Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Kondition och motivation saknades för en "comeback"

Rekommendera Poster

Hej,

Kanske inget ni kommer skriva böcker om, men jag tar det ändå...

Idag åkte Muay Thai shortsen på för en liten "comebackträning" efter ganska många års uppehåll. Jag tränade väldigt mycket kampidrotter mellan 14-24 års ålder (inkl Thaiboxning) men därefter har det blivit mindre och mindre för varje år för att helt upphöra sedan 5-6 år.

Hur gick det då. Haha, inget vidare. Inte helt oväntat

Konditionen är usel och tyvärr även motivationen. Jag övertygade den snälle tränaren (fd världsmästare i sporten) om att köra ett styrkepass i gymet istället, redan efter en kvart då jag kände mig svimfärdig. Men skönt efteråt med lite träning om inte annat

Datanörden är en tunnis. Man får skylla allt på åldern, hehe.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Konditionen är usel och tyvärr även motivationen. Jag övertygade den snälle tränaren (fd världsmästare i sporten) om att köra ett styrkepass i gymet istället, redan efter en kvart då jag kände mig svimfärdig. Men skönt efteråt med lite träning om inte annat

Datanörden är en tunnis. Man får skylla allt på åldern, hehe.

Välkommen i klubben. Själv är jag undanflykternas mästare vid liknande tillfällen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oops kom precis på att jag var i Patong istället för Pattaya helt plötsligt.  Walkingstreet måste det givetvis vara precis som åkar´n skrev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CT, OM vi får vårat visum (att behöva skriva det där "om" får mig att rysa, men inget e ju säkert föränn allt är helt klart) så LOVAR jag att åtminstone göra ett, två och tre försök att få med dig till gym och på lite konditionspass  :dja

Så du har 3 månader att antingen vila eller värma upp  ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Endoo,

Trevligt! Jag tar fram hopprepet :D

Gympass är det inga problem med. Däremot var Muay Thai med vältränade grabbar lite i "värsta laget". ;)

;D Ja, de e grymt tungt att komma igång när konditionen inte är vad den varit. Samma med mig. Gymma älskar jag, men konditionen kunde vara lite vassare  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oops kom precis på att jag var i Patong istället för Pattaya helt plötsligt.  Walkingstreet måste det givetvis vara precis som åkar´n skrev.

det gäller att hålla reda på maratonloppen Valltomta :Da:wi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Kanske raska promenader längs stranden kan vara ett lite lagom sätt att komma igång

Såna gör jag faktiskt, men räcker inte långt när man skall träna i samma gäng som "triggade" unga K1 och Muay Thai-fighters.

Det kan nämnas att ett par av de farangerna som tränar på campen är världsmästare eller fd, världsmästare i organisationen WMC ( http://www.wmcmuaythai.org/index.php ) En heter Alex och verkar vara en mkt sympatisk kille (utanför ringen  ;D). men jag vore bara patetisk om jag jämförde mig med dessa toppidrottsmän. Jag är numer en "stolt" datanörd med lite komplex över halvtaskig fysisk form.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men jag vore bara patetisk om jag jämförde mig med dessa toppidrottsmän. Jag är numer en "stolt" datanörd med lite komplex över halvtaskig fysisk form.

Ja, det var nog det jag försökte förmedla..... ::). Kanske man liksom får sätta upp rimliga individuella mål och inte jämföra sig med elit-truppen... Själv tycker jag kvällspromenader är både avkopplande och nyttiga efter en dag på jobbet framför datorn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske raska promenader längs stranden kan vara ett lite lagom sätt att komma igång

Såna gör jag faktiskt, men räcker inte långt när man skall träna i samma gäng som "triggade" unga K1 och Muay Thai-fighters.

Det kan nämnas att ett par av de farangerna som tränar på campen är världsmästare eller fd, världsmästare i organisationen WMC ( http://www.wmcmuaythai.org/index.php ) En heter Alex och verkar vara en mkt sympatisk kille (utanför ringen  ;D). men jag vore bara patetisk om jag jämförde mig med dessa toppidrottsmän. Jag är numer en "stolt" datanörd med lite komplex över halvtaskig fysisk form.

Är det några från K-1 organisationens kämpar som tränar på Samui?

Finns bara en sann aktiv hjälte idag å de e Buakaw eller hur  ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det finns en australiensisk kille (fd polack) som jag tror kört en hel del K1. I skrivande stund minns jag inte namnet.

Han har fightats mot Sveriges stolthet Jörgen Kruth många gånger.

Buakaw är en hjälte!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det finns en australiensisk kille (fd polack) som jag tror kört en hel del K1. I skrivande stund minns jag inte namnet.

Han har fightats mot Sveriges stolthet Jörgen Kruth många gånger.

Buakaw är en hjälte!

Ok,, nice  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en australiensisk kille (fd polack) ......

Vill inte vara petig CT, men hur kan man vara fd polack :) När upphör härkomsten från ursprunglandet? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Annars känner jag igen fenomenet! Tror inte jag skulle klara lång tid på handbolls- eller fotbollsplanen. Ännu mindre på tennisbanan!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill inte vara petig CT, men hur kan man vara fd polack :) När upphör härkomsten från ursprunglandet? :)

Tycker det är kul med sådana här uttryck. Läste för en tid sedan i tidningen Gringo att man funderade över ordet "invandrare". Det låter ju som om man fortfarande "vandrar". De föreslog att vi istället ändrar ordet till "invandrad". Lite kul faktiskt - och fyndigt  ;):)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en australiensisk kille (fd polack) ......

Vill inte vara petig CT, men hur kan man vara fd polack :) När upphör härkomsten från ursprunglandet? :)

Han menar väl medborgarmässigt  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill inte vara petig CT, men hur kan man vara fd polack :) När upphör härkomsten från ursprunglandet? :)

Tycker det är kul med sådana här uttryck. Läste för en tid sedan i tidningen Gringo att man funderade över ordet "invandrare". Det låter ju som om man fortfarande "vandrar". De föreslog att vi istället ändrar ordet till "invandrad". Lite kul faktiskt - och fyndigt  ;):)

Hmm, fast oavsett om man kommer med båt eller flyg så går man ju genom tullen  ::)

Annars funkar ju ordet importerad rätt bra...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×