Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
L8

"Surfkontantkort" ??

Rekommendera Poster

Vill skaffa kontantkort med surf nästa gång vi åker till Thailand.

Ringa/smsa är inte så viktigt utan att kunna surfa "obegränsat" och helst inte behöva stänga av internet när man inte använder det. Som hemma i Sverige så att säga...vad ska man välja? Bara använt wifi andra gånger vi varit iväg.

Har en iPhone 4  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra svar som vanligt Jimmie :)

Tack! Har du koll på att sim:et passar till iphone 4?

Happy Tourist Sim är ett sk kombisim.. Alltså ett litet mikrosim som du kan trycka ut ur det vanliga koret..

Det passar emd andra ord i iPhone 4.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På sidan du länkar till står det t ex 399 baht / månad för 1,5 GB data. Men det är ju förbetalt kort, hur kan du då betala per månad?

Jag köpte ett simkort och en top up på 300 baht. Det står nu att det kostar 2 baht / MB. Om jag nu vill ha 399 baht / månad för 1,5 GB data, hur gör jag då?

Vad händer om jag matar in en kod på sidan, http://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/Happy-internet-package.html, hur dras pengarna? Måste jag betala mer pengar fast jag redan har köpt top up på 300 baht? Dras det automatiskt mer pengar nästa månad, och i så fall från vilket konto?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På sidan du länkar till står det t ex 399 baht / månad för 1,5 GB data. Men det är ju förbetalt kort, hur kan du då betala per månad?

Jag köpte ett simkort och en top up på 300 baht. Det står nu att det kostar 2 baht / MB. Om jag nu vill ha 399 baht / månad för 1,5 GB data, hur gör jag då?

Vad händer om jag matar in en kod på sidan, http://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/Happy-internet-package.html, hur dras pengarna? Måste jag betala mer pengar fast jag redan har köpt top up på 300 baht? Dras det automatiskt mer pengar nästa månad, och i så fall från vilket konto?

Du måste först ladda på pengar på kortet sen kan du använda koden för att få internet och då dras det 399 baht från ditt kort... Du måste mao ha 400 baht på kortet för att använda koden..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ju ett 1-2-call från AIS och använt den i mars, juni, augusti och skall ner i januari igen. När jag kollar http://www.ais.co.th/12call/en/sim-freedom1.html så står det lite kryptiskt

Get minimum 30-day validity at every balance top up.

Skulle vara kul att veta om jag har kvar samma nummer eller om jag åker på ett nytt kort (för 50bht, inte hela världen men det är alltid trist att byta nummer).

Hade för mig att den fungerar 6månader efter top up, men jag gjorde inte en topup i slutet av augusti utan i mitten och landar i mitten på januari så jag antog att dom 5 månaderna skulle vara OK.

Men efter att läst (30dagar eller längre) så blir jag ju lite fundersam.

Nån med erfarenhet av att varit borta ett tag, säg runt 5 månader kanske  :cool2:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ju ett 1-2-call från AIS och använt den i mars, juni, augusti och skall ner i januari igen. När jag kollar http://www.ais.co.th/12call/en/sim-freedom1.html så står det lite kryptiskt

Get minimum 30-day validity at every balance top up.

Skulle vara kul att veta om jag har kvar samma nummer eller om jag åker på ett nytt kort (för 50bht, inte hela världen men det är alltid trist att byta nummer).

Hade för mig att den fungerar 6månader efter top up, men jag gjorde inte en topup i slutet av augusti utan i mitten och landar i mitten på januari så jag antog att dom 5 månaderna skulle vara OK.

Men efter att läst (30dagar eller längre) så blir jag ju lite fundersam.

Nån med erfarenhet av att varit borta ett tag, säg runt 5 månader kanske  :cool2:

Sätt in det i en olåst telefon och kolla om du blir uppkopplad. ring *121# så får du saldo och giltighetstid.

Jag har själv 12call och har haft samma nummer i ca 6 år nu. Jag får ett år framåt varje gång jag tankar. Så har det blivit automatiskt för mig. Tror annars det går att köpa till giltihetstid om du går till en AIS butik.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du bara använder kortet extremt lite så försvinner ditt nummer efter ett tag. Men laddar du upp x antal gånger och är aktiv md ditt kort så bli sista datum längre fram, max ett år. När du toppar upp så kommer saldo och visar sista datum numret är giltigt. Det bheövs inte speciellt mycket, men kortet ska vara hyfsat aktiv. Bara ladda upp några hundra baht innan du åker hem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ju ett 1-2-call från AIS och använt den i mars, juni, augusti och skall ner i januari igen. När jag kollar http://www.ais.co.th/12call/en/sim-freedom1.html så står det lite kryptiskt

Get minimum 30-day validity at every balance top up.

