Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
majkball

Deklarationen...

Rekommendera Poster

Onskar nastan att jag betalade skatt sa man iaf har ett sportslig att kunna fa tillbaka lite ;)

Skamtare dar! Eller ar du mojligen slakt med Mona Sahlin och tycker det ar haftigt att betala skatt? :o;)

Goran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Onskar nastan att jag betalade skatt sa man iaf har ett sportslig att kunna fa tillbaka lite ;)

Skamtare dar! Eller ar du mojligen slakt med Mona Sahlin och tycker det ar haftigt att betala skatt? :o;)

Goran

Han smugglar säkert Toblerone också...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

får punga ut med 1000 lapp men frugan fick tillbaka hela 3 kronor

3 kr??

Ujj nu slog dom på stort... generösa dom är...  ::)

det får man väl inte ens utbetalat??

Huuaaa jaa...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo hade väl tänkt att lägga undan en del (fick tillsammans tillbaka över 20000) men vi måste renovera poolen så det gick inte :( så det är väl bara att spara på det vanliga sättet och låta tiden ha sin gång...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi får väl tillbaka dryga 13000 men de ska sparas till en eventuell resa till vietnam för att hämta hem dottern. Hon har blivit erbjuden att följa med bästa kompisen till Hanoi, men vi tycker att det räcker med 14 dagar, så då måste vi hämta hem henne lite tidigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

fick själv tillbaka över 5lax men undrar om någon enkel kan förklara hur det räkna vad gäller återbetalning?

Mycket enkelt Regeringen ger tillbaka en liten slant men tar sedan tillbaka flera stora. I form av höjda skatter på Trafikförsäkring, Fastigheter, snus och tobac m.m m.m om du sedan blir arbetslös eller sjuk tar dom ändå mer. :C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, jag fick just en check med skatteåterbäringen.

750 baht! Jag undrar vad jag ska göra med dem...

Det räcker ju inte till en Sverigeresa direkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som domare (Fotboll/innebandy) kan man få ganska mycket oskattade pengar direkt i handen. Då är det ganska lätt att torska på en rejäl restskatt. Tur att man sätter in alla domarpengarna direkt på resekontot så att man har de kvar när ev. skatt skall betalas.

Tog en rövare i år och drog av lika mycket som jag tjänat på dömeriet förra året. Fick en beräknad restskatt på ca 1500:- och gjorde se'n avdrag med ca 17000:-, väntar med spänning på utslaget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Fick en beräknad restskatt på ca 1500:- och gjorde se'n avdrag med ca 17000:-, väntar med spänning på utslaget.

I år är första året som jag INTE dragit av en massa. Tidigare år har jag haft många avdrag, så många att jag slutat att underteckna deklarationen, för jag kunde inte intyga på heder och samvete.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×