dit 6:45 slutade 8:35 orkade inte vänta hotell frukosten hägrade massor av bacooon ska försöka på mig 16:30 passet imorgon

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väger mig varje morgon och kväll och det finns ingen logik :), vissa dagar väger mindre på kvällen än på morgonen och vissa dagar väger jag mindre på morgonen än kvällen innan. Det som gäller är dock tisdag morgons vikt. och denn gång var det 103,5 första vägningen 17/1 var det på 116kg :)

Haha den har jag svårt att tro på.  :o

Som jag sa tidigare, bra jobbat med viktminskningen.  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Igår blev det ett axelpass, idag ett kortare muaythai-pass (45 min). Jag var ensam idag så det fick bli säck och "boxboll"-träning (ganska skönt att ha en lite soft träning en gång). Ikväll skall jag mangla magen hade jag tänkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äntligen tebax på gymmet :)

Igår blev det lite armar och rygg! Kändes extra bra då en av gymmets PT kom fram och berömde mitt hårda arbete med kroppen :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Den som påstår att han eller hon är för gammal för träning bör nog ta tillbaka det ;-) Vissa av övningarna känns (minst sagt) "lite märkliga", men jag tror man bara gör bort sig att kritisera dom alltför mycket, hehe. Imponerande gubbstrutt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj vad länge sen jag skrev i den här tråden. Var på ett medelpass på F&S nyss. Tror det kan vara första gången för i år. Mår bättre i kroppen än på länge efter att ha tagit i tills jag nästan mådde illa (är en allt eller inget-människa).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Idag blev det biceps och kappmuskel på gymmet följt av en dryg halvtimmes promenad.

Körde tungt (för mig är det 20-22 kiloshantlar) för biceps och det kändes bra efter en liten skada i armbågen som nu verkar mer eller mindre läkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Idag blev det biceps och kappmuskel på gymmet följt av en dryg halvtimmes promenad.

Körde tungt (för mig är det 20-22 kiloshantlar) för biceps och det kändes bra efter en liten skada i armbågen som nu verkar mer eller mindre läkt.

Hörredu Kapten Thailand - vart kör du Muay Thai någonstans? Jag tror jag har ställt frågan tidigare men minns inte svaret...=)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×