Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst antigone

Korkade funderingar.........

Rekommendera Poster

Apropå det är det ju roligt att det är förbjudet att gå mot röd gubbe men det är inte straffbart:). Dvs du begår ett brott som inte ger något straff.

Blir man påkörd om man gått mot röd gubbe blir det la iaf "sitt eget fel" Det är alltså förbjudet men så länge det inte händer nåt är det inte straffbart. Skulle du dock orsaka en olycka blir det kanske nåt annat?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom är rätt tuffa de som i mörkret korsar vägen och tror att dom är självlysande :cr

Precis!! Vi är ju påväg mot höst/vinter nu och alla övergångsställen är INTE belysta (ibland hjälper inte ens det) och hur många gående har reflexer på sig?? Vi bilister kanske ska börja kör utan lyse??

antigone

ROFL, inne i Augusti och redan på väg in i vintern, måste kännas hårt :)))

Måste göra ett inlägg hur det funkar här i Thailand.

Det är förbjudet för bilister att köra förbi ett övergångs ställe om det finns gående som är på väg att korsa vägen.

Har hitills bara sett några enstaka farranger som har stannat.

Risken är JÄTTE stor att man får ovälkommen påhälsning bakifrån om man gör.

Så, här är det tuta och kör som gäller, skitsamma att fotgängaren har ögonkontakt med bilisten.

Värsta exemplet jag sett var en lastbils förare (Thai) som hade foten på ratten och snackade i 2 mobiler samtidigt som han körde genom Rat-U-tit Rd inne i Patong, en fot på gasen och en att styra med. Coolt va?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Värsta exemplet jag sett var en lastbils förare (Thai) som hade foten på ratten och snackade i 2 mobiler samtidigt som han körde genom Rat-U-tit Rd inne i Patong, en fot på gasen och en att styra med. Coolt va?

Det tyder på stor körskicklighet  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför är alla så sjukt mesiga/rädda och slöa i trafiken?

En sak som stör mig mkt är när man står i kö vid ett rödljus, när det väl blir grönt så är alla jämt så galet sega på att komma iväg, som att de måste vänta tills framvarande bil hunnit iväg 50 meter innan man sakta kan släppa lite på kopplingen och puttra i väg i typ 0 km/h. Varför släpper inte alla på kopplingen när det blir grönt istället för att sega så dant?

Hur orkar folk vara så himla slöa i trafiken? aldrig trycka på gasen, puttra runt duktigt strax under hastighetsbegränsning på i stort sett otrafikerade vägar osv...mitt tålamod skulle aldrig palla med det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Apropå det är det ju roligt att det är förbjudet att gå mot röd gubbe men det är inte straffbart:). Dvs du begår ett brott som inte ger något straff.

Blir man påkörd om man gått mot röd gubbe blir det la iaf "sitt eget fel" Det är alltså förbjudet men så länge det inte händer nåt är det inte straffbart. Skulle du dock orsaka en olycka blir det kanske nåt annat?

Ja händer det något så kan du åka dit men det beror ju iofs på hur bilen har framförts och sådana saker också. Men visst kan du åka dit om det händer en olycka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

varför är alla så sjukt mesiga/rädda och slöa i trafiken?

En sak som stör mig mkt är när man står i kö vid ett rödljus, när det väl blir grönt så är alla jämt så galet sega på att komma iväg, som att de måste vänta tills framvarande bil hunnit iväg 50 meter innan man sakta kan släppa lite på kopplingen och puttra i väg i typ 0 km/h. Varför släpper inte alla på kopplingen när det blir grönt istället för att sega så dant?

Hur orkar folk vara så himla slöa i trafiken? aldrig trycka på gasen, puttra runt duktigt strax under hastighetsbegränsning på i stort sett otrafikerade vägar osv...mitt tålamod skulle aldrig palla med det.

Håller med, själv tillhör jag de barnsliga som ska vara först iväg... :laugh: tävlingsmänniska som jag är :blush2:

post-0-14768712359996_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför är alla så sjukt mesiga/rädda och slöa i trafiken?

En sak som stör mig mkt är när man står i kö vid ett rödljus, när det väl blir grönt så är alla jämt så galet sega på att komma iväg, som att de måste vänta tills framvarande bil hunnit iväg 50 meter innan man sakta kan släppa lite på kopplingen och puttra i väg i typ 0 km/h. Varför släpper inte alla på kopplingen när det blir grönt istället för att sega så dant?

Hur orkar folk vara så himla slöa i trafiken? aldrig trycka på gasen, puttra runt duktigt strax under hastighetsbegränsning på i stort sett otrafikerade vägar osv...mitt tålamod skulle aldrig palla med det.

