Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Malee

Thailändsk censur går för långt!

Rekommendera Poster

Skulle lägga ut fler videos med Ging från konserter för hans hemsida, men Thailands Ministry for information and Communication har stängt You Tube för alla i Thailand!

Förbannade censurerande, dubbelmoraliserande skitstövlar!

Får inte ut någon information till eventuella arbetsgivare åt Ging, kommer inte åt musik - kommer inte åt någonting från det världsomspännande nätverket You Tube! Det enda jag får upp när jag på olika vägar försöker ta mig till You Tube är en bild på kungaparet och text från ministeriet. Vad håller dom på med?!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är kanske Ging som spärrat dig? Han kanske är rädd att du tittar på olämpliga filmer. ;D Eftersom du hänger vid datorn halva nätterna. God Natt nu Malee så ses vi kanske här imorgon igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det här är jättemystiskt! Kommer fortfarande inte åt den, det gör ingen annan med samma telebolag som jag heller (TOT). Antingen beror det på att de inte klarar teletrafiken eller också beror det på att det ligger Taksin-intervjuer där  ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kommer heller inte in idag. Trafiken vidarelänkas till mict.go.th (Ministry of Information and Communication Technology)

I Sverige skall, enligt förslag, Försvarets radioanstalt - FRA, få avlyssna eller läsa svenska medborgares e-mail utan brottsmisstanke.

I USA (och Europa) finns övervakningssystemet "Echelon" som sägs fånga in 3 miljarder kommunikationer om dagen i form av e-post, telefonsamtal etc.

Storebrorssamhället är numer globalt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer in med Guavas lösning men kan inte titta på en enda video. Dom laddas inte, det står loading men jag kan se att det inte pågår någon trafik på min uppkoppling  ??? Va trött jag blir...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig funkar det utmärkt, med True.

Tot betyder fis förresten. Värt att begrunda.  :)

Helt logiskt >:( Nu kan alla titta på video utom jag! Attans fisbolag  >:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har dom officiellt censurerat YouTube!

Nu citerar jag min egen blogg: "Den här gången erkänns blockering av Sitthichai Pookaiyaudom, högsta hönset på Ministeriet för information och kommunikations-teknologi.

Citat: "Eftersom Google, som äger YouTube, har vägrat ta bort ett videoklipp som är förolämpande mot vår kung ser vi ingen annan utväg än att blockera YouTube i Thailand. När de tar bort videon, tar vi bort blockeringen!"

En del som sett klippet säger att det är mycket stötande, inte bara för kungen utan även alla andra thailändare. Sen säger andra: det är ju bara löjligt och inget att ta på allvar. Vad som är sant är svårt för mig att säga då jag, liksom alla andra i Thailand, inte kan titta.

Den som postat klippet kallas "Paddidda". Ni som kan titta, kan ni tala om för mig vad detta handlar om?! Om klippet är stötande, klicka i 'Flag as inappropriate'-knappen på sidan för att hjälpa Thailand - och oss här som vill titta på oskyldiga videosnuttar!"

Slut på bloggcitatet. Jag börjar bli lite trött på detta censurerande. :C Vad kommer sen att bli censurerat: bokbutiker som säljer "Kungen som inte ler"? Bloggare som vägrar inrätta sig i ledet? Människor som på ett eller annat sätt vågar sig på att kritisera något över huvud taget?  :C>:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har letat lite och hittat första bilden i filmen bara. Ettpar minuter efter att jag hittat den är även den borta från siten???

Hur som så har jag kvar den temp files nånstans. Vet inte om det är värt att kasta upp den här men bilden företställer kungen med pålagda "pingpong" ögon och lite mer.  ???

Om dem kunde ha lite mer distans skulle ju ingen bry sig,,, Liknar historien om profetenbilderna.

Tragiskt med folk som måste "skyddas" på alla tänkbara vis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om dem kunde ha lite mer distans skulle ju ingen bry sig,,, Liknar historien om profetenbilderna.

Tragiskt med folk som måste "skyddas" på alla tänkbara vis.

