Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

En niondel av mig ska bort. Realistiskt eller trams?

Tror du jag grejar att tappa 10 "pannor" på fyra månader?  

70 medlemmar har röstat

  1. 1. Tror du jag grejar att tappa 10 "pannor" på fyra månader?

    • Inte en chans, du kommer väga ungefär samma (eller mer) då, datanörd!
      8
    • Njä, ett par kilo klarar du, inte mer
      10
    • Nästan, men det hamnar på några kilo för mycket
      15
    • Japp, det blir 80 kg nästan exakt
      38
    • Du kommer bli små-anorektisk på kuppen och väga 70 när raketerna smäller
      2


Rekommendera Poster

Sambon har fått remiss för magsäcksoperation nu i april...

Läkaren säger att han kommer gå ner 40kg...han väger i nuläget 116-120kg.

REmissen fick han iom att de har sockersjuka i familjen och som säkert alla vet så är den en fara för livet vid övervikt.

Själv har han inte fått socker .....ÄN.....

Hans pappa fick amputera bort båda benen pga socker o sen blev hans hjärt så dåligt så han dog...

Hans lillebror amputerade bort sina stortår i somras...:'(

Nu i veckan ska han få träffa en dietist som ska förbereda honom på detta ingrepp...

Sen ska han väl ändå orka sätta igång och göra något åt sin kroppshydda hoppas man... ;)

Någon som ha erfarenhet eller hört något om dessa operationer ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till CT med träningen.

3 dgr i veckan är riktigt duktigt.

Själv har jag (Pär) varit en "tjockis" i många år nu men äntligen kommit igång med träning och viktminskning.

Promenerar en mil om dagen och gym 2ggr i veckan. I kombinanation med rätt kost (pulver just nu) har det blivit -20kg sen starten för 7 veckor sen.

Inte illa va?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till CT med träningen.

3 dgr i veckan är riktigt duktigt.

Själv har jag (Pär) varit en "tjockis" i många år nu men äntligen kommit igång med träning och viktminskning.

Promenerar en mil om dagen och gym 2ggr i veckan. I kombinanation med rätt kost (pulver just nu) har det blivit -20kg sen starten för 7 veckor sen.

Inte illa va?

Ursäkta språket men fy faan vad bra jobbat.

Imponerande.

Själv har jag lovat mig själv att jag ska "försöka" få tebax min Kickboxningskropp. Dock utan Kickboxing.

För er som är träningssugna så rekommenderar jag varmt denna sida.

http://www.iwantsixpackabs.com/abs.html

Löjligt namn jag vet men fasen så effektivt. Gratis medlemskap. Har minskat med 4 cm runt magen och ökat med 3 cm runt armarna på 4 veckor.

Keep on jogging

//Macke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till CT med träningen.

3 dgr i veckan är riktigt duktigt.

Själv har jag (Pär) varit en "tjockis" i många år nu men äntligen kommit igång med träning och viktminskning.

Promenerar en mil om dagen och gym 2ggr i veckan. I kombinanation med rätt kost (pulver just nu) har det blivit -20kg sen starten för 7 veckor sen.

Inte illa va?

Ursäkta språket men fy faan vad bra jobbat.

Imponerande.

Själv har jag lovat mig själv att jag ska "försöka" få tebax min Kickboxningskropp. Dock utan Kickboxing.

För er som är träningssugna så rekommenderar jag varmt denna sida.

http://www.iwantsixpackabs.com/abs.html

Löjligt namn jag vet men fasen så effektivt. Gratis medlemskap. Har minskat med 4 cm runt magen och ökat med 3 cm runt armarna på 4 veckor.

Keep on jogging

//Macke

Tackar!

Allt beröm och motivation man kan få just nu känns välkommet.

Fast jag får nog skala av en 10kg till innan jag kan börja jobba med sixpacken :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Sorry Ego-trippen vilket detta helt handlar om.