Håller med, själv tillhör jag de barnsliga som ska vara först iväg... :laugh: tävlingsmänniska som jag är :blush2:

Satan är det där ditt åk? Då förstår jag att du är först iväg vid rödljusen, vem orkar hålla igen när man har en sådan bil lixom :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

varför är alla så sjukt mesiga/rädda och slöa i trafiken?

En sak som stör mig mkt är när man står i kö vid ett rödljus, när det väl blir grönt så är alla jämt så galet sega på att komma iväg, som att de måste vänta tills framvarande bil hunnit iväg 50 meter innan man sakta kan släppa lite på kopplingen och puttra i väg i typ 0 km/h. Varför släpper inte alla på kopplingen när det blir grönt istället för att sega så dant?

Hur orkar folk vara så himla slöa i trafiken? aldrig trycka på gasen, puttra runt duktigt strax under hastighetsbegränsning på i stort sett otrafikerade vägar osv...mitt tålamod skulle aldrig palla med det.

Håller med, själv tillhör jag de barnsliga som ska vara först iväg... :laugh: tävlingsmänniska som jag är :blush2:

Satan är det där ditt åk? Då förstår jag att du är först iväg vid rödljusen, vem orkar hålla igen när man har en sådan bil lixom :)

Haha gubben blir nog inte glad om jag säger att den är enbart min om vi säger så :angel:

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför är alla så sjukt mesiga/rädda och slöa i trafiken?

En sak som stör mig mkt är när man står i kö vid ett rödljus, när det väl blir grönt så är alla jämt så galet sega på att komma iväg, som att de måste vänta tills framvarande bil hunnit iväg 50 meter innan man sakta kan släppa lite på kopplingen och puttra i väg i typ 0 km/h. Varför släpper inte alla på kopplingen när det blir grönt istället för att sega så dant?

Hur orkar folk vara så himla slöa i trafiken? aldrig trycka på gasen, puttra runt duktigt strax under hastighetsbegränsning på i stort sett otrafikerade vägar osv...mitt tålamod skulle aldrig palla med det.

Håller med, själv tillhör jag de barnsliga som ska vara först iväg... :laugh: tävlingsmänniska som jag är :blush2:

Satan är det där ditt åk? Då förstår jag att du är först iväg vid rödljusen, vem orkar hålla igen när man har en sådan bil lixom :)

Haha gubben blir nog inte glad om jag säger att den är enbart min om vi säger så :angel:

antigone

Festligt antigone.

Vi åker båda Harley och till för ett par veckor sedan hade jag också en Camaro. Dock en 72:a som jag hade ägt sen 1998. Fast jag hade nog kommit före dig vid rödljusen ;)

post-3340-14768712360974_thumb.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

varför är alla så sjukt mesiga/rädda och slöa i trafiken?

En sak som stör mig mkt är när man står i kö vid ett rödljus, när det väl blir grönt så är alla jämt så galet sega på att komma iväg, som att de måste vänta tills framvarande bil hunnit iväg 50 meter innan man sakta kan släppa lite på kopplingen och puttra i väg i typ 0 km/h. Varför släpper inte alla på kopplingen när det blir grönt istället för att sega så dant?

Hur orkar folk vara så himla slöa i trafiken? aldrig trycka på gasen, puttra runt duktigt strax under hastighetsbegränsning på i stort sett otrafikerade vägar osv...mitt tålamod skulle aldrig palla med det.

Håller med, själv tillhör jag de barnsliga som ska vara först iväg... :laugh: tävlingsmänniska som jag är :blush2:

Satan är det där ditt åk? Då förstår jag att du är först iväg vid rödljusen, vem orkar hålla igen när man har en sådan bil lixom :)

Haha gubben blir nog inte glad om jag säger att den är enbart min om vi säger så :angel:

antigone

Festligt antigone.

Vi åker båda Harley och till för ett par veckor sedan hade jag också en Camaro. Dock en 72:a som jag hade ägt sen 1998. Fast jag hade nog kommit före dig vid rödljusen ;)

Tror du det?? hm hade jag tagit vår camaro -69 hade du definitivt kommit efter ;)

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Njae, jag åkte 12,70 på strippen med min så inte helt säker där ;)

Vad hade ni för motor i 69:an? Fråga din man nu hahahaha. Solly kunde inte låta bli ;)

Haha du har så rätt så varken 2010 eller -69 gör några tider som är att hurra för på strippen, även om de känns "supersnabba" för mig så är de det inte!