Skulle vara kul att veta om jag har kvar samma nummer eller om jag åker på ett nytt kort (för 50bht, inte hela världen men det är alltid trist att byta nummer).

Hade för mig att den fungerar 6månader efter top up, men jag gjorde inte en topup i slutet av augusti utan i mitten och landar i mitten på januari så jag antog att dom 5 månaderna skulle vara OK.

Men efter att läst (30dagar eller längre) så blir jag ju lite fundersam.

Nån med erfarenhet av att varit borta ett tag, säg runt 5 månader kanske  :cool2:

Sätt in det i en olåst telefon och kolla om du blir uppkopplad. ring *121# så får du saldo och giltighetstid.

Jag har själv 12call och har haft samma nummer i ca 6 år nu. Jag får ett år framåt varje gång jag tankar. Så har det blivit automatiskt för mig. Tror annars det går att köpa till giltihetstid om du går till en AIS butik.

Haha, funderade lite kring det själv åxå. Satte igång den och jag har 0BHT kvar till 14/03/14 så det är bara ladda med lite battingar på 7-11 om jag nu tappat bort käringen på subban. Men hon kan ju ringa mig i alla fall...

Bra, då får jag behålla numret i alla fall. Det är ju alltid en tröst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du bara använder kortet extremt lite så försvinner ditt nummer efter ett tag. Men laddar du upp x antal gånger och är aktiv md ditt kort så bli sista datum längre fram, max ett år. När du toppar upp så kommer saldo och visar sista datum numret är giltigt. Det bheövs inte speciellt mycket, men kortet ska vara hyfsat aktiv. Bara ladda upp några hundra baht innan du åker hem.

Lite kul men den verkar leva ca 7 månader efter senaste tankning. Nåja, bättre än 30 dar i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ju ett 1-2-call från AIS och använt den i mars, juni, augusti och skall ner i januari igen. När jag kollar http://www.ais.co.th/12call/en/sim-freedom1.html så står det lite kryptiskt

Get minimum 30-day validity at every balance top up.

Skulle vara kul att veta om jag har kvar samma nummer eller om jag åker på ett nytt kort (för 50bht, inte hela världen men det är alltid trist att byta nummer).

Hade för mig att den fungerar 6månader efter top up, men jag gjorde inte en topup i slutet av augusti utan i mitten och landar i mitten på januari så jag antog att dom 5 månaderna skulle vara OK.

Men efter att läst (30dagar eller längre) så blir jag ju lite fundersam.

Nån med erfarenhet av att varit borta ett tag, säg runt 5 månader kanske  :cool2:

Sätt in det i en olåst telefon och kolla om du blir uppkopplad. ring *121# så får du saldo och giltighetstid.

Jag har själv 12call och har haft samma nummer i ca 6 år nu. Jag får ett år framåt varje gång jag tankar. Så har det blivit automatiskt för mig. Tror annars det går att köpa till giltihetstid om du går till en AIS butik.

Haha, funderade lite kring det själv åxå. Satte igång den och jag har 0BHT kvar till 14/03/14 så det är bara ladda med lite battingar på 7-11 om jag nu tappat bort käringen på subban. Men hon kan ju ringa mig i alla fall...

Bra, då får jag behålla numret i alla fall. Det är ju alltid en tröst.

Här finns en sida där man kan fylla på. Jag har inte provat själv så jag vet inte om det fungerar.

http://mobilerecharge.com/buy/mobile_recharge?country=Thailand&operator=Ais

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ju ett 1-2-call från AIS och använt den i mars, juni, augusti och skall ner i januari igen. När jag kollar http://www.ais.co.th/12call/en/sim-freedom1.html så står det lite kryptiskt

Get minimum 30-day validity at every balance top up.

Skulle vara kul att veta om jag har kvar samma nummer eller om jag åker på ett nytt kort (för 50bht, inte hela världen men det är alltid trist att byta nummer).

