Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
PerBKK

Fast track

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man fixar så man får fast track på immigration i flygplatsen i bkk?

Flyg med Thai i första klass så ingår detta i priset, om man så säger. Dessutom så blir du ledsagad av en representant från Thai (kvinnlig) som är sååå älskvärd (egen erfarenhet)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man fixar så man får fast track på immigration i flygplatsen i bkk?

Har man Thai sambo blir det "fast track" också då man går till disken för thai medborgare...Där det aldrig är kö! Jag gick förbi alla i januari, riktigt skönt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man fixar så man får fast track på immigration i flygplatsen i bkk?

Flyg med Thai i första klass så ingår detta i priset, om man så säger. Dessutom så blir du ledsagad av en representant från Thai (kvinnlig) som är sååå älskvärd (egen erfarenhet)

Det blev väl en date där?    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta med dig en bebis... :D

Fast vi fick gå till fast track när vi kom till Bkk trots att våra barn var 8 och 12. Det kom en flygplatssnubbe och började vifta att vi skulle med, och vi bara "shit, vad har hänt nu, skall de kolla oss extra", men så visade det sig att han bara ville vara schysst :)

Hem därifrån fick vi köa som alla andra dock :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte använt dom men du kan ju alltid kolla på sidan och se vad dom har att erbjuda.

http://www.thaifasttrack.com/index.php?p=1_10_Fast-Track

Innebär det här att man blir upplockad i gaten av en sån där nice elbil? Och får man vip-lounge på vägen hem?

VIP lounge får man bara om man har guld eller åker första klass, men FT ska väl ingå i FC --"

vågar man testa och ge det en chans ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man reser ut i businessklass från BKK med SAS eller Finnair så får man en kupong vid incheckningen. Kupongen berättigar till att använda Fast Track. Man visar den vid Security och lämnar den till passpolisen. Fast Track på Suvarnabhumi ligger långt åt höger, samma ingång som för besättningarna som även har företräde framför oss som har den där kupongen.

Det är riktigt att man får ett mycket personligt omhändertagande när man reser i första klass med Thai från Suvarnabhumi. Man passerar Immigration i diplomatspåret och eskorteras av professionell personal från flygbolaget. När man reser tillbaka till BKK från destinationen är det inte alls lika bra service förrän man återvänder till BKK. Thai erbjuder inte första klass till Skandinavien så det är inget alternativ om man ska resa dit, när jag rest business med Thai har jag inte erbjudits Fast Track från BKK. På Arlanda och i CPH räcker det med guldkort inom Star Alliance för att få gå i Fast Track. En bra anledning att se till att behålla guldstatusen, å andra sidan är det tjatigt att flyga så mycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Arlanda och i CPH räcker det med guldkort inom Star Alliance för att få gå i Fast Track. En bra anledning att se till att behålla guldstatusen, å andra sidan är det tjatigt att flyga så mycket.

Vissa lyxproblem kan vara värda att offra sig för.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man reser ut i businessklass från BKK med SAS eller Finnair så får man en kupong vid incheckningen. Kupongen berättigar till att använda Fast Track. Man visar den vid Security och lämnar den till passpolisen. Fast Track på Suvarnabhumi ligger långt åt höger, samma ingång som för besättningarna som även har företräde framför oss som har den där kupongen.

Det är riktigt att man får ett mycket personligt omhändertagande när man reser i första klass med Thai från Suvarnabhumi. Man passerar Immigration i diplomatspåret och eskorteras av professionell personal från flygbolaget. När man reser tillbaka till BKK från destinationen är det inte alls lika bra service förrän man återvänder till BKK. Thai erbjuder inte första klass till Skandinavien så det är inget alternativ om man ska resa dit, när jag rest business med Thai har jag inte erbjudits Fast Track från BKK. På Arlanda och i CPH räcker det med guldkort inom Star Alliance för att få gå i Fast Track. En bra anledning att se till att behålla guldstatusen, å andra sidan är det tjatigt att flyga så mycket.

Qatar Airways har samma service som SAS och Finnair för sina businessklasspassagerare och det också vid ankomsten till Suvarnabhumi. Speciellt vid ankomsten tycker jag det är en fördel med den här servicen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Arlanda och i CPH räcker det med guldkort inom Star Alliance för att få gå i Fast Track. En bra anledning att se till att behålla guldstatusen, å andra sidan är det tjatigt att flyga så mycket.

