-
Content Count
979 -
Joined
-
Last visited
Never
About MariaFr
-
Rank
Avancerad medlem
Contact Methods
-
Website URL
http://marissan72.blogspot.se/
Profile Information
-
Gender
Female
-
Location
Sverige
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Koh Tao Blå himmel 33 grader och knappt nån vind
-
Hälsofarlig luftförorening drar in över Phuket
MariaFr replied to Ejje's topic in Övriga aktuella händelser
Ytterligare en anledning till att undvika produkter som innehåller palmolja. -
Blir tabletter iaf. Vet inte om de har lika kort datum? Har inte testat än på henne.. Men sen när jag gjort det o ifall det funkar så köper jag väl på mig så långt som utgångsdatumet sträcker sig. Om det är billigare vill säga Se till att köpa hos seriösa ställen som apotek. Köp inte billigt krafs som du inte har nån aning om om det är förfalskningar eller ej. Framför allt eftersom du köper till ett litett barn. Kolla också så den verksamma substansen är densamma som på det du använder hemma
-
Jag skulle lyssna på de som vet, i detta fall bvc
-
Var är din källa? Eller är du också en som spekulerar hej vilt utan minsta substans?
-
4 dagar
-
idag irriterar jag mig på ... (ingen politik, invandring...)
MariaFr replied to Wicky's topic in Ordet är fritt!
+1 på den!! -
Jag fattar precis vad du menar, det är bara det att jag inte håller med.
-
Trevlig resa!!
-
Ser inte så lysande ut... Vissa saker har jag bokat men har betalning på plats. Suck... Jag kollar på XE så ser det i alla fall lite bättre ut. Den var ner och vände på 3.89637 men återhämtade sig en gnutta när jag kollade nu. Jaja, det är väl bara att försöka leva lite billigare. EDIT: tja så lång var den uppgången, vände ner igen... attans jag trodde på en botten vid 4 men nu... Fortfarande dumt att växla på forex i alla fall, jag sticker ju om ett par dar. Det är väl alltid dumt att växla på Forex! Tja, är man säker på att kursen dyker så kan man kanske spara en peng på att växla i förväg (nån dag som i mitt fall är nog inte lönt). Jag vet då inte om nån bank som växlar utländsk valuta längre. Traskade in på Swedbank och dom höll inte ens på med Svenska pengar (kontanter) på "mitt" kontor. Sen kan man ju växla tillbaka om man har kvar kvittot. Om man får göra det "gratis" vet jag inte om. Men rent teoretiskt så kan man då alltså valutasäkra för kursfall, och om det inte faller utan stiger så växlar man tillbaka samma summa i Sverige vid återkomst och gör kanske en liten vinst. Tja, inte nåt jag har gjort. Men köper kanske lite $ på arlanda så jag tar mig in i Kambodja i alla fall. Då det inte blir många $ så struntar jag i den kursen. Nordea erbjuder valutaväxling fortfarande men endast på ett mycket begränsat antal kontor. Jag hade tänkt att växla lite med dom innan jag åker, som förmånskund slipper man växlingsavgifter + att Nordea har helt ok kurs, men eftersom det inte låg något kontor i närheten av jobbet så fick det vara. Pappa växlade hos Swedbank som levererades rekommenderat. Kursen var helt ok
-
Nu är ju inte detta år speciellt gammalt,jag bokade ca 25 hotell förra året med Agoda då ingick allt, men nu gör det det inte på vissa hotell uppenbarligen. Jag säger inte att dom försöker luras ,jag säger bara att dom kör ett fulspel gentemot Booking.com som visar rätt pris direkt när du bokar ditt rum innan du behöver lusläsa allt, Detta har varit uppe på tapeten förr och många har klagat,jag vet för jag har läst runt på diverse forum även utländska Jag gjorde själv misstaget att boka via appen 1 gång då ingick INTE skatt vilket jag tyvärr inte uppmärksammade förrens efteråt ja jag vet my bad men hur många fler gör det misstaget tror du pga att Agoda kör detta fulspel!? Jag tycker inte det är fulspel när det framgår vad som ingår och inte. Att inte läsa villkor när man bokar är ju mest dumt, oavsett vad man bokar för något. Sen lockpriser är ju inte direkt något nytt, många som har sånt, sen att det tillkommer tillägg när man väl går vidare med sin bokningen kan kanske vara lite irriterande men jag tycker inte att det är fulspel. Jag tycker som sagt att Agoda fungerar utmärkt. Jag har använt dem både förra året och i år.
-
Sitter och räknar ner timmarna, 3,5 arbetsdag kvar som kontorsarbetare.
-
Dom är så söta
-
Jag har bokat flera hotell med Agoda under detta år. På alla priser så var det priser inklusive alla avgifter. Jag tycker inte att Agoda försöker luras, det framgår ju tydligt i de fall som skatter och avgifter INTE ingår. Däremot krävs det ju lite konsumentansvar då, dvs att läsa vad som står innan man bokar.
-
2010 var det korallblekning först pga väldigt höga vattentemperaturer och sedan när temperaturen började sjunka så hade på de värsta drabbade ställen cirka 75% av korallerna dött, och sen som toppen på det så började det storma ordentligt. Södra sidan har börjat återhämta sig riktigt bra och det pågår flertalet projekt med restaurering, artificiella rev och massa annat. Aow Leuk har fortfarande svartfenade revhajar, i våras fick dom barn också
