Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

En niondel av mig ska bort. Realistiskt eller trams?

Tror du jag grejar att tappa 10 "pannor" på fyra månader?  

70 medlemmar har röstat

  1. 1. Tror du jag grejar att tappa 10 "pannor" på fyra månader?

    • Inte en chans, du kommer väga ungefär samma (eller mer) då, datanörd!
      8
    • Njä, ett par kilo klarar du, inte mer
      10
    • Nästan, men det hamnar på några kilo för mycket
      15
    • Japp, det blir 80 kg nästan exakt
      38
    • Du kommer bli små-anorektisk på kuppen och väga 70 när raketerna smäller
      2


Rekommendera Poster

Min egen erfarenhet är att när jag slarvar med frukosten så vill min kropp ta igen det under sen eftermiddag & kväll, och då vill den ha med råge!  :o

Så en shysst frukost är bra! åsså dessa små mellanmål... de är väldans bra... för mig, i alla fall, då är jag just nu bara lite småsugen på kvällen (vanans makt att smaska på nått) men det kan jag stå ut med för jag vet att jag fått i mig bra mat under dagen. fast så kul är det inte att smaska på nått...  :P

:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt oxå börjat med lite nyttigheter, äter bara frukt till frukost i massor. har tagit bort vanligt bröd och äter grovt tunnbröd. ingen potatis till maten och långa promenixer, startade på 90,2 förra veckan( därav paniken :) ) idag 88,4 utan att ha gjort stort.

Har bestämt mig att som delmål ha 83 och drömmål 78 så kom igen nu kaptenen så för vi lite statistik på det här. Vill du ha hjälp med roliga matförslag så hjälper jag gärna till

mvh björn/b-tung

som har levt profesionellt på matlagning i 26år

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack skriver jag och mumsar vidare på lite Haribos vingummi ;D

Fy! Inget godisätande!

Kanske hyra någon burmes för typ 10000 Baht i månaden som lever med er dygnet runt och bevakar att du inte äter godis och annat onyttigt. Så fort du försöker så tar han ifrån dig det. Typ som en personlig övervakare! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hörru bantar-björn!

hur går det? längesen jag hörde av dig

:dja

Den har man hört förut :) Men va fan man blir ju lite stressad när vågen passerar 90kg och man är......en och sj.....lång

80 strecket here i come ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hörru bantar-björn!

hur går det? längesen jag hörde av dig

:dja

Den har man hört förut :) Men va fan man blir ju lite stressad när vågen passerar 90kg och man är......en och sj.....lång

80 strecket here i come ;D

jag är 191 cm lång och ligger runt 100 pannor..

inte nervös ett dugg! hur går det för CT?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CT var är du? Lördag morgon 77,8 ett bra resultat i och med att man drack bira igår kväll. Frukost äpple och cashewnutbar. lunch banan och äpple middag halstrad råbiff med vitlöksmör och pommes.....9 st öl.....men man är på väg neråt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har inte vägt mig, men det går åt rätt håll. Detta är en baggis! ;D

b-tung,

Menar du inte 87,8? Annars är du en rekordbantare utan dess like ;)

Skönt att höra att det går bra  :dja

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra CT att vi får lite rapporter om hur det går för dig.

Jag börjar känna att jag får nog ta tillbaka det jag sa... :th men det är ok bara det blir som du vill o tänkt dig ;D

Lycka till.

MVH Laila

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Sorry Ego-trippen vilket detta helt handlar om.

Vad tror ni? Jag väger nästan exakt 90 kilo nu och skall leva relativt sunt tom nyåret 2007/2008 då mitt mål är 80 kg (i riktigt bra form). Mer än så vill jag inte gå ner.

Metod:

* Undvika för mycket snabba kolhydrater i form av vitt bröd, vitt ris och godis mm

* Undvika skräpmat och snacks (undantaget en gång i veckan)

* Mycket protein, grönsaker och vatten

* Fortsätta träna tre gånger i veckan (gym och lite promenader)

* Tillåta mig drick lite bira/vin endast en gång i veckan, hehe

Vad tror ni? Grejar jag det eller ej? Givetvis lämnar jag utförlig rapport just efter nyår. Jag har fyra månader på mig. 2,5 kg per månad alltså.

ska absolut inte vara några som helst problem bara du ger dig fan på det.

Själv har jag gått ner 10kg sedan den 9/6 och skall ner mer och då har jag ändå ätit allt som fallit mig in (dock med måtta) det enda jag levt upp till är att gå minst 10.000 steg om dagen och kilona har flygit av mig.

Lycka till och tror inte det är några som helst problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

;)87,8 idag 87,4 det går neråt gårdagens mat rostbiffmacka på grovt bröd, 2xbananer 1 äpple. Lammrostbiff med tandorikryddad bönsallad och yoghurt. Grovt knäcke med lök&köttfärs fräs. En runda golf. Mycket vatten cirka 3liter och kaffe i massor

mvh Bantar Björn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

BB,

Låter riktigt gott!

Jag har bara ätit en enklare frukost med mjölk och müsli, juice och kaffe. En Tom Yum Kung till lunch och nu blir det några skivor fullkornsbröd med Kalles randiga (en skatt härnere!). Senare ikväll blir det laxfilé och sallad (tror jag).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

BB,

Låter riktigt gott!

Jag har bara ätit en enklare frukost med mjölk och müsli, juice och kaffe. En Tom Yum Kung till lunch och nu blir det några skivor fullkornsbröd med Kalles randiga (en skatt härnere!). Senare ikväll blir det laxfilé och sallad (tror jag).

låter som en nyttig dag :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur går det "Snyggo" ?  ;D

CT - Hoppas du inser vilket engagemang och vilka förväntningar denna tråd har skapat. Redan är vi inne på tredje sidan och alla verkar vilja veta hur det går - så upp till bevis!!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

En tvåtimmars djungelpromenad gjorde sitt idag. Som sagt är detta en baggis. Jag kan tom kosta på mig en grabbnäve Salt & Blandat. ;);D

Det där är ett vanligt bantarmisstag. Belöning. Att man intalar sig själv att nu när jag varit så duktig så kan jag minsann unna mig något gott.

Och rätt vad det är så sitter man där med 3 kilo plus istället för 1/9 minus.

Så, för ditt eget bästa tror jag att du genast bör skicka allt svenskt smått och gott du har där hemma raka vägen till Bangkok. Vid närmare eftertanke bör du skicka hit även allt utländskt och inhemskt smått och gott du har, inklusive randig kaviar och ostar och allt vad det nu kan vara. Jo, den där oöppnade påsen Haribo du sitter och trycker på också.

Seså, iväg till posten nu. Adressen får du i ett separat PM.

För gudarna ska veta att här sitter en skinnpinne som kan behöva ett gäng extra kilon.

;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

guava,

Jag gav faktiskt just bort en 450 grams Gott och Blandat så allt oöppnat är ett minne blott.

På aktivitetsfronten ser det ljust ut för bantar-CT. En timmes styrketräning på morgonen och en planerad bergspromenad i eftermiddag/kväll. Just nu är det dock stekhett i solen på Samui.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×