Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
liw

Kanske "töntigt" svensk?

Rekommendera Poster

...på säkerheten så gott det går tror jag hon tänker. Men man kan ju inte sitta i svedala hela livet men när risker tas kan man ju alltid försöka minimera faran...

Tack Endoo, du var bättre på att uttrycka det än jag :) Har inte för avsikt alls att sitta här i kalla norden och uggla hela livet  :D

Inga problem, jag tog mig frihet att tala för dig genom det jag hört dig säg här ovan  :)

modiga eller dumma mammor?

Vad menar du  med modiga eller dumma mammor???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske dumt att skriva just här men jag fattar inte varför folk åker med barn i den åldern? Lämna dem till mormor och åk själv med mannen :). Sen väntar du till 6+ inann du tar med han/hon så han/hon har minne ifrån resan iaf  :laugh:.

Är nog lite för ung till att förstå sånt dock  :dan

Men mitt förslag iaf  :laugh:.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nudie, du får gärna tycka, helt ok.

Skulle aldrig i hela mitt liv lämna min skitunge en månad och dra iväg - inte en chans i universum.

Hon kommer säkert inte minnas ett dugg, men hon älskar att bada och leka i sanden, så under den tiden vi är där är jag övertygad om att hon kommer trivas som fisken i vattnet. Hade jag inte varit det så hade jag inte rest med henne.

Och vi har redan övat - hon tältade första gången på västkusten när hon var 11 veckor, första X2 turen till sthlm vid 3 mån, London 5 mån och Rhodos 1år. Jag är säker på att hon är en sån social, trygg o kul unge för att hon får vara med sina föräldrar och dessutom göra saker som hon tycker är kul.

Sen visst - det ideala hade väl varit om Thailand låg närmare så vi inte hade behövt flyga i 12h. Det kan jag lätt hålla med om :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Liw:

Jag tror också att det går jättebra!

Tyckte det var ett väldigt baravänligt land på många sett.

Dock är detta med tuk-tuk mm. inte så lätt:( Hoppas det ordnar sig för dig!

Och ge inte upp allt löser sig bara men vill!  :kiss:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du väntade på ett mirakel? Här kommer det!  

En kompis till mig har förbokat taxi med barnstol från Phuket flygplats till Karon. Det är ett svensktägt företag med som erbjuder bakåtvända Britax i fräscha bilar. Googla på "bilbarnstol i phuket". Kids-on-board, tror jag dom hette.

/Frallan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du väntade på ett mirakel? Här kommer det!  

En kompis till mig har förbokat taxi med barnstol från Phuket flygplats till Karon. Det är ett svensktägt företag med som erbjuder bakåtvända Britax i fräscha bilar. Googla på "bilbarnstol i phuket". Kids-on-board, tror jag dom hette.

/Frallan

www.kids-on-board.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du väntade på ett mirakel? Här kommer det!  

En kompis till mig har förbokat taxi med barnstol från Phuket flygplats till Karon. Det är ett svensktägt företag med som erbjuder bakåtvända Britax i fräscha bilar. Googla på "bilbarnstol i phuket". Kids-on-board, tror jag dom hette.

/Frallan

vad härligt!!! Allt går!!  :dan

www.kids-on-board.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske dumt att skriva just här men jag fattar inte varför folk åker med barn i den åldern? Lämna dem till mormor och åk själv med mannen :). Sen väntar du till 6+ inann du tar med han/hon så han/hon har minne ifrån resan iaf  :laugh:.

Är nog lite för ung till att förstå sånt dock  :dan

Men mitt förslag iaf  :laugh:.

HHmmm...Men om barnet har släktingar i tex i Thailand. Dom vill ju också träffa barnet. Eller tänk dig själv om du skulle få barn med tjejen du träffade under din resa hit till Thailand. Helt klart att föräldrarna vill träffa barnbarnet.  ;) ;) ;)

Att flyga med småbarn är oftast inga problem. Våran 11 månaders sov hela tiden  :)När dom blir äldre så får man underhålla barnet så gott det går.

Och att flyga med

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hon kommer säkert inte minnas ett dugg, men hon älskar att bada och leka i sanden, så under den tiden vi är där är jag övertygad om att hon kommer trivas som fisken i vattnet. Hade jag inte varit det så hade jag inte rest med henne.

Precis. De vet ju vad de gör just när de gör det. Om de sen inte kommer ihåg det när de blir vuxna är ju ointressant. Vi behöver väl alla leva i nuet...

Jag är säker på att hon är en sån social, trygg o kul unge för att hon får vara med sina föräldrar och dessutom göra saker som hon tycker är kul.

Tror jag med. Vi har gjort likadant med vår dotter och hon är öppen och glad jämt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har åkt med barnbarn många gånger hit till Thailand och dom kommer ihåg behöver bara visa kort så suckar dom och säger oh. Thailand åka dit.Eränner dock att vi fuskat lite med säkerheten, dottersonen bara älskade att åka tuktuk i Bangkok efter tjat gav jag med mig och vi åkte flera gånger men bara på lugna gator runt hotellet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller helt med guava, flor och övriga.

Att resa med sina barn (eller barnbarn) är fantastiskt.

Det är en unik upplevelse för hela familjen!

Man får tid att umgås ordentligt (hemma finns ju alltid en massa "måsten"...).

Vi har rest mycket med våra barn sedan de var små och nu när de båda börjar bli lite större ser vi vilken bra förståelse och kunskap de har om andra kulturer och länder.

Vi satstar hellre på resor tillsammans än att köpa en himlans massa (onödiga och dyra) prylar till våra barn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske dumt att skriva just här men jag fattar inte varför folk åker med barn i den åldern? Lämna dem till mormor och åk själv med mannen :). Sen väntar du till 6+ inann du tar med han/hon så han/hon har minne ifrån resan iaf  :laugh:.

Är nog lite för ung till att förstå sånt dock  :dan

Men mitt förslag iaf  :laugh:.

Vad menar du? om man har barn under 6 år skall man vara hemma då? Våran yngsta dotter är 4 år och har rest 6 gånger redan och har minnen kvar ifrån resorna. Alla kanske inte har en mormor/farmor att lämna barnen till. Meningen är väl kanske att få uppleva saker tillsammans eller.....har jag fel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du väntade på ett mirakel? Här kommer det!  

En kompis till mig har förbokat taxi med barnstol från Phuket flygplats till Karon. Det är ett svensktägt företag med som erbjuder bakåtvända Britax i fräscha bilar. Googla på "bilbarnstol i phuket". Kids-on-board, tror jag dom hette.

/Frallan

Helt fantastiskt bra, synd bara att de håller till på Phuket och inte i Krabi.

Kan ju iofs maila och kolla om de är och kör på det hållet lite oxå - hmmm..:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×