Vad tror ni? Jag väger nästan exakt 90 kilo nu och skall leva relativt sunt tom nyåret 2007/2008 då mitt mål är 80 kg (i riktigt bra form). Mer än så vill jag inte gå ner.

Metod:

* Undvika för mycket snabba kolhydrater i form av vitt bröd, vitt ris och godis mm

* Undvika skräpmat och snacks (undantaget en gång i veckan)

* Mycket protein, grönsaker och vatten

* Fortsätta träna tre gånger i veckan (gym och lite promenader)

* Tillåta mig drick lite bira/vin endast en gång i veckan, hehe

Vad tror ni? Grejar jag det eller ej? Givetvis lämnar jag utförlig rapport just efter nyår. Jag har fyra månader på mig. 2,5 kg per månad alltså.

Nå! Hur har det gått då??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Bra, men jag gick inte ner till 80 riktigt, så det blev en långpromenad till nästa strand som "straff".

Nu struntar jag i viktminskning och satsar istället på att öka lite mer i muskelmassa och minska lite till på fläsket, hehe. Det går bra faktiskt och så här kontinuerligt har jag nog inte tränat på många år. Idag blev det trettio minuters cykling (minus 260 kcal enligt displayen, haha) och därefter en timmes styrketräning.

Förr om åren var jag en träningsfanatiker (diverse kampsport, längdskidor och styrketräning främst), nu är det mer för att hålla mig i någorlunda form och undvika musarm och ömmande axlar.

Ps. Lycka till ni andra också!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är svårt det där med vikten. Jag håller också på nu och har gått ner 6 kg. Målet är en hel del till resan i Juni. :) Vore underbart att nå en del av målet men det är svårt att hålla sig från det "förbjudna".

Jag cyklar 40-45 min varje kväll, gör jag inte det så går jag cirka 55 minuter. Försöker i alla fall och det är ju bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag konditionstränar 5-6 ggr i veckan (ca 30 - 45 minuter). Vid 2-3 tillfällen kör jag lite styrketräning också. Var tidigare en riktig soffpotatis. Tycker nu att det är riktigt roligt med träning (det trodde jag aldrig för några år sedan). En bonus är att man mår så mycket bättre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En nackdel med att tappa i vikt är "Uffe Larsson-syndromet" dvs när alla kilon som tappas enbart syns i ansiktet... hur kul är det att se ut som en blodhund med alla veck?? Nu är det väl inte så farligt här, men det märks tydligt i ansiktet.. ingen annanstans.

Powerwalkar nu 9,2 km/dag 5 dagar i veckan + Friskis minst 2 ggr/vecka. Helgerna blir det lite kortare promenader.

På det hela taget känns det himla bra!! Hoppas bara att muskelfästen och liknande håller. Det gick illa i januari, strax efter jag började powerwalka. Ett muskelfäste i ljumsken gick och det innebar vila i 3 veckor. Enligt farbror doktorn var det dock ok att cykla under tiden, så jag tog en liten extra sväng på cykeln hem från jobbet.

Är även inne på 4:e veckan utan snus och cig. Känns faktiskt himla bra ännu så länge, tror att Zyban-tabletterna har stor verkan. Abstinensen är inte värre än att det funkar att ta ett vanligt tuggummi när man börjar känna sig rastlös.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sambon har fått remiss för magsäcksoperation nu i april...

Läkaren säger att han kommer gå ner 40kg...han väger i nuläget 116-120kg.

REmissen fick han iom att de har sockersjuka i familjen och som säkert alla vet så är den en fara för livet vid övervikt.

Själv har han inte fått socker .....ÄN.....

Hans pappa fick amputera bort båda benen pga socker o sen blev hans hjärt så dåligt så han dog...

Hans lillebror amputerade bort sina stortår i somras...:'(

Nu i veckan ska han få träffa en dietist som ska förbereda honom på detta ingrepp...

