Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Karon kille

Bada med kontanter

Rekommendera Poster

Hejsan, Jag är på jakt (efter vad det nu heter)penga box? i plast,

ni vet sådana där tuber som många har runt halsen, men jag vill ha en som är platt så att visa kortet o lite sedlar kan få plats.

Jag har sett det för några år sedan i thailand men inte dom senaste gångerna.

Kan det finnas i Sverige att köpa? eller om någon vet något ställe i bangkok.

Mvh Magnus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste säga att de runda ser man vid alla marknader, försäljningsställen i Thailand. Inga problem där, tror jag. Dock i Sverige så har jag inte sett en på länge, fast jag har inte letat.

Clas Ohlsson hade en platt innan, men efter en sökning på sidan kan jag inte hitta den. Kanske utgått.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har en midjeväska från Haglöfs när vi vill ha koll på värdesakerna då vi badar, funkar kanon.

http://www.haglofs.se/prd/visaprod.asp?id=821&CatNr=235&CatNr2=&xCatNr=&nid=786〈=sv&Q=&Str=&show=&ak=905&iad=0&iac=0&EB=1&nid2=905#prd

Vi har haft den flera år, på flera resor och den ser fortfarande ny ut, så kvaliten är riktigt bra. Läcker inte in vatten alls.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag tycker pengar på semestern ska vara blöta  jag glömmer alltid mina i bad brax fickan  men det går att handla för dom med så skit i penga boxen  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sån hade jag på ett stort badland en gång i Danmark. När jag badat en stund den ena dagen upptaäckte jag ett snöre om halsen. Enbart ett snöre. Då hade burken ramlat av en upplöst knut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp en Aquapac. Har själv fått hem två st som jag och frugan kommer ta med på resan. De finns i olika storlekar. Vi valde den mellanstora. Perfekt för kontanter, kreditkort, nycklar och annat. Även en normal mobil går ner. Aquapac är helt vattentät. Vi köpte på nätet.Kostar runt 200 kr.

Den funkar även att gräva ner i sanden och du vill gömma pengarna.

Roger o Eva-lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var på båtmässan nu i helgen och där hade de flera olika.

De var av genomskinlig plast och var tänkt för att ha mobilen i men man kan ju också ha dem till pengar om man vill. Verkar flyta också så de är nog superbra -min kostade 69 kr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske, men om du skulle använda en sån där vattentät väska till en digitalkamera men det läcker ändå in i väskan... går sånt att få ut på försäkring eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

aquapac är säkert bättre men jag köpte en vattentät variant på min favoritsida.

smartasaker.se

Där finns det en större och ett mindre alternativ under utomhusliv. Sen finns det massor av saker man behöver där. Har bland annat köpt vakumpåsar som jag kan packa i inför resan utan att behöva damsugare. Kan då komprimera i väskan (väger dock lika mycket).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en förra året i Karon. Men pengarna va lika blöta som om de legat i min bikini =) Alltså de är inte att lita på!! Så den använde vi sedan till att ha saltapastiller i med till stränderna ...

Ullebe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en förra året i Karon. Men pengarna va lika blöta som om de legat i min bikini =) Alltså de är inte att lita på!! Så den använde vi sedan till att ha saltapastiller i med till stränderna ...

Ullebe

Du köpte alltså just en aquapac men ändå blev pengarna blöta vid "vanligt" badande?

Är det någon mer som har liknande erfarenhet av just aquapac, många har ju sagt att dom fungerar väldigt bra och man vill ju inte betala 200spänn för nått som fungerar lika bra som att ha pengarna i fickan på shortsen..  :-\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en förra året i Karon. Men pengarna va lika blöta som om de legat i min bikini =) Alltså de är inte att lita på!! Så den använde vi sedan till att ha saltapastiller i med till stränderna ...

Ullebe

Du köpte alltså just en aquapac men ändå blev pengarna blöta vid "vanligt" badande?

Är det någon mer som har liknande erfarenhet av just a, quapac många har ju sagt att dom fungerar väldigt bra och man vill ju inte betala 200spänn för nått som fungerar lika bra som att ha pengarna i fickan på shortsen..  :-\

har du funderat på det kan var en kopia  av quapac

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en förra året i Karon. Men pengarna va lika blöta som om de legat i min bikini =) Alltså de är inte att lita på!! Så den använde vi sedan till att ha saltapastiller i med till stränderna ...

Ullebe

Du köpte alltså just en aquapac men ändå blev pengarna blöta vid "vanligt" badande?

Är det någon mer som har liknande erfarenhet av just a, quapac många har ju sagt att dom fungerar väldigt bra och man vill ju inte betala 200spänn för nått som fungerar lika bra som att ha pengarna i fickan på shortsen..  :-\

har du funderat på det kan var en kopia  av quapac

Den risken är nog väldigt stor i och med att den var köpt på plats, tror jag införskaffar mig en hemifrån istället, tur att någon är vaken iaf  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×