Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst antigone

Byter ni om??

Rekommendera Poster

Gäst antigone

På planet alltså?

Många piper ju iväg och byter om till shorts o linne när man börjar närma sig flygplatsen, hur gör du?

Första året åkte vi med ytterplagg, fruktansvärt korkat, tjocka otympliga vinterjackor...jag släpade med min ända till Flygplatsen i Phuket, där kastade jag den i en papperskorg på toan :-[....

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar ta på mig nåt gammalt skrot som jag har på mig på tåget till Arlanda. Sedan slänger jag kläderna på Arlanda och hoppas på att SJ inte blir stående nånstans på hemvägen ;)

Har hört talas om dem som "glömmer" kläderna på Arlanda också och chansar på att de kan hämta ut dem på hittegodset när de kommer hem :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar vara klädd i lager på lager så det är bara att skala av lite när man kommer fram. Jag är frusen av mig så det är skönt att ha lite mer på planet och även senare i transfertransporten eftersom de är glada i att köra AC:n för fullt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bor i norrort så tar taxi till Arlanda. Brukar åka i jeans, t-shirt o tunn långtröja. Att det är kallt i kabinen tycker jag är en bluff, brukar alltid tycka att det är varmt. Byter aldrig om på planet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På planet alltså?

Många piper ju iväg och byter om till shorts o linne när man börjar närma sig flygplatsen, hur gör du?

Byter aldrig om ombord utan väntar tills man är framme. Har aldrig fattat vitsen med att böka med sådant innan landning. Kanske mer ett "charter-beteende"? Ser inte så mycket sådant på reguljärflyg, mer bara att man skalar av sig någon kofta eller så.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också möjligheten att ta taxi till Arlanda, och sist blev det mjukiskläder på väg dit. Lager på lager med tights, mjukisbyxor, linne, tunn tröja, munkjacka - och sen byte till stödstrumpor på planet :D Flip flop-tofflor i handbagaget. Har bestämt mig för att aldrig mer resa i trånga jeans eller dyl. Inte kul efter X antal timmar på flyg...  :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker alltid i mjukisbyxor,finns inget obekvämare än att flyga i jeans. Vinterjackorna lämnar vi i bilen. Sen har vi nån tjocktröja på oss då d brukar va kallt på planet. Ibland har vi haft shorts,kjol m i handbaget el under byxorna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

då äger du uppenbartligen inga bekväma jeans :)

åker i jeans, t-shirt.. typ samma kläder jag har hemma året om. + en tjockare tröjja för kallt plan och lika skön att ha för kalla kvällar/nätter i Thailand som verkligen inte är någon ovanlighet längre. eller dom hysteriskt kalla AC tågen.. hua

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker du i jeans slipper du krångla med stödstrumpor!  :D

pelle

på vilket viss då ?

Skojade lite bara eftersom man sväller upp lite. Minns när jag hade packat ner sneakererna i väskan en gång och åkte i mera finskorstyp hem. När man landade så kändes det som att man var den elaka styvsystern i Askungen som tvingade ner fötterna i för små skor. Aldrig mer  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ytterplaggen kvar i bilen.

Mjuka byxor, stödstrumpor, Joggingskor, Linne, Långärmad T-shirt, Tunika, Stickad tröja.

Tröja och Långärmad T-shirt åker av medan vi väntar på bagaget i ankomsthallen.

(Jag är frusen av mig)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Kanske ska svar själv också??

Åker i sköna jeans, långt linne som man kan ha som klänning...en skön långärmad kofta som man kan svepa om sig i och en sjal som jag hänger över huvudet när jag försöker sova ;) när vi (i detta fall) landar i Krabi så åker jeansen av och vips har jag en klänning :laugh: På fötterna har jag stödstrumpor och tofflor av något slag...brukar vara livsfarligt att gå i mellan bilen och bussen på arlanda, men skam den som ger sig.

Ytterplagg kvar i bilen...lite av en tjusning att stå där och vänta på bussen, oftast har det varit flera minusgrader, och man vet att om ca 15 timmar är man i värmen :dan

OT något som hör till för oss när vi åker upp till Arlanda är att stanna vid Nyköpingsbro och inhandla en STOOOOR påse lösgodis :Mauridia_31:

antiogne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeans och t-shirt. Blir oftast shorts på toan när jag är framme eller någon gång på planet. Har på mig en lättare vinterjacka till och från Arlanda. Den är inte större än att jag viker ihop den och bär på den när jag kommer fram.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har kommit på mig själv att klä mig efter när jag ANLÄNDER... klockslag..

förra året anlände jag kring 9 på morron och kunde inte checka in förrän vid kl 12..  så det blev en snabb visit till skuggan o stranden... då bytte jag om på toa på flyget... till bikini o shorts o linne...

En gång landade jag på kvällen då hade ja det ja åkte i, jeans o tshirt...

I år landar jag kring 13 tiden... så det blir att åka i jeans som man kan vika upp till shorts... linne o tröjja...

eller...

linne o shorts under min OnePiece...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

jag har kommit på mig själv att klä mig efter när jag ANLÄNDER... klockslag..

förra året anlände jag kring 9 på morron och kunde inte checka in förrän vid kl 12..  så det blev en snabb visit till skuggan o stranden... då bytte jag om på toa på flyget... till bikini o shorts o linne...

En gång landade jag på kvällen då hade ja det ja åkte i, jeans o tshirt...

I år landar jag kring 13 tiden... så det blir att åka i jeans som man kan vika upp till shorts... linne o tröjja...

eller...

linne o shorts under min OnePiece...

Blir det inte problem vid incheckningen :laugh: om du inte klär dig förrän du anländer?? ;) (hihi kunde inte låta bli..)

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara en tjockare tröja utöver tunna långbyxor och skjorta. Så fort vi kommer till Kastrup så åker tröjan ner i bagaget ocg byts om till "innetofflor". Klappat och klart när man landar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör bara inte som vi gjorde förra året. Blev skjutsade till flygplatsen, lämnade alla vinterkläder och kängor i bilen och åkte i tunna långbyxor, t-shirt, en tröja och tunna gympadojor. Var väl perfekt på planet till Thailand och sen hem efter 16 dagar. Inte lika perfekt när vi landade i Sverige den 20/2-10 i världens värsta snöstorm. Vår bil kom inte av gården hemma och i bilen låg våra kläder! Vi kom hem 28 timmar efter vi landat i Sverige! Inte så konstigt att det blev 40 graders feber i en vecka efterår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

eftrsom jag alltid bara reser med handbagage så blir det en tunn skjorta eller t shirt och ett par tunna byxor .Jag fixar någon som skjutsar till stationen i hässlehom och lämnar ytter kläderna i bilen,sen tar jag tåget till kastrup .Det brukar funka hinner aldrig bli kall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×