Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

En niondel av mig ska bort. Realistiskt eller trams?

Tror du jag grejar att tappa 10 "pannor" på fyra månader?  

70 medlemmar har röstat

  1. 1. Tror du jag grejar att tappa 10 "pannor" på fyra månader?

    • Inte en chans, du kommer väga ungefär samma (eller mer) då, datanörd!
      8
    • Njä, ett par kilo klarar du, inte mer
      10
    • Nästan, men det hamnar på några kilo för mycket
      15
    • Japp, det blir 80 kg nästan exakt
      38
    • Du kommer bli små-anorektisk på kuppen och väga 70 när raketerna smäller
      2


Rekommendera Poster

Bra jobbat, fortsätter du så kommer det rasa på fint

Jo, dessvärre är det så gott med snacks och godis framför kvällsfilmen. Men som vi sa innan, äter man nyttigt i övrigt kan man unna sig lite onyttigheter med.

Ps. Hoppas jag inte framstår som en extremt självupptagen man i och med denna tråd. Jag gör det faktiskt med "glimten i ögat". En gnutta självdistans finns nog att spåra bakom en till synes självupptagen fasad. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

. En timme styrketräning (hemma med hantlar)

2. Nästan en km simning i pool

3. Två km promenad med jycke och fru                                          1.En kvart styrketräning med min fru (orkar lyfta henne fem gånger)2. Såg en pool från bilfönstret (den såg väldans fin ut)                                3. 150 m. promenad med vår hund ( hon gjorde båda sakerna jättefort, frugan orkade inte följa med) fortsätter träna om jag hinner. Hoppas det går bättre för er andra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag en dålig dag ;) Knegade, gick på tranan och drack bira med bourbon shot..kom även ihåg black raider shotet...den gick ner också :)Ringde frugan som precis hade slutat jobba så vi träffades på Orontes för en nattakebab...Men utan bröd och fries. Man är skadad....

Syns i Los framår jul

Love B-tung

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga imponerande ökningar men ETT kilo har jag gått upp i rena muskler.

Jag har lyckats gå upp 3 gram. Men de försvann lika snabbt när jag tvättade händerna.

Det visade sig att hela viktökningen bestod av skit under naglarna, efter lite grävande i trädgården.

Säg den lycka som varar...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ocksa vara lite svart beroende pa man bor, kommer inte ihag CT var du bor, men som i Khao Lak kan det vara svart andra om maten... Visst finns andra alternativ men far aka en bra bit for det

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga imponerande ökningar men ETT kilo har jag gått upp i rena muskler.

Jag har lyckats gå upp 3 gram. Men de försvann lika snabbt när jag tvättade händerna.

Det visade sig att hela viktökningen bestod av skit under naglarna, efter lite grävande i trädgården.

Säg den lycka som varar...

..."varar" är väl lite från person till person hur länge man menar. Hur länge måste något vara för att kallas att det varar  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga imponerande ökningar men ETT kilo har jag gått upp i rena muskler.

Jag har lyckats gå upp 3 gram. Men de försvann lika snabbt när jag tvättade händerna.

Det visade sig att hela viktökningen bestod av skit under naglarna, efter lite grävande i trädgården.

Säg den lycka som varar...

..."varar" är väl lite från person till person hur länge man menar. Hur länge måste något vara för att kallas att det varar  :)

Lite längre än till en handtvätt tycker jag nog.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

"Bakslag" igår med ett par pilsner i goda vänners lag (inkl forummedlemmarna Endoo och Jala även om de avstod från maltdrycker). Sedan en utmärkt pizza* framför TVn som sen middag.

Jag gissar att tjugofyra dagars asketliv är "min räddning", annars blir det en dryg mils promenad att "se fram emot" på nyårsdagen.

Än är det inte kört. Endoo har tipsat om en bra amputationsklinik där träben ingår. ;)

*) Pizzan kom från El Dorado i Lamai. En top tre placering över pizzor jag ätit i Thailand och det är nog ett par hundra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga imponerande ökningar men ETT kilo har jag gått upp i rena muskler.

Jag har lyckats gå upp 3 gram. Men de försvann lika snabbt när jag tvättade händerna.

