Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Träning, hälsa och kost

Rekommendera Poster

Har dammat av stavarna och kört en repa i skogen. Skönt i eftermiddagssolen. Skall belönas med en kall öl!  :D

Hade det funnits en "gillaknapp" hade det blivit ett tryck där    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har dammat av stavarna och kört en repa i skogen. Skönt i eftermiddagssolen. Skall belönas med en kall öl!  :D

Hade det funnits en "gillaknapp" hade det blivit ett tryck där     :cool

Belöningar är min morot! Idag blev det en god fransos!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har dammat av stavarna och kört en repa i skogen. Skönt i eftermiddagssolen. Skall belönas med en kall öl!  :D

Stavarna som i gång med stavar eller löpning för konditionsträning?

Själv har jag haft ett två timmarspass med rullskidor och löpintervaller.

Skall nog belönas med en pilsner till fotbollen ikväll!

Måtte snön snart komma, skidsugen nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går med stavarna i rask takt. Det tar mer än jag trodde. Har för dålig kondis för löpning. Ser själv fram mot blank is så långfärdsgrillorna kan användas, var några år sedan faktiskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kanske varit på tapeten i forumet innan, men 17 sidor var för mycket att läsa igenom.

Mitt tips är www.crossfit.com

Nytt pass varje dag med två vilodagar i veckan.

Inte så mycket löpning så den som gillar det kan ju alltid slänga in något/några pass av det i veckan.

Positivt program för den som inte har så mycket tid.

Nackdelen är att många kommersiella gym inte riktigt gillar träningsformen och att många medtränare på gymmet tror att man är lite skadad.

Kastar in en video för crossfit. Har varit ganska basic inom vissa sporter som brottning och kampsport. Beroende på vad man är ute efter kan man ju dessutom tweaka programmen.

Ser ut att vara ganska bra träning. En hel del basövningar som de flesta idrottare utför idag. Kollade dock några videos på youtube (bl a SM) och blev lite förundrad. Tycker de borde fokusera lite mer på teknik på teknikgrenarna. Att stå och rycka uppvärmningsvikter upp och ner på tid med så dålig teknik att du blir farlig för dig själv om du lägger på ett par kg till, gör inte värst mycket nytta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kanske varit på tapeten i forumet innan, men 17 sidor var för mycket att läsa igenom.

Mitt tips är www.crossfit.com

Nytt pass varje dag med två vilodagar i veckan.

Inte så mycket löpning så den som gillar det kan ju alltid slänga in något/några pass av det i veckan.

Positivt program för den som inte har så mycket tid.

Nackdelen är att många kommersiella gym inte riktigt gillar träningsformen och att många medtränare på gymmet tror att man är lite skadad.

Kastar in en video för crossfit. Har varit ganska basic inom vissa sporter som brottning och kampsport. Beroende på vad man är ute efter kan man ju dessutom tweaka programmen.

Ser ut att vara ganska bra träning. En hel del basövningar som de flesta idrottare utför idag. Kollade dock några videos på youtube (bl a SM) och blev lite förundrad. Tycker de borde fokusera lite mer på teknik på teknikgrenarna. Att stå och rycka uppvärmningsvikter upp och ner på tid med så dålig teknik att du blir farlig för dig själv om du lägger på ett par kg till, gör inte värst mycket nytta.

Sista 20 sek var bäst :angel:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men vad i hela friden gör tjejen från 2.37-2.45? =/ Låt gå om man inte orka göra en pull-up men vad får hon för effekt av den där övningen där hon bara gungar upp sig. Hjälp då hellre till med en liten fot samtidigt som du håller maxbelastning på armar/rygg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men vad i hela friden gör tjejen från 2.37-2.45? =/ Låt gå om man inte orka göra en pull-up men vad får hon för effekt av den där övningen där hon bara gungar upp sig. Hjälp då hellre till med en liten fot samtidigt som du håller maxbelastning på armar/rygg

Tycker det ser helt ok ut som "de sista extra" eller som underlättning för tjejer, svårt att se men håller hon emot så mycket hon orkar när muskeln sträcks ut, alltså på nervägen, så ger det otroligt bra ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men vad i hela friden gör tjejen från 2.37-2.45? =/ Låt gå om man inte orka göra en pull-up men vad får hon för effekt av den där övningen där hon bara gungar upp sig. Hjälp då hellre till med en liten fot samtidigt som du håller maxbelastning på armar/rygg

Tycker det ser helt ok ut som "de sista extra" eller som underlättning för tjejer, svårt att se men håller hon emot så mycket hon orkar när muskeln sträcks ut, alltså på nervägen, så ger det otroligt bra ändå.

