Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
trasan

Tid mellan utrikesflyg och inrikes

Rekommendera Poster

Vi landar 7.30 på morgonen i BKK och har tittat på flyg till Samui vid 8.30. (Det går inget förrän vid 16.10 annars)Är det för tight emellan för att hinna?? Vill ju inte sitta på en flygplats hela dagen och vänta..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan hinna, allt beror på hur lång tid passkontrollen tar. Sist tog det 35 minuter från vi landat tills vi var framme vid den nya gaten, gången innan 1.15 timmar och dessförinnan nästan 2 timmar.

Jag hade chansat men min chef hade INTE gjort det, troligtvis är det mindre än 50% chans att ni hinner.

Vilka flyger ni till Bkk med?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vågar nog säga nej, det går inte. Missade själv ett plan nyligen, visserligen med Nok Air, men incheckningen stänger 45 min innan avgång med detta bolag. Det blir nog till att boka till Surat Thani om ni måste flyga denna dag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade varit realist i ert fall. Bokade själv ett flyg med Bangkok Airways igår, Samui till Bangkok 5210 Baht. Nästan 1500 kr. Det är för mycket att förlora. Jag skulle gjort så här; boka ett flyg från Don Muang till Surat Thani. gå igenom immigration och sedan utgång 3, gå på en gratis buss (vid uppvisande av biljett från Don muang). Dessutom sparar ni inte helt obetydligt med pengar. Nackdelen är tiden ni förlorar.

Självklart är det betydligt bättre att flyga direkt till Koh Samui, men tror inte det kommer gå i detta fall!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi reser ner med Finnair. Har gjort det tidigare och aldrig varit sena. Satt och kollade på Airasia från Don Muang åxå men vi är framme på Samui ung samma tid som om vi väntar på nästa plan m Bangkokair.. Vinner iofs några kronor.. Funderar nu i stället på att ta ett sent plan ner till samui och spendera dagen i BKK. Går ju ganska smidigt med tåget..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi reser ner med Finnair. Har gjort det tidigare och aldrig varit sena. Satt och kollade på Airasia från Don Muang åxå men vi är framme på Samui ung samma tid som om vi väntar på nästa plan m Bangkokair.. Vinner iofs några kronor.. Funderar nu i stället på att ta ett sent plan ner till samui och spendera dagen i BKK. Går ju ganska smidigt med tåget..

Det är inte lång tid ni får i Bangkok. När ni kommer till Bangkok efter immigration skulle ni kunna kolla om det ev. finns någon bättre förbindelse med Bankplats air till Samui. Ni skulle också kunna kolla på tidigt flyg från Don muang med antingen air asia, nok air eller Lion air. Inte ovanligt att det skiljer en tusenlapp från Bankok air.

Transport mellan flygplatsen en timme.

Eller stanna en natt i Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt tight med tid!

ÄR nog stor risk att de skiter sig och flyget till Samui är ju ganska dyra.

Ett alternativ är som sagt att ta sig vidare med gratisbuss till DMK.

Finns kombibiljett med NOK, flyg-buss-Lompraya. Ligger på cirka 1700B.

Den senaste avgången är 12.35 och ni är framme på Samui 16.45!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte när ni ska åka men tycker det är konstigt om det inte är fler avgångar under dagen. Brukar vara 1 i timman på förmiddagen och även lite senare under eftermiddagen.

Är det Bangkok Air´s egen hemsida du kollat på?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×