Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mimo

När gjorde du första resan?

Rekommendera Poster

Gjorde min första resa 1976

Här vid denna tidpunk tskulle jag vilja varit, runt 70-75, maggan_zerena. Hade tankar då, men det sket sig. :D

MooYaa

Vi kom vid den tidpunkten då det hade varit  en massa stridigheter. Skolorna hade precis öppnat o det var totalkaos på vägarna. Vid hotellet stod det pangsarvagnar med kulsprutor. Det kändes väl sisådär i början men man vande sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gjorde min första resa 1976

Här vid denna tidpunk tskulle jag vilja varit, runt 70-75, maggan_zerena. Hade tankar då, men det sket sig. :D

MooYaa

Vi kom vid den tidpunkten då det hade varit  en massa stridigheter. Skolorna hade precis öppnat o det var totalkaos på vägarna. Vid hotellet stod det pangsarvagnar med kulsprutor. Det kändes väl sisådär i början men man vande sig.

1976! Coolt (undantaget kulsprutor givetvis)!

Det var tydligen ett kuppförsök i februari, samt en framgångsrik militärkupp på hösten. Samt den vedervärdiga stormningen av Thammasat University då många studenter fick betala med sitt liv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Muangthai

Min första resa gick till Kata Beach på Phuket 1999.

Efter det har det blivit 15ggr som jag har återvänt till detta underbara land.

Vid varje resa så får man minnen för livet..så man är inte färdig med Thailand ännu trots att man besökt landet rätt många gånger.

Senaste resan gick till Koh Lipe feb-2012 som är den ö som ligger längs söderut av alla thailändska öar.

Dit lär jag säkert återkomma till i en snar framtid :-)

Mvh/Muangthai

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Första resan var 1983 till BKK och Phuket, sedan har jag varit där ett antal ggr så gott som varje år, vissa år ett par resor. Arbetade och bodde i BKK under två år mellan 89-91.

Har aldrig varit mer söder i Thailand än Phuket, och inte heller varit i nordöstra. Norra delen har jag åkt runt i en hel del med hoj . Hade en Suzuki Intruder 750 ståendes i BKK fram till 94 då jag sålde den, hade då haft den i 5 år.

Ha en bra Lördag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi gjorde vår första resa:

2006 Hua Hin, Kho Phangang , Kho Samui, Bangkok

2007 Phuket patong  , Phi Phi , Kho Samui, Bangkok

2009 Ao nang, Phi Phi , Kata Beach, Ao nang

2010 Rayong, Kho Chang, Hua Hin,

2011 Phuket.

2013 juni börjar med Khamon ......?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1995, BKK nån dag och så till phuket. Flamsade runt lite och sen reighlea (stavning??) och över till Koh Samui.

28 dagar och 2-3 nätter som mest på samma ställe. Helt klart fel sätt att resa, men jag visste inte bättre. I år mars, juni och augusti... Och inte flamsat runt, utan tagit mig tid. Klart mycket bättre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom precis på, då jag åkte första gången över jul och nyår 951210-960105 med lufthansa betalade jag ca5500kr ungdomsbiljett, samt när vi bordade planet så visade kabinpersonalen fram oss inte längst fram men mellan business och ekonomi där det var gott om plats  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2004 November/december :) Vi var på Koh Samui, åkte därfrån till Ao Nang och så avslutade vi i Bangkok.

Hehe fick tänka efter men kommer ihåg vi bodde på Ark bar, Chaweng Beach på Samui.. I Ao Nang bodde vi på Wanna`s place ( Andaman sea resort) och i Bangkok på vi på D&D Inn på Kohsan road. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×