Helt klart en poäng, dock tycker jag inte det ser ut som att hon håller igen direkt mkt. Alternativt sänk stången och lägg hälarna i backen i önskad vinkel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men vad i hela friden gör tjejen från 2.37-2.45? =/ Låt gå om man inte orka göra en pull-up men vad får hon för effekt av den där övningen där hon bara gungar upp sig. Hjälp då hellre till med en liten fot samtidigt som du håller maxbelastning på armar/rygg

Tycker det ser helt ok ut som "de sista extra" eller som underlättning för tjejer, svårt att se men håller hon emot så mycket hon orkar när muskeln sträcks ut, alltså på nervägen, så ger det otroligt bra ändå.

Helt klart en poäng, dock tycker jag inte det ser ut som att hon håller igen direkt mkt. Alternativt sänk stången och lägg hälarna i backen i önskad vinkel.

Beror på vad hon vill få ut av träningen, snabba övn väldigt tungt(max 3-4ggr) gör att muskeln blir starkare men ej större i volym. Tränar själv så för att inte bli tyngre, inte just som hon då jag får tynga ner med vikter.

Men den snabba rörelsen gör jag också.

Ser lite roligt ut det medger jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har funderingar på att flytta till Thailand och starta gym där. Finns inte många som håller så hög klass. Sen är jag själv utbildad PT och min fru spin och core instruktör. Crossfit är mycket för kondition, sen är det helt värdelöst och farligt för resten av kroppen eftersom i stort sett varenda övning görs fel ur anatomisk synvinkel. Så satsa på träning som ger bra för kroppshålling och balans i kroppen.

Ett tips.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Imorrn ska mitt F&S-kort användas. Tre veckor kvar till resa och kläder som jag inte vågat prova än inför packning.

Fan vad lätt det är att tänka att man ska träna imorgon. När man vaknar känns det som att man redan kört sitt pass  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men vad i hela friden gör tjejen från 2.37-2.45? =/ Låt gå om man inte orka göra en pull-up men vad får hon för effekt av den där övningen där hon bara gungar upp sig. Hjälp då hellre till med en liten fot samtidigt som du håller maxbelastning på armar/rygg

Kippign pullup.

Med rätt teknik jobbar du med bukmusklerna också. Men jag håller med dig, på filmen ser det mest ut som att hon inte orkar.

Tydligen bra om man vill jobba med hög puls hela tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har tränat 20-25 timmar sammanlagt på min tvåveckors semester. Målet var satt till 30 timmar så det var inte helt åt helsike i varje fall.

Det intensifierade styrketränandet har medfört två negativa biverkningar. Två-tre pikétröjor har blivit lite för små och jag har en sträckning i högerbiceps/muskelfästet. Annars är nog företeelsen bara av godo.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett försök att ta sig upp till Hin Lad Waterfalls nära Nathon fick bli dagens workout. Djungelfuktigt, brant och lera gjorde att vi valde att vända. De utlovade 1.5 km var nog en lögn då en skylt som sa ytterligare 3 km dök upp bland träden.

Hotellets finfina gym är ännu obesökt  :D  :beach:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett försök att ta sig upp till Hin Lad Waterfalls nära Nathon fick bli dagens workout. Djungelfuktigt, brant och lera gjorde att vi valde att vända. De utlovade 1.5 km var nog en lögn då en skylt som sa ytterligare 3 km dök upp bland träden.

Hotellets finfina gym är ännu obesökt  :D  :beach:

När skyltarna väl är på gång ÄR det inte så långt kvar som det står  :o

Gör ett nytt försök imorrn  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får göra det, svetten lackade rejält och tanken på en 1-mils promenad kändes mindre lockande. Fick tips från hotellet att det skulle vara mindre tillrättalagt än vattenfall 1 och 2 (namuang).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×