Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sohma

ACCEPTERA THAILÄNDARNAS UTTALANEN MOT " FETA"

Rekommendera Poster

Typiskt kärringar sitta och gnälla o härja över en sån här skitsak.  :nau *ironi*

Efter att ha gått igenom alla inlägg  så synes Endoo varit mycket flitig med synpunkter i detta ämna-men jag trodde han var en man-men ju mera jag läser hans inlägg så börjar jag tveka jag har nog tagit fel. :-\ :-\

Tur att inte alla är lika, för jag tycker Endoos inlägg har varit riktigt bra i denna tråd. :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Typiskt kärringar sitta och gnälla o härja över en sån här skitsak.  :nau *ironi*

Efter att ha gått igenom alla inlägg  så synes Endoo varit mycket flitig med synpunkter i detta ämna-men jag trodde han var en man-men ju mera jag läser hans inlägg så börjar jag tveka jag har nog tagit fel. :-\ :-\

Tur att inte alla är lika, för jag tycker Endoos inlägg har varit riktigt bra i denna tråd. :kla

Men skrollan borde ju vara en tjej, om hon tror jag är en tjej BORDE det betyda att hon också håller med, det vore lustigt av en tjej att skriva att hon tror någon är en tjej om den skriver saker som personen inte håller med om.

Är du med  :)

PS: vaktis, din avatar-bild skär sig verkligen totalt på alla vis  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Elefant refererar mer till stora, inte direkt feta va. Dessutom skulle jag också passa på att säga sånna saker om ingen blev arg på mig.

Lite av det första som en mycket god thaivän sa till mig(tjej) var "A little bit to fat" och jag var inte ens fet, på den tiden tränade jag bara flitigt. Det är inte speciellt negativt(tror ja :D)

Försätt gärna att skriva allting med capslock också, det främhäver dig som otroligt seriös.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En annan vinkling, vet ni att det är fler som lider av fetma än av svält i världen idag! Bedrövligt tycker jag!

Ps

Är självkänslan i ordning finns inga ord som kan skada!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Försätt gärna att skriva allting med capslock också, det främhäver dig som otroligt seriös.

Om inte annat så "HÖR" man ju skrikskriften BÄTTRE...  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av det här forumet-men jag tycker att många inlägg är elaka. Alla har väl rätt att tycka och vi tycket inte lika. Men att bemötas med elakheter det känns inte bra. Jag reagerar inte alls på ämnet-har läst alla inlägg och då framkommer att änmet och frågan kan vara befogad. Sedan blir det väl på detta forum som i det dagliga livet man gillar inte alla. Som jag även ser det så är det många som varit med sedan starten och det verkar som dom håller ihop och stöttar varandra i inläggen. Jag tycker att det var modigt att ta upp ämnet. Alla som varit i Thailand har väl på något sätt fått kommentarer om vikten längden osv. Att kommentera vikten i Sverige anses inte som fint och vissa kan uppfatta kommentaren som en ren förolämpning. Frågan gällde om att acceptera?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara en föreolämpning? Är nån fet så är personen det. Man kan faktiskt göra något åt sin vikt (I de flesta fall).

Sen tycker jag man få ta seden dit man kommer. Det är faktiskt ingen slump att asiaterna är mer slimmade och mer hälsosamma än vi västerlänningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är fet och till mig har inte en enda Thailändare någonsin sagt något ont.

Min fru är handikappad och under våra resor i Thailand har ingen någonsin varit elak eller sagt något ont. Att dem är nyfikna är ju något annat men det är bara så dem underbara Thailändarna är. Om någon skulle kalla mig Elefant skulle jag ta det som en komplimang då det är nog ett av dem underbaraste djuren som finns. Graciösa, snälla (nåja ), starka uthålliga och vackra.

Om någon vill kalla mig för elefant så får dem det. Jag vet att jag är för tjock och försöker göra något åt det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är fet och till mig har inte en enda Thailändare någonsin sagt något ont.

Min fru är handikappad och under våra resor i Thailand har ingen någonsin varit elak eller sagt något ont. Att dem är nyfikna är ju något annat men det är bara så dem underbara Thailändarna är. Om någon skulle kalla mig Elefant skulle jag ta det som en komplimang då det är nog ett av dem underbaraste djuren som finns. Graciösa, snälla (nåja ), starka uthålliga och vackra.

Om någon vill kalla mig för elefant så får dem det. Jag vet att jag är för tjock och försöker göra något åt det.

Vi har exakt samma sätt att se på det här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är fet och till mig har inte en enda Thailändare någonsin sagt något ont.

Min fru är handikappad och under våra resor i Thailand har ingen någonsin varit elak eller sagt något ont. Att dem är nyfikna är ju något annat men det är bara så dem underbara Thailändarna är. Om någon skulle kalla mig Elefant skulle jag ta det som en komplimang då det är nog ett av dem underbaraste djuren som finns. Graciösa, snälla (nåja ), starka uthålliga och vackra.

Om någon vill kalla mig för elefant så får dem det. Jag vet att jag är för tjock och försöker göra något åt det.

:kla Du har nog en skön inställning till saker och en del andra kanske skulle kunna vinkla samma sak som något "ont".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha gått igenom alla inlägg  så synes Endoo varit mycket flitig med synpunkter i detta ämna-men jag trodde han var en man-men ju mera jag läser hans inlägg så börjar jag tveka jag har nog tagit fel. :-\ :-\

Får man veta varför  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är fet och till mig har inte en enda Thailändare någonsin sagt något ont.

