Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Ismene

Vad gör du idag....?

Rekommendera Poster

Fryser! -18 grader e skitkallt!

Annars så far jag runt som en yr höna och packar inför takeoff på söndag  :Mauridia_29:

Äntligen är det dax! 330 dagar sen vi bokade!

3 veckor i underbara Thailand kan göra vemsomhelst glad :dance2:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar över

Va jobbar du med Olsson? Har skottat en del å sen spenderas det mycket tid på att kolla hotell inför resan om ca 2,5 vecka....

Svetsar på forna Junoverken inne i stan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar över

Va jobbar du med Olsson? Har skottat en del å sen spenderas det mycket tid på att kolla hotell inför resan om ca 2,5 vecka....

Svetsar på forna Junoverken inne i stan

Ok därnere e en kollega till mig å grejar tryckluft för tillfället...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu och väntar på att flyga till Bangkok från Krabi, 15.00 går planet.

Skall sedan hem till Ban Phe och öppna mitt Café, Malong Café, som nu varit stängt i 7 dagar, hugaligen mycket pengar som gick förlorat där :D, Nä skämt och sido, det ordnar sig.

Skall bli skönt att få komma hem igen, efter resande i 7 dagar, Krabi-Phuket.

MooYaa

Förlåt för intrånget i "Er" dissk.. men vart ligger Cafét?? har tillbringat de senaste resorna i området.. kommer att vistas där i slutet av februari..

(ps.. vi har kanske till å med "gemensamma vänner eller ickevänner ;)

Det ligger på Sukhapiban Road nästan vägg i vägg med Seven Eleven i gamla delen av Ban Phe, om du vet vart den nya Ban Phe Supermarket är, denna hemska byggnad som mer ser  ut som en flyghangar?

Jag har ju precis köpt det och skall försöka införa lite mer en bara kaffe!

Så visst kom in på en kaffe!

MooYaa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack själv!

Det känns trevligt att någon har samma "livsfilosofi".

Om du har vägarna förbi Samui någon gång bjussar vi på som tam lao och kall Singha!

Detsamma, har du vägarna förbi Ban Phe, så titta in så bjuder jag på en kaffe och Jägermeister!

Har varit på Samui 3 gånger 1989-90-91, så det var ett tag sedan, så jag skäms lite faktiskt att jag inte varit där sedan dess, gillar Samui skarpt! Men som du vet omständigheter driver dig till platser du gillar, har min plats i Ban Phe sen 1994 och har min familj här med två döttrar och här vill jag verka. Men visst jag känner ett ansvar att åka till Samui, nu när du så hjärtligt bjuder mig...haha!

MooYaa

Samui är verkligen annorlunda nu, men det vet du ju redan. Bilden visar en tanig version av mig, på Lamai, 1990. Tjugotre år sedan. Jäklar vad tiden går.

Nästa gång vi åker till Koh Samet (etc) hör jag av mig!

Ja tiden går alldeles för fort. Kanske vi sågs där då, utan att veta om det!

MooYaa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Letat efter gubbens minuten kort i drygt 1 timme...och så låg det där han lagt det från början. Vi hann både stänga av tvättmaskinen, dra ut den och torktumlaren, tömma allt i bilen, leta i snön, under bilen, funderingar om hunden t o m ätit upp kortet...Grrrr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ligger på Sukhapiban Road nästan vägg i vägg med Seven Eleven i gamla delen av Ban Phe, om du vet vart den nya Ban Phe Supermarket är, denna hemska byggnad som mer ser  ut som en flyghangar?

Jag har ju precis köpt det och skall försöka införa lite mer en bara kaffe!

Så visst kom in på en kaffe!