Här handlar det om olika kulturer vilket är viktigt. Vi från våran kultur har ofta svårt att förstå andras, likaså dom oss. "Profeten-bilderna" var ngt helt annat :C

Bumbibol beskrivs ofta som nån slags halvgud men det är ändå skillnad...

Censur är det värsta jag vet men tycker ändå inte att uttalanden som "tragiskt med folk som måste skyddas på alla tänkbara vis" är relevant i sammanhanget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Om dem kunde ha lite mer distans skulle ju ingen bry sig,,, Liknar historien om profetenbilderna.

Tragiskt med folk som måste "skyddas" på alla tänkbara vis.

Här handlar det om olika kulturer vilket är viktigt. Vi från våran kultur har ofta svårt att förstå andras, likaså dom oss. "Profeten-bilderna" var ngt helt annat :C

Bumbibol beskrivs ofta som nån slags halvgud men det är ändå skillnad...

Censur är det värsta jag vet men tycker ändå inte att uttalanden som "tragiskt med folk som måste skyddas på alla tänkbara vis" är relevant i sammanhanget.

Instämmer helt ;D ;D Med engard ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, ok. Men profeten bilderna handlar också om ett annat tänk i en annan kultur, så liknelsen funkar utmärkt tycker jag.

Det är ju inte ens Thaifolk som lagt upp klippet antar jag, men ändå ska dem drabbas för att???

Jag har inte sett filmen i fråga men anser att det är patetiskt av en regering att hålla på att jaga filmsiter för att få bort en film där någon spökat ut deras kung.

Varför bry sig?  :cr

För mig är det ett tecken på svaghet och rädsla för något.

Snälla, det är ingen som mobbar ett barn.

Det ska vara lika för alla, så i så fall ska man inte få skoja om någon alls, annars är man på farlig mark.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Hmm, ok. Men profeten bilderna handlar också om ett annat tänk i en annan kultur, så liknelsen funkar utmärkt tycker jag.

Det är ju inte ens Thaifolk som lagt upp klippet antar jag, men ändå ska dem drabbas för att???

Jag har inte sett filmen i fråga men anser att det är patetiskt av en regering att hålla på att jaga filmsiter för att få bort en film där någon spökat ut deras kung.

Varför bry sig?   :cr

För mig är det ett tecken på svaghet och rädsla för något.

Snälla, det är ingen som mobbar ett barn.

Det ska vara lika för alla, så i så fall ska man inte få skoja om någon alls, annars är man på farlig mark.

O du funderar på att bo en längre tid i Thailand, glöm det. Det finns något som säger, ta seden dit du kommer :o :o ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, ok. Men profeten bilderna handlar också om ett annat tänk i en annan kultur, så liknelsen funkar utmärkt tycker jag.

Det är ju inte ens Thaifolk som lagt upp klippet antar jag, men ändå ska dem drabbas för att???

Jag har inte sett filmen i fråga men anser att det är patetiskt av en regering att hålla på att jaga filmsiter för att få bort en film där någon spökat ut deras kung.

Varför bry sig?   :cr

För mig är det ett tecken på svaghet och rädsla för något.

Snälla, det är ingen som mobbar ett barn.

Det ska vara lika för alla, så i så fall ska man inte få skoja om någon alls, annars är man på farlig mark.

Du bör nog läsa lite om den thailänska kulturen om du nu är intresserad...Tex om vad thailändarna tycker om sin kung.

Ang "Profet-bilderna" handlar det om några fundementalister som påstår att dom handlar efter den islamska läran... :C Det ska vi nog inte gå in på nu...

I Thai älskar man sin kung och det finns många exempel på hur man

uttrycker sin beundran därför tror jag att många inte alls tycker det är konstigt att såna filmer censueras.

Censur är ändå inte ok och den nya styrelesen har tyvärr visats sig vara ganska sugna på att undanhålla ett å annat även i politiska syften vilket jag fortfarande tycker är..... :C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, asså,, , vill inte att ni ska missförstå mig vilket jag tror ni gjort lite.

Om gemene Thai vill censurera så varför this fuzz? Jag trodde att regeringen gjorde det av nån anledning.....

