Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jingo

Koh Samui- familjen Jingo- 110 dgr kvar

Rekommendera Poster

Hej!

Nu när höstrusket satt in börjar nedräkningen innan resan.

Hur är det, håller uniformen med Billabong shorts, för trång Hawaiiskjorta, nylonstrumpor i svarta loafers som semesterklädsel även 2010?

Vad är det för klädmärken i marknadsstånden nu, för tre år sedan var det Polo, Adidas, Diesel, Nike. Har det kommit något nytt?

Jag kommer börja rapportera från nedräkningen nu.

Ämnen som ska avhandlas:

* Hur kan det komma sig att den 19-åriga dottern redan börjar packa?

* Sonen vill golfa men tar inte med klubborna!

* Grannen funderar kring behovet av strandmadrass istället för frott'e.

* Hur är snorklingen runt KohSamui.

Oj vad mycket det blir att tänka på. /Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst är det härligt när hela familjen har något gemensamt att längta till och prata om?

Ska bli trevligt att följa din nedräkning, själva åker vi hela familjen på 9 personer i omgångar de första dagarna i februari. Längtar oxå. :laugh::beach::wit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, bara 109 dagar kvar.

Grannarna ska med på resan, han och jag blir femtio år. Han strax innan och jag strax efter. Grannen hade hittat sina 20 år gamla (men mycket små) "Speedos" som han  visade sin fru härom veckan. Dom här ska med sa han och gömde dom på hemligt ställe. Grannfrun har sedan dess något vilt i blicken, hon har vänt upp och ner på huset i sin jakt på speedosarna. Dom ska hittas och kastas innan resan. Vi får se vem som vinner.

Sönerna(grannkillen och vår) har nu en diskussion om receptet på en riktig KohPangnan-bucket. Dom tvistar om vodkan eller RedBull är i majoritet och om en riktig "Bucket" är en leksakshink eller en 15-liters murarhink.

Jag tror svaret är givet.

Tack för idag, Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

105 dagar.

För att komma i lite Thai-stämning eldade grannen upp badtunnan och lade några Singha på kylning. Det vart nästan 45 grader varmt.

20 minuters bad sedan kände man sig  :cr. Så blev det med den stämningen.

Dottern har åkt hem till Karlstad med resväskan, "Lika bra att börja packa sommarkläderna på en gång".

Ja, ja säger då det.

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, dagarna lusar sig fram, fasen vad jag längtar till semestern.

Tänk när man ligger på beachen härligt solbränd, hemma är det 1 grad varmt och det duggregnar och blåser (vinter på göteborgsvis ni vet, det regnar snett nerifrån sidan). Jaja, först blir det en lågprisjul för att kunna rejsa lite extra på semestern.

Förresten följde tråden om cykling i Bangkan, det verkar ju jättehäftigt, man undrar ju bara hur man tar sig till utgångslåget för utflykten.

Jag tycker att det låter på de flesta här på forumet att om man åker taxi i Bangkan hamnar man inte dit man vill, utan dit chaffisen vill.

hmm, kan det stämma. Jag ska nog starta en tråd om det, får om om Gosatta är på hugget, då får man svar snabbt.

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
:kla Mycket underhållande läsning!!! Speedosarnas öde ser jag med spänning fram emot att få läsa om!! Jag förstår frugan, men f-n vet om jag inte håller en peng på gubben..eller nej..killen menar jag :dan Mycket kreativt med badtunnan och Singhan...ni har varit med förr!!! :Dnu Få se...hur många dagar har vi kvar innan vi åker...typ 39....och några till och killen i detta huset fyller 50...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

91 dagar kvar.

Dock bara 28 dagar kvar till döttrarnas uppvärmningsThaifest. Jag måste ha tag på en för tajt Hawiiskjorta, Läste förresten att Leif Andrée har sveriges största  palm-skjort-samling, imponerande.

Frun och jag var på Stand-up för 15 år sedan, hade precis fått en himmelsk sidenskorta från Thailand från föräldrarna. Den hade jag på mig stand-up kvällen.

Ni kan väl gissa vad den stand-up artisterna Babben och Jonny Sundin hängde upp hela kvällen på.

Frun hatar numera sidenskjortor med palmer på.

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller hur! oj...undrar var jag har min...i svagt lila toner köpt på Gul & Blå någon gång runt 79-80...