Det visade sig att hela viktökningen bestod av skit under naglarna, efter lite grävande i trädgården.

Säg den lycka som varar...

..."varar" är väl lite från person till person hur länge man menar. Hur länge måste något vara för att kallas att det varar  :)

Lite längre än till en handtvätt tycker jag nog.

haha, jo det kan man väl bara hålla med om. jag frågade för jag planerade att rada upp en lista på saker som varar, men först efter ditt förtydligande om hur länge order varar innebär :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag frågade för jag planerade att rada upp en lista på saker som varar, men först efter ditt förtydligande om hur länge order varar innebär :)

Jag har aldrig riktigt tänkt på det på det viset. Det är lite, för att göra det thaikompatibelt, ungefär som att fråga hur lång en päp eller en khruu är.

Jag brukar säga att en khruu är ungefär lika lång som 4 päp, eller om det var tvärt om, kommer inte ihåg nu när du förvirrar mig med varande. Hur som helst så brukar det i slutändan visa sig att oavsett hur många päppar eller khruus man säger att något ska ta så slutar det med att jag är den som får vänta i minst en halvtimme. Det visar på att tiden är relativ.

Så hur länge måste något vara för att det ska anses vara varaktigt...

Lyckan varar ju inte för evigt. Men den varar ju. Alltså kan man dra slutsatsen att något inte behöver vara förevigt för att anses vara varaktigt.

Eftersom min handtvätt kom ungefär 24 sekunder, vilket förresten skulle kunna uttryckas som en päp, efter att jag slutat gräva i jorden, så anser jag att något måste vara längre än 24 sekunder för att kunna vara ansett som varaktigt.

Med anledning av dessa tankar om varande så bestämmer jag härmed att för att vara varaktigt måste något vara någonstans från 25 sekunder upp till nästan evighet. Det är ju ett rätt brett spektrum, det inser jag ju, men det är svårt att kvantifiera något så diffust som varandet.

Förresten är ju varandet olidligt lätt, eller vad var det den hette, filmen, så det kanske betyder att vara inte alls har något med tid att göra, utan snarare med vikt. Då vet jag inte vad jag ska svara.

Tror jag svarar B i så fall.

OK?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag frågade för jag planerade att rada upp en lista på saker som varar, men först efter ditt förtydligande om hur länge order varar innebär :)

Jag har aldrig riktigt tänkt på det på det viset. Det är lite, för att göra det thaikompatibelt, ungefär som att fråga hur lång en päp eller en khruu är.

Jag brukar säga att en khruu är ungefär lika lång som 4 päp, eller om det var tvärt om, kommer inte ihåg nu när du förvirrar mig med varande. Hur som helst så brukar det i slutändan visa sig att oavsett hur många päppar eller khruus man säger att något ska ta så slutar det med att jag är den som får vänta i minst en halvtimme. Det visar på att tiden är relativ.

Så hur länge måste något vara för att det ska anses vara varaktigt...

Lyckan varar ju inte för evigt. Men den varar ju. Alltså kan man dra slutsatsen att något inte behöver vara förevigt för att anses vara varaktigt.

Eftersom min handtvätt kom ungefär 24 sekunder, vilket förresten skulle kunna uttryckas som en päp, efter att jag slutat gräva i jorden, så anser jag att något måste vara längre än 24 sekunder för att kunna vara ansett som varaktigt.

Med anledning av dessa tankar om varande så bestämmer jag härmed att för att vara varaktigt måste något vara någonstans från 25 sekunder upp till nästan evighet. Det är ju ett rätt brett spektrum, det inser jag ju, men det är svårt att kvantifiera något så diffust som varandet.

Förresten är ju varandet olidligt lätt, eller vad var det den hette, filmen, så det kanske betyder att vara inte alls har något med tid att göra, utan snarare med vikt. Då vet jag inte vad jag ska svara.

Tror jag svarar B i så fall.

OK?

Ja visst. den var utförligare än väntat. (jag har oxo en ny hatt så jag lyfter väl på den  :hi: )

ok, min lista jag tänkte göra uteblir här av anledning till ovannämnda utlägg då lyckor som varar, = > 25sek, enligt mig skulle bli ofattbart lång.