-69;an är dessutom i molekyler, lackad är den men sen är bara motorn ilyft...

motorn är en 502 (enligt gubben som just nu undrar vad jag håller på med...), så där ligger vi nog i lä...men kul är det...med bilar alltså :ok:

antigone

post-0-14768712361535_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Njae, jag åkte 12,70 på strippen med min så inte helt säker där ;)

Vad hade ni för motor i 69:an? Fråga din man nu hahahaha. Solly kunde inte låta bli ;)

Haha du har så rätt så varken 2010 eller -69 gör några tider som är att hurra för på strippen, även om de känns "supersnabba" för mig så är de det inte!

-69;an är dessutom i molekyler, lackad är den men sen är bara motorn ilyft...

motorn är en 502 (enligt gubben som just nu undrar vad jag håller på med...), så där ligger vi nog i lä...men kul är det...med bilar alltså :ok:

antigone

Sitter det en 502 under huven så kanske jag får ta tillbaka en del tankar sen några inlägg ;)

Det är en bra motor och ganska troligt att er 69:a skulle ha torkat av min.

Kul hursom att se "bygget".

Är din gubbe med i Camaroforumet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Njae, jag åkte 12,70 på strippen med min så inte helt säker där ;)

Vad hade ni för motor i 69:an? Fråga din man nu hahahaha. Solly kunde inte låta bli ;)

Haha du har så rätt så varken 2010 eller -69 gör några tider som är att hurra för på strippen, även om de känns "supersnabba" för mig så är de det inte!

-69;an är dessutom i molekyler, lackad är den men sen är bara motorn ilyft...

motorn är en 502 (enligt gubben som just nu undrar vad jag håller på med...), så där ligger vi nog i lä...men kul är det...med bilar alltså :ok:

antigone

Sitter det en 502 under huven så kanske jag får ta tillbaka en del tankar sen några inlägg ;)

Det är en bra motor och ganska troligt att er 69:a skulle ha torkat av min.

Kul hursom att se "bygget".

Är din gubbe med i Camaroforumet?

Nä nåt forum skulle han aldrig gå med i...det är jag som är det svarta fåret i denna familj, däremot var jag med i nåt forum och  även i camaroklubben men vi gick ur klubben i år.

Var i Barkaby på nationals förra året, det var ju kul, vi vann en pokal :dan men man behöver ju inte vara med i en klubb för att åka dit...är nu i helgen igen såg jag, får se om vi åker dit.

Vi får se om det blir några repor på strippen, men då blir det i en annan bil..mannen letar chassi förfullt, motor och låda finns redan, skulle vara jättekul, jag är själv sugen på att "dra järnet" i 400 m :laugh:

Synd att du sålt ditt åk, den såg riktigt fin ut av det jag såg på bilden, vad blev det istället?

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade ju redan HD:n. Hade helt enkelt tröttnat lite och eftersom bilen kostade 13-14.000 om året i garage, skatt och försäkring utan att brukas så  var det läge att sälja den. HD:n brukas dock en hel del.

Ser du en röd HD enligt bild på lördag så kan du ju morsa, är det väder åker jag nog dit. Och parkerar kanske på Camaroparkeringen ;)

post-3340-14768712362375_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Hade ju redan HD:n. Hade helt enkelt tröttnat lite och eftersom bilen kostade 13-14.000 om året i garage, skatt och försäkring utan att brukas så  var det läge att sälja den. HD:n brukas dock en hel del.

Ser du en röd HD enligt bild på lördag så kan du ju morsa, är det väder åker jag nog dit. Och parkerar kanske på Camaroparkeringen ;)

Lovar hojta till om vi åker till Barkaby och jag ser den röda!

Din hoj påminner om gubbens en night train..

antigone

post-0-14768712362484_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Fast min är en Fat Bob. Skiljer en del på dom.

Du har en Sportster va?

Japp stämmer,XI883c, den sk tjejmodellen har jag förstått ;)

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undra om Thailändarna/Thailändskorna har "turistskämt" så som vi kan skämta om andra, typ som blondin- eller norgehistorier...  ;)

Ja det vore roligt att veta vad de säger om oss. Vi har ju t ex våra "norgehistorier". Tycker dom alla europeer är lika? Skiljer de på svenskar, tyskar, ryssar osv? ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På barerna i Phuket hör man väldigt ofta om snåla svenskar ,och jag håller med dom

det är inte ofta man ser svenskar slå i klockan, men dricker när andra gör det

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaså Öbo - snåla Svenskar har du hört talas om!! Haha! Jag trodde Svenskar slösade Bath generöst överallt, i barerna också  ;)

Eja: Jo, jag har också funderat (ja,som rubriken lyder)om Thailändarna skiljer olika euopeer åt!

Har en känsla av att Thailändare inte är speciellt fördomsfulla, men de kan väl som alla andra ha sina interna pratstunder om turister. Säkert en del goda skratt om inte annat. Många livnär sig ju på turister och har säkert varit med om eller sett både det ena och det andra! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×