Hade för mig att den fungerar 6månader efter top up, men jag gjorde inte en topup i slutet av augusti utan i mitten och landar i mitten på januari så jag antog att dom 5 månaderna skulle vara OK.

Men efter att läst (30dagar eller längre) så blir jag ju lite fundersam.

Nån med erfarenhet av att varit borta ett tag, säg runt 5 månader kanske  :cool2:

Sätt in det i en olåst telefon och kolla om du blir uppkopplad. ring *121# så får du saldo och giltighetstid.

Jag har själv 12call och har haft samma nummer i ca 6 år nu. Jag får ett år framåt varje gång jag tankar. Så har det blivit automatiskt för mig. Tror annars det går att köpa till giltihetstid om du går till en AIS butik.

Haha, funderade lite kring det själv åxå. Satte igång den och jag har 0BHT kvar till 14/03/14 så det är bara ladda med lite battingar på 7-11 om jag nu tappat bort käringen på subban. Men hon kan ju ringa mig i alla fall...

Bra, då får jag behålla numret i alla fall. Det är ju alltid en tröst.

Här finns en sida där man kan fylla på. Jag har inte provat själv så jag vet inte om det fungerar.

http://mobilerecharge.com/buy/mobile_recharge?country=Thailand&operator=Ais

Det är ju ett alternativ, men jag tror jag låter 7-11 ompalompierna i källaren på subban fylla på istället, måste ändå knäcka nån 1000bhattare för taxin sista biten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nar jag landade i Bangkok igar delade de ut gratis forbetalda surfkort fran Dtac. Mandgen data

vet jag dessvarre inte.

Du tog inte en bara för att testa alltså... Klart lätt att jag hade gjort det, gratis är gott.

Sen kan det vara roligt att se om AIS/DTac täckningen är lika bra. EDGE är det jag får när jag testat och det fungerar väl som nödlösning men då är det mail/karta som används.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nar jag landade i Bangkok igar delade de ut gratis forbetalda surfkort fran Dtac. Mandgen data

vet jag dessvarre inte.

Du tog inte en bara för att testa alltså... Klart lätt att jag hade gjort det, gratis är gott.

Sen kan det vara roligt att se om AIS/DTac täckningen är lika bra. EDGE är det jag får när jag testat och det fungerar väl som nödlösning men då är det mail/karta som används.

Jag tog ett 3G tourist inter sim som jag fick gratis. Förbetalt för Truewifi som jag fattat det som. Obegränsat 3G kostar 450 Baht (+ VAT)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nar jag landade i Bangkok igar delade de ut gratis forbetalda surfkort fran Dtac. Mandgen data

vet jag dessvarre inte.

Du tog inte en bara för att testa alltså... Klart lätt att jag hade gjort det, gratis är gott.

Sen kan det vara roligt att se om AIS/DTac täckningen är lika bra. EDGE är det jag får när jag testat och det fungerar väl som nödlösning men då är det mail/karta som används.

Jag tog ett 3G tourist inter sim som jag fick gratis. Förbetalt för Truewifi som jag fattat det som. Obegränsat 3G kostar 450 Baht (+ VAT)

Står dom kvar när jag landar 16/1 så norpar jag gärna ett sånt kort. Har flera telefoner med så jag kan köra gratiskortet på min reserv.

Stod dom på plan 2 eller hur man nu ska förklara det, alltså där man fixar taxi osv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi ska snart till Pattaya och Koh Samet. Jag antar att de flesta kontantkort har teckning i Pattis, men hur är det på Samet? Nåt kort som har bra teckning där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vill helst inte ha för mycket mekande. Vilken lösning rekommenderar ni för 1 månad? Surf är prio före samtal. Olåst mobil. Behöver ca. 1-2gb i Data.

Vilken operatör? Bör jag göra det på flygplatsen eller kan jag vänta tills jag kommer till t.ex. Pattaya?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vill helst inte ha för mycket mekande. Vilken lösning rekommenderar ni för 1 månad? Surf är prio före samtal. Olåst mobil. Behöver ca. 1-2gb i Data.

Vilken operatör? Bör jag göra det på flygplatsen eller kan jag vänta tills jag kommer till t.ex. Pattaya?

Det lättaste för dig att gå in på ett 7/11 eller en mobilaffär och säga att du vill ha ett simkort med data. Gärna 3G. För under 500 thb är detta avklarat på nolltid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×