Sen har vi ju det där med lycka. Även detta är ganska så abstrakt och behöver nog ett vidare förtydligande. Tar du den också?  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Statusrapport:

Barbeque hos en sympatisk öbo i kväll i hans fina hus. Fri sprit ryktas det också om, men just den avstår jag från. Just nu skall jag bara ta en dust med hantlarna, sen kommer Khun Daeng (Herr Röd) med taxin.

I morrn långpromenad och hantlar igen.

Under julen träning varje dag på gym kompleterat med motionscykel i sex dagar (i Kuala Lumpur).

Ingen alkohol innan nyår. (F-n trot ;))

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

11 dar kvar, 2kg till 77, Påbörjar slutspurten under nästa vecka

tar in på Woraburi första 2 dagarna i bkk för shopping, hur är det hotellet, någon som vet?

björn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

11 dar kvar, 2kg till 77, Påbörjar slutspurten under nästa vecka

tar in på Woraburi första 2 dagarna i bkk för shopping, hur är det hotellet, någon som vet?

björn

Hej!

Jag har bara bott där 1ggn(och det räckte)....mögligt.skitigt,slitet rum och ingen tuktuk som utlovades(20min promenad till sukhumvit)

Då finns det många bättre hotel för det priset t.ex SwissPark......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur länge sedan var det? Fick det rekomenderat nyligen. Ska möta upp en släkting som är nere under en längre tid, ville bo på Ascott igen, skulle vara en marginell skillnad i pris (i svenska mått). Återkommer runt annandagen med ett omdöme

ciao björn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Drivern,

Skall jag ner till 75 får jag sluta äta helt och bara dricka socker/saltlösning i två veckor. :D

Faktum är att jag inte vågat väga mig. Jag känner nämligen på mig att det ligger runt 86 och det blir tufft nu. Skall jag ändå ge mig någon form av självberöm så äter jag häften av vad jag brukar och rör på mig ganska mycket mer.

När jag var 25 kunde jag äta ett par panpizzor dagligen och gå ner i vikt. Drygt tio år senare har metabolismen/ämnesomsättningen förändrats. Varför åldras man, det är väl ändå ett jäkla otyg. ;)

Jag lägger in en viktrapport innan min julresa. Sedan har jag bara tio dagar på mig. Vad tror ni om dagliga tvåtimmarspass på hotellgymet i KL?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om dagliga tvåtimmarspass på hotellgymet i KL?

Inse slaget förlorat. Endoo, ladda videokameran. Vill vill se CT springa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Inte ens en rabiessmittad hund får mig att springa till Chaweng. Gå däremot! Det blir mest trevligt såvida inte en betongbil förkortar mitt liv.

Man går 7 km i timmen om man traskar snabbt. Jag är där på två timmar.

Men slaget är ej förlorat. Jag har definitivt inte gett upp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Inte ens en rabiessmittad hund får mig att springa till Chaweng.

Inte ens om den vickar lite förföriskt på svansen?

Lycka till. Även om jag gärna vill se dig springa, så hoppas jag att du når ditt mål. Världen finns ju inte till för att behaga mig allena. Man måste bry sig om sina medmänniskor. Så, lycka till!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha,

Det är nog inte ens ett mål. Bara en galen grej jag skrivit på ett forum och ett sätt att testa om man har en gnutta karaktär i kroppen. Om den sedan innebär en aning plattare mage på Ao Tong Takian så får man ju se det som en bonus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inse slaget förlorat. Endoo, ladda videokameran. Vill vill se CT springa.

kameran är laddad, ny skiva isatt, linsen rengjord, moppen tankad och startklar.

Men jag hoppas våran Captain klarar det, inför vägning kan man utan större ansträngning tappa 3 kilo i form av vätska och vill man pressa en själv, är även betydligt mer möjligt.

Kom igen CT kämpa på nu här kommer min taktik...

:connie_running::dance4::dance2::JC_fan::Archie_07::JC_hurrah::Laie_44::Laie_76A::Laie_38::l_training::bb::wacko1::viannen_22::lazy2:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×