Sen ska han väl ändå orka sätta igång och göra något åt sin kroppshydda hoppas man... ;)

Någon som ha erfarenhet eller hört något om dessa operationer ?

Min mammas kille gjorde en sån operation i början på 90-talet.

han vägde ca 130-140 kg innan,

Det gick bra i början men sedan tänjde han ut sin matsäck och blev fet igen.

Annars var det inga komplikationer. Han var över 55  , tror jag...

Min svåger funderar på att göra operationen (har hjärtfel, pappan dog ganska ung i hjärt  attack), han läser till läkare (hans bror är läkare) och ser inga medicinska farligheter med det hela.

Men det gäller att inte fortsätta "tröstäta" aftersom  magsäcken tänjs ut...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stackars Uffe Larsson, han ser bedrövlig ut  :'(

Duktigt, Realdexter!!! heja!! :dan

När jag slutade röka sög jag på såna där "nikorett cigaretter", det var jättebra tyckte jag! har du testat?

Ta det lite lungt med tränandet, tänk om du gör gig illa och blir tvungen att vara  helt stilla!  :o

En nackdel med att tappa i vikt är "Uffe Larsson-syndromet" dvs när alla kilon som tappas enbart syns i ansiktet... hur kul är det att se ut som en blodhund med alla veck?? Nu är det väl inte så farligt här, men det märks tydligt i ansiktet.. ingen annanstans.

Powerwalkar nu 9,2 km/dag 5 dagar i veckan + Friskis minst 2 ggr/vecka. Helgerna blir det lite kortare promenader.

På det hela taget känns det himla bra!! Hoppas bara att muskelfästen och liknande håller. Det gick illa i januari, strax efter jag började powerwalka. Ett muskelfäste i ljumsken gick och det innebar vila i 3 veckor. Enligt farbror doktorn var det dock ok att cykla under tiden, så jag tog en liten extra sväng på cykeln hem från jobbet.

Är även inne på 4:e veckan utan snus och cig. Känns faktiskt himla bra ännu så länge, tror att Zyban-tabletterna har stor verkan. Abstinensen är inte värre än att det funkar att ta ett vanligt tuggummi när man börjar känna sig rastlös.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En nackdel med att tappa i vikt är "Uffe Larsson-syndromet" dvs när alla kilon som tappas enbart syns i ansiktet... hur kul är det att se ut som en blodhund med alla veck?? Nu är det väl inte så farligt här, men det märks tydligt i ansiktet.. ingen annanstans.

Powerwalkar nu 9,2 km/dag 5 dagar i veckan + Friskis minst 2 ggr/vecka. Helgerna blir det lite kortare promenader.

På det hela taget känns det himla bra!! Hoppas bara att muskelfästen och liknande håller. Det gick illa i januari, strax efter jag började powerwalka. Ett muskelfäste i ljumsken gick och det innebar vila i 3 veckor. Enligt farbror doktorn var det dock ok att cykla under tiden, så jag tog en liten extra sväng på cykeln hem från jobbet.

Är även inne på 4:e veckan utan snus och cig. Känns faktiskt himla bra ännu så länge, tror att Zyban-tabletterna har stor verkan. Abstinensen är inte värre än att det funkar att ta ett vanligt tuggummi när man börjar känna sig rastlös.

Hej,

bra jobbat.Med den träningsdosen måste du ju anmäla dig till Göteborgsvarvet så kommer jag och hejar på dig och bjuder på pilsner. :big grin: :Laie_76A:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stackars Uffe Larsson, han ser bedrövlig ut  :'(

Duktigt, Realdexter!!! heja!! :dan

När jag slutade röka sög jag på såna där "nikorett cigaretter", det var jättebra tyckte jag! har du testat?

Ta det lite lungt med tränandet, tänk om du gör gig illa och blir tvungen att vara  helt stilla!  :o

En nackdel med att tappa i vikt är "Uffe Larsson-syndromet" dvs när alla kilon som tappas enbart syns i ansiktet... hur kul är det att se ut som en blodhund med alla veck?? Nu är det väl inte så farligt här, men det märks tydligt i ansiktet.. ingen annanstans.