MooYaa

Hmm..den nya 7/11 är det den som ligger typ mitt över Christies (mot piren)å gamla delen är det typ uppe vid tandläkaren (kanske finns fler än en ;) men men vi ska nog hitta... så du lär nog få ett besök i feb/mars

mvh// R

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Letat efter gubbens minuten kort i drygt 1 timme...och så låg det där han lagt det från början. Vi hann både stänga av tvättmaskinen, dra ut den och torktumlaren, tömma allt i bilen, leta i snön, under bilen, funderingar om hunden t o m ätit upp kortet...Grrrr

Brukar det inte det? Ligger där  Man lagt det alltså ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar över

Va jobbar du med Olsson? Har skottat en del å sen spenderas det mycket tid på att kolla hotell inför resan om ca 2,5 vecka....

Svetsar på forna Junoverken inne i stan

Ok därnere e en kollega till mig å grejar tryckluft för tillfället...

Jobbar du hos Jonny Tausson eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar över

Va jobbar du med Olsson? Har skottat en del å sen spenderas det mycket tid på att kolla hotell inför resan om ca 2,5 vecka....

Svetsar på forna Junoverken inne i stan

Ok därnere e en kollega till mig å grejar tryckluft för tillfället...

Jobbar du hos Jonny Tausson eller?

Japp

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar över

Va jobbar du med Olsson? Har skottat en del å sen spenderas det mycket tid på att kolla hotell inför resan om ca 2,5 vecka....

Svetsar på forna Junoverken inne i stan

Ok därnere e en kollega till mig å grejar tryckluft för tillfället...

Jobbar du hos Jonny Tausson eller?

Japp

Okej,vi gick i parallellklass för många år sedan. Pratade med han på jobbet för något år sedan,det var nog första gången sen nian tror jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar över

Va jobbar du med Olsson? Har skottat en del å sen spenderas det mycket tid på att kolla hotell inför resan om ca 2,5 vecka....

Svetsar på forna Junoverken inne i stan

Ok därnere e en kollega till mig å grejar tryckluft för tillfället...

Jobbar du hos Jonny Tausson eller?

Japp

Okej,vi gick i parallellklass för många år sedan. Pratade med han på jobbet för något år sedan,det var nog första gången sen nian tror jag.

Jaha där ser man, liten värld ibland.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ligger på Sukhapiban Road nästan vägg i vägg med Seven Eleven i gamla delen av Ban Phe, om du vet vart den nya Ban Phe Supermarket är, denna hemska byggnad som mer ser  ut som en flyghangar?

Jag har ju precis köpt det och skall försöka införa lite mer en bara kaffe!

Så visst kom in på en kaffe!

MooYaa

Hmm..den nya 7/11 är det den som ligger typ mitt över Christies (mot piren)å gamla delen är det typ uppe vid tandläkaren (kanske finns fler än en ;) men men vi ska nog hitta... så du lär nog få ett besök i feb/mars

mvh// R

Åk rakt väster ut på Liap Chai Fang  Road mot Rayong Akvarium, se karta!

MooYaa

post-9460-14768713493472_thumb.gif

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Superspäckad dag idag:

- Gick upp kl 05.45

- Frukost, kort intensivt gympass

- Bröllopscermoni 06:45 för en vän (med munkar och hela faderullan). Fotade denna.

- Skall nu till SuperPro för lite träning med vän.

- Ikväll, bröllopsfest med nämnda vän.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Superspäckad dag idag:

- Gick upp kl 05.45

- Frukost, kort intensivt gympass

- Bröllopscermoni 06:45 för en vän (med munkar och hela faderullan). Fotade denna.

- Skall nu till SuperPro för lite träning med vän.

- Ikväll, bröllopsfest med nämnda vän.

Sitter och väntar på spännande inlägg, lite tidigt för en del av världen dock.  :D Låter spännande, har själv gjort den där faderullan med Munkar och allt, men var är fotona?

MooYaa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ju precis köpt det och skall försöka införa lite mer en bara kaffe!

Så visst kom in på en kaffe!

Åk rakt väster ut på Liap Chai Fang  Road mot Rayong Akvarium, se karta!

MooYaa

Ok då e jag med... We come one day :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×