Min fru är handikappad och under våra resor i Thailand har ingen någonsin varit elak eller sagt något ont. Att dem är nyfikna är ju något annat men det är bara så dem underbara Thailändarna är. Om någon skulle kalla mig Elefant skulle jag ta det som en komplimang då det är nog ett av dem underbaraste djuren som finns. Graciösa, snälla (nåja ), starka uthålliga och vackra.

Om någon vill kalla mig för elefant så får dem det. Jag vet att jag är för tjock och försöker göra något åt det.

:kla Du har nog en skön inställning till saker och en del andra kanske skulle kunna vinkla samma sak som något "ont".

Man blir ju inte smalare av att må dåligt för sin övervikt. Däremot av att äta nyttigare och motionera mer. Det har jag tagit fasta på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha gått igenom alla inlägg  så synes Endoo varit mycket flitig med synpunkter i detta ämna-men jag trodde han var en man-men ju mera jag läser hans inlägg så börjar jag tveka jag har nog tagit fel. :-\ :-\

Får man veta varför  ;)

Typiskt kärringar sitta och gnälla o härja över en sån här skitsak.  *ironi

Jag kommenterade detta inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha gått igenom alla inlägg  så synes Endoo varit mycket flitig med synpunkter i detta ämna-men jag trodde han var en man-men ju mera jag läser hans inlägg så börjar jag tveka jag har nog tagit fel. :-\ :-\

Får man veta varför  ;)

Typiskt kärringar sitta och gnälla o härja över en sån här skitsak.   *ironi

Jag kommenterade detta inlägg.

Men det var inte jag som sa det!

Jag blev nyfiken på varför du efter att ha läst mina inlägg börjat tveka att jag är kille  :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha gått igenom alla inlägg  så synes Endoo varit mycket flitig med synpunkter i detta ämna-men jag trodde han var en man-men ju mera jag läser hans inlägg så börjar jag tveka jag har nog tagit fel. :-\ :-\

Får man veta varför  ;)

Typiskt kärringar sitta och gnälla o härja över en sån här skitsak.   *ironi

Jag kommenterade detta inlägg.

Men det var inte jag som sa det!

Jag blev nyfiken på varför du efter att ha läst mina inlägg börjat tveka att jag är kille  :o

Kanske för att du ser så otroligt kvinnlig ut på din avatar...    :wit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske för att du ser så otroligt kvinnlig ut på din avatar...    :wit

Ja, det skulle vara just det i så fall  :cool

Nja det var inte det jag avsåg :P Utan jag blev nyfiken på inlägget "typsikt kärringar som osv..". Tittade då tillbaka på alla inlägg och såg att du flitigt kommenterat. Därav min kommentar. Jag hoppas inte att du tar illa vid dig i så fall ber jag om ursäkt. Det var menat som en "liten" gliring till den som påstod att det bara var gnällkärringar som kommit med inlägg. :pra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske för att du ser så otroligt kvinnlig ut på din avatar...    :wit

Ja, det skulle vara just det i så fall  :cool

Nja det var inte det jag avsåg :P Utan jag blev nyfiken på inlägget "typsikt kärringar som osv..". Tittade då tillbaka på alla inlägg och såg att du flitigt kommenterat. Därav min kommentar. Jag hoppas inte att du tar illa vid dig i så fall ber jag om ursäkt. Det var menat som en "liten" gliring till den som påstod att det bara var gnällkärringar som kommit med inlägg. :pra

NEJ för sjutton. Jag tar inte illa vid mig  :)

Fast åter igen, det var inte jag som sa att det var typsikt kärringar, det var stockis som sa det  ;)

go get him!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, oj ,oj.. Även om man inte är "tjock" utan "bara" lång så heter det fortfarande att man är "elephant size".. det är väl ändå inget att bry sig om.. har aldrig sett en Thai som inte säger det med ett leende..  :)

Undrar just vad Japanerna skriver på sina bloggar.. Kanske att vi svenskar tycker de är väldigt roliga med att fota allt & alla..  :look:

Hoppas i så fall att de inte tar illa upp för det gör inte denna elefanten i alla fall!! :Da

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken mystisk tråd.

Har egentligen inte så mycket att tilläga men kan upplysa de som tror att alla thailändare är smala att en enorm fetmaepidemi bland unga är på väg. Dessutom så finns det väldigt många överviktiga reda nu, främst bland lite äldre kvinnor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Specificera dig vad är det som är mystiskt med den här tråden? Det finns tjocka eller smala människor över hela världen det är inget nytt. Vissa har problem med övervikt eller undervikt-så är det bara. ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har läst denna tråd och tycker att trådskaparen har försökt att släta ut sin arga åsikt angående bemötandet på hotellet. Kan väl även beskriva om en händelse som skedde bakom kaosan road, går på gatan (mitt på dagen) med frugan och en kompis när en försäljare tittar fram genom ett skynke på andra sidan gatan och ropar på engelska mister mister VI HAR ÄVEN DIN STORLEK...Vi var tre stycken som skrattade gott, frugan och kompisen lite mer ;)

Sådär ja, nu ska jag trycka i mig kvällspizzan, chipsen och 1,5 liters cocacolan så att thaiarna kan klappa mig snällt på magen och säga Rub Buddhas tummy for good luck :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att trådskaparen-alltså jag- har slätat ut mitt eller i inlägger mina söners bemötande. Dom blev kallde för elefanter och gillade inte jämnförelsen. Så är det bara skall vi acceptera bemötandet eller skall vi omprogrammera oss så vi inte bryr oss och därmed acceptera och ta seden dit vi kommer.  ??? ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×