Vissa lyxproblem kan vara värda att offra sig för.  ;)

Kanske. Om två veckor flyttas jag ner till silverstatus i Star för att jag flugit för lite med dem det senaste året. Jag har väl blivit för gammal för att uppskatta skuttandet mellan kontinenterna, tycker det är skönare att trampa runt här i värmen.

Man bör koncentrera sina resor till en och samma allians i st f att ha silver i flera olika. Vad jag menar är att det är bättre med ett guldkort än tre silver.

Såvitt jag förstår är Qatar inte med i någon allians utan har ett eget stamkundsprogram. Det är det som hittills avhållit mig från att resa med dem. Det är lätt att resa från Europa och hit till Asien med dem, men de flyger inte från BKK till andra östasiatiska länder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst är det skönt att speeda förbi passkontrollen, kan ju vara sjuka köer ibland men sen lär man väl ändå fastna i väntan på bagage. Lite tid sparar man ju kanske men frågan är om det är värt det? För mig spelar det mindre roll om jag väntar i passkontrollen istället för vid väskbandet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flygit i Premium economy med Thai i augusti samt nu i november. Har fatt fast track bada gangerna vid ankomst till BKK.  :dan

Jag har också flugit premium några gånger men aldrig uppmärksammat att man skulle ha tillgång till någon fast track. I och för sig tycker jag det går fort ändå när man landar på morgonen med Thai max 5-10 minuter i passkontrollen vad jag kan påminna mig. Värre är det när man skall åka därifrån på natten.

Men hur funkar det? Står det fast track på någon skyllt? Är det bara att visa upp premium biljetten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flygit i Premium economy med Thai i augusti samt nu i november. Har fatt fast track bada gangerna vid ankomst till BKK.  :dan

Jag har också flugit premium några gånger men aldrig uppmärksammat att man skulle ha tillgång till någon fast track. I och för sig tycker jag det går fort ändå när man landar på morgonen med Thai max 5-10 minuter i passkontrollen vad jag kan påminna mig. Värre är det när man skall åka därifrån på natten.

Men hur funkar det? Står det fast track på någon skyllt? Är det bara att visa upp premium biljetten?

Du får en "sticker" ca 30cm lång och 5 cm bred sen går du till en särskild immigration mellan dom båda apklass immmigration, kommer inte ihåg om det är skyltat eller inte men när man kommer till den vanliga immigration så är det bara att fortsätta 100m eller så.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flygit i Premium economy med Thai i augusti samt nu i november. Har fatt fast track bada gangerna vid ankomst till BKK.  :dan

Jag har också flugit premium några gånger men aldrig uppmärksammat att man skulle ha tillgång till någon fast track. I och för sig tycker jag det går fort ändå när man landar på morgonen med Thai max 5-10 minuter i passkontrollen vad jag kan påminna mig. Värre är det när man skall åka därifrån på natten.

Men hur funkar det? Står det fast track på någon skyllt? Är det bara att visa upp premium biljetten?

Du får en "sticker" ca 30cm lång och 5 cm bred sen går du till en särskild immigration mellan dom båda apklass immmigration, kommer inte ihåg om det är skyltat eller inte men när man kommer till den vanliga immigration så är det bara att fortsätta 100m eller så.

Ok den får man av flygvärdinnorna då?

Skumt har inte fått någon sån vad jag kan påminna mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Qatar Airways har samma service som SAS och Finnair för sina businessklasspassagerare och det också vid ankomsten till Suvarnabhumi. Speciellt vid ankomsten tycker jag det är en fördel med den här servicen.

Checkar man in via nätet när man ska åka från Bangkok så får man fasttrack av Qatar, oavsett klass. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du flyger business class får du en av flygvärdinnorna. Om du får nån i premium economy vet jag inte, flyger aldrig premium.

Jag fick det av flyvardinnorna bade nar jag flog i augusti och senast nu i november.(premium economy)

Pa baksidan av Fast track billjetten star en tydlig forklaring vart man ska ga. Sen kan man alltid fraga personal pa flygplatsen. Minns att det var en bit att ga men den ligger som sas tidigare mellan apklassens

immigration.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×