Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Har ni städhjälp hemma ?

Rekommendera Poster

Vi hade ....men vi har så stökigt så de tröttnade...  :D

En polska och hennes kille...

Och vi hade för rent för "Rent hus"... De var här och inventerade då jag var i Thailand i januari...

Sambons syrra....(och några fler) hade ringt till de...  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har i Thailand kan man fa en duktig maid for 3,000 baht i manaden och de tvattar, stryker och lagar mat forutom stadning. Vi anlitar dock en slakting till mig fru och betalar henne 5,000 baht.

Goran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hade ....men vi har så stökigt så de tröttnade...  :D

En polska och hennes kille...

Och vi hade för rent för "Rent hus"... De var här och inventerade då jag var i Thailand i januari...

Sambons syrra....(och några fler) hade ringt till de...  ::)

mia  då är du ledig NU   och vill du ta på dig att städa ett radhus ??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, men önskar ibland att jag hade.

Tiden vill inte riktigt räcka till och fastän jag har två tonårstjejer som jag tjatar på om städningen så tycker jag ändå att det är stökigt här jämt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Jajomen, maid som aven lagar mat, handlar osv. Mkt bekvamt men om vi flyttar hem till Sverige sa lar vi fa slanta rejalt for samma (bortskamda) service  :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jojomensan. Min mamma renoverar sitt hus och bor numera hemma hos mig. Maten lagas och det diskas och dammsugs dagarna i ända. Vet inte hur det ska gå när hon flyttar hem igen... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gav frugan en damsugar-robot i julklapp. Fungerar hur bra som helst.

En såndär har vi funderat på att testa, vi har så mycket hundhår att det är dödstråkigt att dammsuga varje dag.

Annars städar jag faktiskt helst själv, ingen hjälp här inte. Jag tror jag är för pedant för att släppa in någon i mitt hem som städar runt mina saker... Haha!

:P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart att man har städhjälp  :D Investerade en centraldammsugare 1991 den har fungerat felfritt, men det klart att frugen får gå runt med slangen.. Jag brukar hjälpa till med att tömma den + rengöra filtrena några gånger per år. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått ihop matematiken när det gäller städning,på en kort stund så ser det fördjä.. >:D...t  ut.

Sen tar det hur lång tid som helst att städa upp samma skit.

hu går det ihop?

ronja

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått ihop matematiken när det gäller städning,på en kort stund så ser det fördjä.. >:D...t   ut.

Sen tar det hur lång tid som helst att städa upp samma skit.

hu går det ihop?

ronja

  

Med träning och åter träning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle tänka mej en som tvättar,de är de värsta ja vet...ligger alltid efter där.

Var himmla skönt i Thailand,lämnade in tvätten ..fick tillbaka den strycken och vikt jätte finnt.spelade ingen roll hur mkt man lämna fick tillbaka de nästa dag..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Thailand har vi en fantastisk tjej som städar hos oss två gånger i veckan. Nogrann, glad, lojal och behöver mer jobb. Någon?

mvh

Fredrik

Jag är väldigt intresserad men jag är rädd för att hon inte vill åka ända till Kamala. I Kamala går det ett rykte att jag har städmani vilket är helt fel  :cr, just nu ser det för  :C ut i huset. Alla får städhjälp utom jag  :'( och det beror på att två "aspiranter" råkade se mig knäskura golvet i höstas och trodde tydligen att jag skulle kräva det av dom. Det är inte lätt när man blir stämplad i en liten by där alla känner alla  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Thailand har vi en fantastisk tjej som städar hos oss två gånger i veckan. Nogrann, glad, lojal och behöver mer jobb. Någon?

mvh

Fredrik

Jag är väldigt intresserad men jag är rädd för att hon inte vill åka ända till Kamala. I Kamala går det ett rykte att jag har städmani vilket är helt fel  :cr, just nu ser det för  :C ut i huset. Alla får städhjälp utom jag  :'( och det beror på att två "aspiranter" råkade se mig knäskura golvet i höstas och trodde tydligen att jag skulle kräva det av dom. Det är inte lätt när man blir stämplad i en liten by där alla känner alla  ;)

Så du menar på fullt allvar att de är rädda för att skura golven ordentligt ?  :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Thailand har vi en fantastisk tjej som städar hos oss två gånger i veckan. Nogrann, glad, lojal och behöver mer jobb. Någon?

mvh

Fredrik

Jag är väldigt intresserad men jag är rädd för att hon inte vill åka ända till Kamala. I Kamala går det ett rykte att jag har städmani vilket är helt fel  :cr, just nu ser det för  :C ut i huset. Alla får städhjälp utom jag  :'( och det beror på att två "aspiranter" råkade se mig knäskura golvet i höstas och trodde tydligen att jag skulle kräva det av dom. Det är inte lätt när man blir stämplad i en liten by där alla känner alla  ;)

Så du menar på fullt allvar att de är rädda för att skura golven ordentligt ?  :o

Enligt min thaiman så knäskurar ingen golv (förutom han och jag då  ;) när andan faller på) men jag har verkligen inte begärt det utan vill bara ha en enkel avlastning. Jag passade på att lägga ut en förfrågan till när jag hade dengue feber för då tyckte alla thai vänner att jag borde ha hjälp men tji  :(

Jag kanske skulle bjuda in byborna på party nu så dom kunde se med egna ögon att här är minsann inga golv varken knäskurade eller moppade  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×