Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Vaktis

Bite you die!

Rekommendera Poster

Hej,

Men spindeln på bilden är väl ingen brown widow? De har väl en rundare och brunare kropp, eller?

Den på bilden tycker jag man ser ganska ofta... Fast jag kan väldigt lite om spindlar, så det är möjligt att jag är ute och cyklar nu?!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brrrr.... Vad har detta monster för storlek?

Jag vill inte möta någon oavsett giftig eller ej :-)

Har sett något liknande på Bali - min sambo höll på att få den i huvudet - den var ganska rejäl i kroppen och långa, äckliga, pickiga ben ... huuuhhh...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja inte är et där en brown widow. är heller allt annat än påläst om spindlar men enligt bilder kan väl de festa se det  :)

Den de har vet ja inte va den heter men jag har ett otal bilder på dessa som ofta är väldigt stora. VÄÄÄLDIGT vanliga på Samui och finns i många olika färger. Gillar att spänna upp sina ibland flera meter stora nät mellan elledningar och vid bananträd. Me no like!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den vi såg på Bali hade en kropp på typ 8 cm och ännu längre ben - är de spindlarna på Samui lika stora?? I så fall vet jag vilken ö jag inte ska åka till  ;)

Har bara sett mindre spindlar i Thailand som tur är... och knappt ens det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fy faan, jag hatar ju småkryp, när dessutom småkrypen blir storkryp är det ännu värre!

Min fru har dessotum gått i kbt för spindelfobi så hon vill inte möta en jättespindel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fy faan, jag hatar ju småkryp, när dessutom småkrypen blir storkryp är det ännu värre!

Min fru har dessotum gått i kbt för spindelfobi så hon vill inte möta en jättespindel

Så KBTn hjälpte alltså inte  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bor i nordöstra Thailand,(issan),. Här har vi alla djur i mängd som ni visade här samt många ormar som är grymt giftiga. Spindlar har vi många stora, större än ni visade på bilden. Vad jag förstår är inga spindlar i Thailand giftiga. Däremot tusenfotingen,(one thousand leggs), inte roligt att bli biten av. Svåra smärtor och läkare bör uppsökas.Har själv blivit biten av svart skorpion..och det gjorde ont några dagar...men inte dödlig. Den lilla vita sägs vara farligare.

Men här ser vi ofta King kobra, svart kobra och stors klipppyton. Ormar finns överallt här uppe så man måste vara försiktig och se sig för ute i naturen.

Mvh,Frank

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bor i nordöstra Thailand,(issan),. Här har vi alla djur i mängd som ni visade här samt många ormar som är grymt giftiga. Spindlar har vi många stora, större än ni visade på bilden. Vad jag förstår är inga spindlar i Thailand giftiga. Däremot tusenfotingen,(one thousand leggs), inte roligt att bli biten av. Svåra smärtor och läkare bör uppsökas.Har själv blivit biten av svart skorpion..och det gjorde ont några dagar...men inte dödlig. Den lilla vita sägs vara farligare.

Men här ser vi ofta King kobra, svart kobra och stors klipppyton. Ormar finns överallt här uppe så man måste vara försiktig och se sig för ute i naturen.

Mvh,Frank

Jag antar att du inte arbetar inom turism i Isaan  :angel: för med sådana inlägg så lockar det inte att resa dit  :kiss:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bor i nordöstra Thailand,(issan),. Här har vi alla djur i mängd som ni visade här samt många ormar som är grymt giftiga. Spindlar har vi många stora, större än ni visade på bilden. Vad jag förstår är inga spindlar i Thailand giftiga. Däremot tusenfotingen,(one thousand leggs), inte roligt att bli biten av. Svåra smärtor och läkare bör uppsökas.Har själv blivit biten av svart skorpion..och det gjorde ont några dagar...men inte dödlig. Den lilla vita sägs vara farligare.

Men här ser vi ofta King kobra, svart kobra och stors klipppyton. Ormar finns överallt här uppe så man måste vara försiktig och se sig för ute i naturen.

Mvh,Frank

Kung kobra och svart kobra och monokel kobra har vi sett flera i Phuket åxå, men man har nog tur om man får se en orm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bor i nordöstra Thailand,(issan),. Här har vi alla djur i mängd som ni visade här samt många ormar som är grymt giftiga. Spindlar har vi många stora, större än ni visade på bilden. Vad jag förstår är inga spindlar i Thailand giftiga. Däremot tusenfotingen,(one thousand leggs), inte roligt att bli biten av. Svåra smärtor och läkare bör uppsökas.Har själv blivit biten av svart skorpion..och det gjorde ont några dagar...men inte dödlig. Den lilla vita sägs vara farligare.

Men här ser vi ofta King kobra, svart kobra och stors klipppyton. Ormar finns överallt här uppe så man måste vara försiktig och se sig för ute i naturen.

Mvh,Frank

Kung kobra och svart kobra och monokel kobra har vi sett flera i Phuket åxå, men man har nog tur om man får se en orm.

TUR???  :o:heat::superstition::shout::viannen_76::JC_see_stars:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag hade en viss mani för stora spindlar fram till tjugoårsåldern, men tror att Thailandresorna (och att bo här) helt har "botat" detta.

Ok, jag vill absolut inte ha dem i mitt hem, där räcker det bra med hund. För fem år sedan hade vi myror i väggarna (som kom fram och åt av våra rester, men jag var omild mot dem och sedan dess försvann både de och sedemera också geckoödlorna. De har aldrig kommit tillbaka. Djuren får jag se i skogen  ;)

Givetvis har jag hunnit med att se en hel del bisarra insekter och en del orm. Den märkligaste var någon form av färgglad och jättelik trollslända som jag bara trodde existerade i fantasy-filmer. En var jag nära att trampa på något som kan ha varit en kungskobra. Färg och storlek stämde i varje fall, men jag sprang inte efter den om man säger så. Kungskobror har jag fö sett på lite "trevligare avstånd" ett par-tre gånger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hann på fem månader se 17 ormar på vår tomt varav de flesta kobra, då den sista påträffades inomhus så bytte vi boende de tre återstående månaderna.

I det nya huset såg vi endast en grön ofarlig trädorm :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag måste erkänna att jag blev lite rädd efter att jag fick syn på den här en halveter från mig när jag satt på toa... har inte varit skraj för kryp och sånt tidigare, men eftersom den här var inne i bungen, så börjar man ju tänka på i fall den kryper upp i sängen, eller ner i väskan utan att man ser den... När jag frågade vårt värdpar om den så sa de att den var giftig. Jag frågade då "Poison enough to kill you?" Svaret blev:"Nooo, but childen can die...!"

Dagen innan såg vi en svart kobra som ringlade sig över vägen när vi kom på mopparna och den stannade mitt på vägen och reste sig med den karaktäristiska "kragen"...

post-1595-14768712991002_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Den här såg jag på Facebook... Jag var ful och snodde den för att visa er...

Inte för att va pessimist men tror det är en illusion. Ser inte ut som den klättrar i palmen utan på ett träd framför, troligen långt framför. Kollar man på trädets stock är det ju ingen palm. Ormen ser ut som en majsorm, men det e ju lite suddigt.

Men ja kan ta fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×