Men om alla vill låsa så att dem själva inte kan gå in på siten så...  ;D

Det är liknande situationer med Mohammed  builderna, det är inte bara Juhad folk som blivit upprörda utan många "normala" också. Lika så var det när Mel gjorde Passion Of the Crist,, fast inte i lika stor utsräckning.

Jag kan inte acceptera att ord och bilder ska kunna förbjudas, såvida det inte är något förtal eller så.

Vad gäller ta seden dit jag kommer!!! Vilken sed ska jag ta menar du? Att jag också ska vilja censurera You Tube? Förstpr inte riktigt, men jag tar seden dit jag kommer såvida seden inte skadar någon  ???

I kort är vad jag vill säga att jag bara inte kan se vad maktfolket vill vinna för sig själva genom att förbjuda saker som detta. Vad gör dem lyckagare?

Men om det är som engard skriver, vilket jag tolkar som att detta är vad thaifolket vill så skulle jag inte skrivit nånting från början, jag eagerade mest för jag tycker det drabbar folket. Det lät inte som Malee var så glad över det, betyder det att hon inte gillar kungen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, asså,, , vill inte att ni ska missförstå mig vilket jag tror ni gjort lite.

Om gemene Thai vill censurera så varför this fuzz? Jag trodde att regeringen gjorde det av nån anledning.....

Men om alla vill låsa så att dem själva inte kan gå in på siten så...  ;D

Det är liknande situationer med Mohammed  builderna, det är inte bara Juhad folk som blivit upprörda utan många "normala" också. Lika så var det när Mel gjorde Passion Of the Crist,, fast inte i lika stor utsräckning.

Jag kan inte acceptera att ord och bilder ska kunna förbjudas, såvida det inte är något förtal eller så.

Vad gäller ta seden dit jag kommer!!! Vilken sed ska jag ta menar du? Att jag också ska vilja censurera You Tube? Förstpr inte riktigt, men jag tar seden dit jag kommer såvida seden inte skadar någon  ???

I kort är vad jag vill säga att jag bara inte kan se vad maktfolket vill vinna för sig själva genom att förbjuda saker som detta. Vad gör dem lyckagare?

Men om det är som engard skriver, vilket jag tolkar som att detta är vad thaifolket vill så skulle jag inte skrivit nånting från början, jag eagerade mest för jag tycker det drabbar folket. Det lät inte som Malee var så glad över det, betyder det att hon inte gillar kungen?

Jag skriver inte att detta är vad Thai vill ha.. men att dom (flesta) inte är intresserade av skymfningar utav deras kung.

Jihad ska vi nog inte diskutera... :C

Militär- regimen säger att dom är tillsatta utav kungen...deras fiende var Thaksin (som också censureras) kanske

därav intresset av att "skydda" Bumbibol

Vet inte hur lång tid utav din semester som skall tillbringas i Thailand men en rekommendation är att du läser lite om landet. Sen vet jag ju att många skiter i vicket o ligger under ett parasoll hela tiden...så välj själv hur involverad du vill vara...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte man ska smutskasta varken kungen eller någon annan. Vet inte ens om han smutskastades eller bara gjordes om lite "kul enligt någon".

Förstår inte vad jag ska läsa på. Vet redan det du sagt och hur viktigt kungen är för folket. Att Thaksin är eller var korrupt och mer eller mindre tillsattes av ledaren i Singapore, detta enligt folk jag haft kontakt med i Bangkok under en tid.

En parentes är att det är farligt när man inte får säga något kritiskt om en person. Då kan man inte heller veta om alla är så förtjusta i personen i fråga eller om det är en fasad. Under stränga regimer verkar alla gilla leadren oavsett hur ond han är.

Även om detta inte gäller Thailand så är det viktigt att folket får säga vad dem tycker om vem dem vill, men det hör till en annan diskussion  :)

Vi verkar ju tycka samma sak när det gäller censuren. Men du försvarar den samtidigt och att det har med kulturen att göra. Det kan vara förklaringen till det och det är jag med på men tycker förbud är helt fel väg att gå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×