Powerwalkar nu 9,2 km/dag 5 dagar i veckan + Friskis minst 2 ggr/vecka. Helgerna blir det lite kortare promenader.

På det hela taget känns det himla bra!! Hoppas bara att muskelfästen och liknande håller. Det gick illa i januari, strax efter jag började powerwalka. Ett muskelfäste i ljumsken gick och det innebar vila i 3 veckor. Enligt farbror doktorn var det dock ok att cykla under tiden, så jag tog en liten extra sväng på cykeln hem från jobbet.

Är även inne på 4:e veckan utan snus och cig. Känns faktiskt himla bra ännu så länge, tror att Zyban-tabletterna har stor verkan. Abstinensen är inte värre än att det funkar att ta ett vanligt tuggummi när man börjar känna sig rastlös.

Jag tycker dett är så skumt att de tar bort nästan hela 75% av magsäcken...Det är ju skitmycket...  :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag slutade röka sög jag på såna där "nikorett cigaretter", det var jättebra tyckte jag! har du testat?

Ta det lite lungt med tränandet, tänk om du gör gig illa och blir tvungen att vara  helt stilla!  :o

Nej, inte nikorett! Jag vill ju bli fri från nikotinet, inte bli beroende av något annat. Känner folk som gjort sig beroende av nikotintuggummi.. det är ju dyrare än att snusa.

Hemska tanke att bli skadad när jag väl kommit igång.. det räckte med tre veckors vila när jag klippte muskelfästet. Försöker ta det lite lugnt.

Hej,

bra jobbat.Med den träningsdosen måste du ju anmäla dig till Göteborgsvarvet så kommer jag och hejar på dig och bjuder på pilsner. :big grin: :Laie_76A:

Har faktiskt snuddat vid tanken, det är nog 15 år sen jag sprang Göteborgsvarvet - en fantastisk upplevelse!! Tack o lov har anmälningstiden gått ut, jag tror jag håller mig till Victorialoppet på Öland.. 9 km.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat alla som kämpar :kla :kla :kla

Själv gick jag ner 13 kg innan vi åkte till thailand. När jag kom hem igen så hade jag gått upp nästan 4kg. Nu har jag utan att äta speciellt nyttigt förutom noll läsk och noll godis gått ner 2 kg igen. Mycket beroende av promenader(lite för dåligt, men ska öka nästa vecka)

Siktar in mig på 75 kg till maj och den svenska golfsäsongen

b-tung

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Va fan, det är mars. Är inte detta ämne utagerat vid det här laget? CT förlorade. Vi väntar fortfarande på videon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Hej,

Ingen kom och filmade, så skyll inte på mig. Jag tog den utlovade straffpromenaden följt av polaren på moppe som sportdrycksutdelare. :D

Gör om promenaden o filma den här gången. ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ingen kom och filmade, så skyll inte på mig. Jag tog den utlovade straffpromenaden följt av polaren på moppe som sportdrycksutdelare. :D

Gör om promenaden o filma den här gången. ::)

Inse slaget förlorat. Endoo, ladda videokameran. Vill vill se CT springa.

kameran är laddad, ny skiva isatt, linsen rengjord, moppen tankad och startklar.

Men jag hoppas våran Captain klarar det, inför vägning kan man utan större ansträngning tappa 3 kilo i form av vätska och vill man pressa en själv, är även betydligt mer möjligt.

Kom igen CT kämpa på nu här kommer min taktik...

:connie_running::dance4::dance2::JC_fan::Archie_07::JC_hurrah::Laie_44::Laie_76A::Laie_38::l_training::bb::wacko1::viannen_22::lazy2:

Det var ju Endoo som skulle ha filmat!!! Vikken miss  :nau

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×