Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Ismene

Vad gör du idag....?

Rekommendera Poster

Hej,

Idag är jag uppe riktigt tidigt pga av förmodat händelserik dag:

1. Skall med några timmar på en svensexa. Skjuta med olika vapen, åka i jätteboll och fiska jättefiskar står på agendan. Dock kan jag inte vara med på allt.

2. Skall grilla med vänner på stranden i Lipa Noi.

3. Visa en landplätt för en spekulant tillika vän.

4. Åka till Na Muang för en promenad med jycken, alternativt lite intervallträning på sportarenan.

Ps. Kommer se mången öl som dricks idag, så det gäller att ta sig i kragen och avböja, haha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Idag är jag uppe riktigt tidigt pga av förmodat händelserik dag:

1. Skall med några timmar på en svensexa. Skjuta med olika vapen, åka i jätteboll och fiska jättefiskar står på agendan. Dock kan jag inte vara med på allt.

2. Skall grilla med vänner på stranden i Lipa Noi.

3. Visa en landplätt för en spekulant tillika vän.

4. Åka till Na Muang för en promenad med jycken, alternativt lite intervallträning på sportarenan.

Ps. Kommer se mången öl som dricks idag, så det gäller att ta sig i kragen och avböja, haha.

Låter som en kul dag och så som du tränar har du nog råd med lite bärs  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

pelle,

Ja, jag hoppas och tror det blir kul.

Beträffande pilsner: Många vänner är här mellan 1-6 månader och fester och "ölsammankomster" avlöser varandra med nästan daglig basis. Man får helt enkelt tacka nej till mycket partajande.

Att ta en öl eller ett glas vin till maten etc är ju en annan femma, det är nog bara nyttigt. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu och väntar på att flyga till Bangkok från Krabi, 15.00 går planet.

Skall sedan hem till Ban Phe och öppna mitt Café, Malong Café, som nu varit stängt i 7 dagar, hugaligen mycket pengar som gick förlorat där :D, Nä skämt och sido, det ordnar sig.

Skall bli skönt att få komma hem igen, efter resande i 7 dagar, Krabi-Phuket.

Har släkt i Krabi och en vän på Karon Beach, som kommer dit varje år vid denna tidpunkt, så jag ville hälsa på honom.

MooYaa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag gick och "inspekterade" lite...

Nu är det gamla huset borta på vår markplätt i Lamai. Här kommer vi förhoppningsvis ha byggt två hus inom två-tre år. Vi skyndar långsamt.

Där sa du en jäkla bra grej Captain Thailand, skynda långsamt, det är min devis också, den som vill ha allt på en gång i Thailand göre sig icke besvär.

Min tanke är utöka, men långsamt, låt saker och ting slå rot först och bra kontakter är A och O, sen kör!

Tack Captain Thailand, kloka ord!

MooYaa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack själv!

Det känns trevligt att någon har samma "livsfilosofi".

Om du har vägarna förbi Samui någon gång bjussar vi på som tam lao och kall Singha!

Detsamma, har du vägarna förbi Ban Phe, så titta in så bjuder jag på en kaffe och Jägermeister!

Har varit på Samui 3 gånger 1989-90-91, så det var ett tag sedan, så jag skäms lite faktiskt att jag inte varit där sedan dess, gillar Samui skarpt! Men som du vet omständigheter driver dig till platser du gillar, har min plats i Ban Phe sen 1994 och har min familj här med två döttrar och här vill jag verka. Men visst jag känner ett ansvar att åka till Samui, nu när du så hjärtligt bjuder mig...haha!

MooYaa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dagdrömmer lite med en kopp kaffe i näven...

att jag verkligen skulle kunna tänka mig att vara meeeeer i Thailand...

längre perioder...

men så ska man ha råd o sånt...

men en trevlig tanke iaf...

annars ska man väl sätta igång o jobba på  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack själv!

Det känns trevligt att någon har samma "livsfilosofi".

Om du har vägarna förbi Samui någon gång bjussar vi på som tam lao och kall Singha!

Detsamma, har du vägarna förbi Ban Phe, så titta in så bjuder jag på en kaffe och Jägermeister!

Har varit på Samui 3 gånger 1989-90-91, så det var ett tag sedan, så jag skäms lite faktiskt att jag inte varit där sedan dess, gillar Samui skarpt! Men som du vet omständigheter driver dig till platser du gillar, har min plats i Ban Phe sen 1994 och har min familj här med två döttrar och här vill jag verka. Men visst jag känner ett ansvar att åka till Samui, nu när du så hjärtligt bjuder mig...haha!

MooYaa

Samui är verkligen annorlunda nu, men det vet du ju redan. Bilden visar en tanig version av mig, på Lamai, 1990. Tjugotre år sedan. Jäklar vad tiden går.

Nästa gång vi åker till Koh Samet (etc) hör jag av mig!

post-7-14768713493195_thumb.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skottar snö och är mäkta less!!!  :C  Skottar dessutom åt grannen.. för den rackaren är i Thailand 6 veckor!!!! Nä, jag är inte bitter....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Har vandrat runt på gatorna i Lamai några timmar. Slappat vid poolen. Nu en Jägermeister och lite surftid! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har vandrat runt på gatorna i Lamai några timmar. Slappat vid poolen. Nu en Jägermeister och lite surftid! :)

  Usch vad det låter trist!!   ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Har vandrat runt på gatorna i Lamai några timmar. Slappat vid poolen. Nu en Jägermeister och lite surftid! :)

Usch vad det låter trist!! ;)

Jo, jag plågas verkligen! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu och väntar på att flyga till Bangkok från Krabi, 15.00 går planet.

Skall sedan hem till Ban Phe och öppna mitt Café, Malong Café, som nu varit stängt i 7 dagar, hugaligen mycket pengar som gick förlorat där :D, Nä skämt och sido, det ordnar sig.

Skall bli skönt att få komma hem igen, efter resande i 7 dagar, Krabi-Phuket.

MooYaa

Förlåt för intrånget i "Er" dissk.. men vart ligger Cafét?? har tillbringat de senaste resorna i området.. kommer att vistas där i slutet av februari..

(ps.. vi har kanske till å med "gemensamma vänner eller ickevänner ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×