Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
EPT

Bangkok, demonstrationer.

Rekommendera Poster

Det är sant elglenno, men reklamintäkterna baseras ju på att folk faktiskt läser skiten :)

Jag minns (läääänge sen) hade Aftonbladet en stoooor rubrik att Kim Källström skulle lämna DIF för Elfsborg (tror jag det var), det var ju 100% fel :)

haha man klagar på ab men ändå läser man där var eviga dag :)

Inte jag, jag är konsekvent, läser varken AB eller expressen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra där Kaptenen, jag ser att du med det där monstret är väl rustad för att stå på barikaderna och framtvinga lugn den 26/1.

Annars hade jag varit tvungen att kidnappa min systers monster, allt för att slippa lätt-kalles och turkisk peppar :)

[/img]

post-9215-14768713858921_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är sant elglenno, men reklamintäkterna baseras ju på att folk faktiskt läser skiten :)

Jag minns (läääänge sen) hade Aftonbladet en stoooor rubrik att Kim Källström skulle lämna DIF för Elfsborg (tror jag det var), det var ju 100% fel :)

haha man klagar på ab men ändå läser man där var eviga dag :)

Inte jag, jag är konsekvent, läser varken AB eller expressen :)

Då är vi två i allafall  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är sant elglenno, men reklamintäkterna baseras ju på att folk faktiskt läser skiten :)

Jag minns (läääänge sen) hade Aftonbladet en stoooor rubrik att Kim Källström skulle lämna DIF för Elfsborg (tror jag det var), det var ju 100% fel :)

haha man klagar på ab men ändå läser man där var eviga dag :)

Inte jag, jag är konsekvent, läser varken AB eller expressen :)

Då är vi två i allafall  :)

Skönt att jag inte är ensam :) Jag fungerar så att om jag är missnöjd med ett företag eller annat så slutar jag använda det (så länge jag inte är tvungen, som SL tex, jag har inget val :))

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu närmar det sig.

Tror inte det kommer bli så farligt för den genomslitslige turisten.

Kommer det dock göra det kommer jag hålla mig borta från politiska trådar.

Hmm, du menar att den svensktalande Thailändska-polisens motsvarighet till FRA kommer att låsa in dig annars?

Kan ju vara vettigt att hålla sig ifrån demonstranterna dock. Men annars är det ju alltid intressant att höra vad båda sidor tycker (speciellt i detta fall när ingen av dom verkar ha gjort rätt).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sju personer skjutna i natt när beväpnade män attackerade demonstranter enligt al-jazeera.

Yingluck anklagar en "tredje hand" som brukar vara populärt att dra in i bananrepubliker när saker går fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sju personer skjutna i natt när beväpnade män attackerade demonstranter enligt al-jazeera.

Yingluck anklagar en "tredje hand" som brukar vara populärt att dra in i bananrepubliker när saker går fel.

Suthep själv är nog ett "hett villebråd". Personligen tycker jag det är lite märkligt att han visar sig så öppet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hemvändare

Sju personer skjutna i natt när beväpnade män attackerade demonstranter enligt al-jazeera.

Yingluck anklagar en "tredje hand" som brukar vara populärt att dra in i bananrepubliker när saker går fel.

Tyvärr är det rätt låga odds på att hon har rätt. Gula skjuter på gula, hur ska man annars kunna dra in militären för att städa upp? Man måste ha en anledning att intervenera, och dom röda ger ju ingen anledning själva - dom har ju bara röstat och sitter lugnt hemma i väntan på valet som aldrig ska bli av. Varför kan länder som Thailand komma undan med sånt här men länder som Iran och Nordkorea straffas direkt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sju personer skjutna i natt när beväpnade män attackerade demonstranter enligt al-jazeera.

Yingluck anklagar en "tredje hand" som brukar vara populärt att dra in i bananrepubliker när saker går fel.

Tyvärr är det rätt låga odds på att hon har rätt. Gula skjuter på gula, hur ska man annars kunna dra in militären för att städa upp? Man måste ha en anledning att intervenera, och dom röda ger ju ingen anledning själva - dom har ju bara röstat och sitter lugnt hemma i väntan på valet som aldrig ska bli av. Varför kan länder som Thailand komma undan med sånt här men länder som Iran och Nordkorea straffas direkt?

Ligger tyvärr rätt mycket i det du säger.

Påstås inom vissa militära kretsar att det var militären som tände eld på Central World 2010.

samma sak med alla dessa "stulna" polisvapen, som om det inte fanns nog med vapen för ett mindre inbördeskrig i folks händer redan?

Bananrepublik som sagt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gångvägen mellan vid MBK avspärrad. Gatan nedanför delvis avstängd. I vissa riktningar får bara bussar passera, inte ens mc, eller tuktuk får passera.

Det blir en "spännande" natt detta. Jag kommer följa vad som händer på Thailändsk TV och Twitter samt info från min frus bror som är på plats. Jag hade planer att ta mig till Bangkok för att kunna fota och skriva, men min fru tyckte det var en sällsynt dålig idé. Krypskyttar på omkringliggande byggnader är dessvärre inget otroligt scenario.

Hoppas det inte urartar i mer våld (än vad det redan gjort). Dessvärre är risken stor att det kommer skjutas mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SNÄLLA!

Flygplatsen får inte stänga.....vi landar i Bangkok den 8:e februari.

Suthep, ledaren för PDRC, har uttryckligen sagt att de inte planerar att ockupera vare sig Suvarnabhumi eller Don Muang. Vi får väl hoppas att han inte ändrar sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SNÄLLA!

Flygplatsen får inte stänga.....vi landar i Bangkok den 8:e februari.

Ingen mening att oroa sig. Det är långt till 8/2. Innan dess hinner nog situationen både förvärras och förbättras flera ggr om. Hoppas på det sistnämnda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SNÄLLA!

Flygplatsen får inte stänga.....vi landar i Bangkok den 8:e februari.

Allt är på spänn hos Oss oxå, vi åker den 18:e januari till Bkk, Vi tänker be thai-släkting köra oss ur stan mot isaan, så får vi åka tillbaka isf om det lugnar/lugnat ner sig.  :pra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vakt skjuten i huvudet vid Chaeng Wattana-avspärrningen. Rykten gör gällande att han sköts av sina egna av "misstag" i ett bråk.

Sorgligt. Hoppas vi slipper mer våld idag (klockan är över midnatt här). Tyvärr tror jag inte det. Det är för mycket känslor, adrenalin och fundamentalt splittrade grupperingar som nu anländer huvudstaden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×