Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst antigone

Favvostället??

Rekommendera Poster

Gäst antigone

Vilken är din favoritplats i Thailand?

Själva har vi inte varit på så många olika platser och var plats har hittills haft sin tjusning, men måste jag välja nåt så gillar jag nog Koh Lanta bäst, varför?

Ja det är svårt att svara på men jag tycker allt är så "lagom" där (svensk som jag är :-[) och sen gillar jag närheten till de fina små öarna runt Koh Lanta. I år när vi äntligen (!) åker utan ungarna ska vi hyra moppe och utforska ön mer:-)

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Än så länge håller jag med om att Koh Lanta är favvostället  :dan Lugnet och strandlivet är sååå underbart  :dance2:

Men snart bär nästa resa av, och inte omöjligt att jag kommer hem med en annan åsikt, kanske finns det något som slår Lanta! :party2:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Har ungarna blivit för gamla att flyga med? ;) ;)

Nu förstår vi alla 6-årstråden hehe.

japp...bäst före datum har sen länge passerat.. :D men det var ärligt ett svårt beslut...största ungen (18 år)har problem att få ledigt...och då kändes det orättvist att ta med minstingen(13 år)...men jag har liiiite ågren inför att vi ska lämna dom "vind för våg"  ;) här hemma....fast inte så mycket...tror de klarar sig bra med mormor och farmor...

Sen kan det räcka att hålla ordning på mannen :D

....du måste svara på vilket ditt favvoställe är också :)

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bang Por på Samui. En liten fin strand ca 10 minuters bilfärd från Nathon. Bara ett stort hotell (som inte märks så mycket) och sen mest privata bungalows i olika prisklasser, allt från "thaibungalows" till riktig lyx. Några bra restauranger och aldrig det minsta trångt på stranden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ungarna blivit för gamla att flyga med? ;) ;)

Nu förstår vi alla 6-årstråden hehe.

japp...bäst före datum har sen länge passerat.. :D men det var ärligt ett svårt beslut...största ungen (18 år)har problem att få ledigt...och då kändes det orättvist att ta med minstingen(13 år)...men jag har liiiite ågren inför att vi ska lämna dom "vind för våg"  ;) här hemma....fast inte så mycket...tror de klarar sig bra med mormor och farmor...

Sen kan det räcka att hålla ordning på mannen :D

....du måste svara på vilket ditt favvoställe är också :)

antigone

Har ju inte varit runt i Thailand utan bara på Phuket med omnejd så inte lätt att svara på.

Så svaret får väl bli Phuket då mot bättre vetande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Har ungarna blivit för gamla att flyga med? ;) ;)

Nu förstår vi alla 6-årstråden hehe.

japp...bäst före datum har sen länge passerat.. :D men det var ärligt ett svårt beslut...största ungen (18 år)har problem att få ledigt...och då kändes det orättvist att ta med minstingen(13 år)...men jag har liiiite ågren inför att vi ska lämna dom "vind för våg"  ;) här hemma....fast inte så mycket...tror de klarar sig bra med mormor och farmor...

Sen kan det räcka att hålla ordning på mannen :D

....du måste svara på vilket ditt favvoställe är också :)

antigone

Har ju inte varit runt i Thailand utan bara på Phuket med omnejd så inte lätt att svara på.

Så svaret får väl bli Phuket då mot bättre vetande.

Men Phuket är ju stort..nåt speciellt ställe :cool?

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad jag är ute efter.

-Si Chiang Mai, Nong Khai, när jag bara skall vara.  :kiss3:  :l_moto:

-Phuket(Patong, Kamala, Nai Yang), för sol och bad.  :beach:  :l_diver:

-Jomtien/Pattaya, när det gäller att festa.  :JC_burp:  :party2:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt svår fråga eftersom det som sagt varierar beroende på vad man är ute efter.

Gissar att jag borde svara Koh Samui eftersom jag valde att bosätta mig här men det finns saker jag saknar här med som på alla platser. Jag är mångsidig och skulle aldrig bara kunna va helt nöjd med en plats på jorden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hann inte tröttna på natur och sevärdigehter i Kanchanaburi. Kändes genuint trots att det var exploaterat sen länge.

Koh Lipe med omnejd är ju vackert som tusan och den lilla musse-hålan vid kajen är trevlig kontrast(Pakbara?)

Men oftast beror det ju som bekant på sällskapet  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit på många öar och platser och efter hand har Bang Niang blivit vår favorit. Där känner vi oss hemma. Numera börjar och avslutar vi alltid vår thailandsvistelse där. Ca en månad är vi ute bland öarna och ser lite annat. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ao Nang!

Första resan till Thailand gick dit, blev som de flesta andra helt förälskad i landet då! Tog en longtail ut till någon av öarna i princip varje dag! Helt fantastiskt!

Har dock varit där några gånger efter det och är inte lika impad längre...

Har nog inte riktigt hittat det riktiga favvostället än, stället man vill till varje resa!

Har ju många ställen kvar att utforska...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såklart Bangkok här med. Blir nionde besöket där i vinter. Enda gången jag inte åkte dit var vid besöket till Kuala Lumpur förra sommaren. Den staden känns som Hong Kong, kul att ha varit i men inte en stad att längta tillbaka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Sukorn. Ett helt suveränt ställe att bo på är Sukorn beach bungalows.

Håller med, Koh Sukorn är suveränt men då måste man gilla lungnet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×