Du här har vi 27 dagar kvar till avgång. Igår började vår dotter packa lilla väskan. Hon ska ha den under sängen och tänka över innehållet varje dag - för att njuta sa hon - 12 åringen....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

82 dagar kvar.

Vi fick nya vouchers från swiss och bangkokair igår, det var ett virrvarr med resor kors o tvärs. Vi 50-åringar fick vara med två gånger på biljetterna så det var 11 biljetter på 9 pers. Grannfrun vart jätteorolig för att vi fått betala 2 för många. Det visade sig bara vara ett mindre fel på bokningssystemet, ungefär som på vårdguiden nu när man kollar "Svin-vaccin". D.v.s. tvästopp.

Bara två veckor kvar till döttrarnas thaifest. Det verkar vara hopplöst att få tag på en thaiskjorta så här års, har tom provat på myrorna. Sökandet fortsätter, måste ha en för trång palmskjorta till festen.

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En kollega till mig hade för 100 år sedan införskaffat en Hawaii-skjorta som han stolt poserade i hela dagen. Problemet var bara att det var bara "tryck" som färgade av sig på huden när han blev svettig så på eftermiddagen när han slängde av sig skjortan vid poolen hade han suddiga palmer infärgade på hela överkroppen... Sexy boy!

:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

75 dagar kvar.

Idag började vi prata om vaccinationer. Havrix v/s Twinrix, läste på en site att man bara behövde Twinrix om man skulle ha en "sexuell relation" på semestern. Frågade hustrun vad hon sa om det, men vi chansar på Havrix och att det inte är någon skillnad hemma eller på semestern i vår relation.

Annars tycker vi att Ducoral är bra, vilket vaccinationscentret sa bara är skit. Det är bättre att fylla reseapoteket med stoppande och propplösande. Hmm, där sprack den illusionen, vi som tyckte att det vart jättebra. Tron verkar allt sa mamma och det är väl så.

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Annars tycker vi att Ducoral är bra, vilket vaccinationscentret sa bara är skit. Det är bättre att fylla reseapoteket med stoppande och propplösande. Hmm, där sprack den illusionen, vi som tyckte att det vart jättebra. Tron verkar allt sa mamma och det är väl så.

/Jingo

Dom har rätt, skit i Ducoral, eller rättare sagt, skit UTAN Ducoral! Sunt förnuft, god handhygien och tillräcklig mängd vätska är ett vinnande koncept.

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

75 dagar kvar.

Idag började vi prata om vaccinationer. Havrix v/s Twinrix, läste på en site att man bara behövde Twinrix om man skulle ha en "sexuell relation" på semestern. Frågade hustrun vad hon sa om det, men vi chansar på Havrix och att det inte är någon skillnad hemma eller på semestern i vår relation.

Annars tycker vi att Ducoral är bra, vilket vaccinationscentret sa bara är skit. Det är bättre att fylla reseapoteket med stoppande och propplösande. Hmm, där sprack den illusionen, vi som tyckte att det vart jättebra. Tron verkar allt sa mamma och det är väl så.

/Jingo

Twinrix kan ju vara smart då en eventuell blodtransfusion är täckt därigenom. Bra utifall det skulle ske en olycka.

Havrix skyddar endast mot Hepatit A som du får genom mat och dryck. Tar du Twinrix får du skydd mot Hepatit B också, som du kan få genom sexuella kontakter, blod samt eventuellt saliv.

Ett par hundra kronors skillnad och du är skyddad mot både i 20 år, rätt ok investering om du frågar mig..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vågar jag hålla med Lianinho utan att någon klagar på att vi håller med varann?

En klockren analys från han enligt mig.

Kan inte nog påpekas att det inte bara skyddar mot sexuella aktiviteter utan även mot ev. blodtransfusioner. Är ju bara en olycka från en katastrof.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte nog påpekas att det inte bara skyddar mot sexuella aktiviteter utan även mot ev. blodtransfusioner.

Dom sexuella aktiviteterna biter nog inte vaccinet på men kanske påföljderna om man tänker till innan dom sexuella aktiviteterna.

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst HalvThai

Kan inte nog påpekas att det inte bara skyddar mot sexuella aktiviteter utan även mot ev. blodtransfusioner.

Dom sexuella aktiviteterna biter nog inte vaccinet på men kanske påföljderna om man tänker till innan dom sexuella aktiviteterna.

;)

Hahahahaha!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte nog påpekas att det inte bara skyddar mot sexuella aktiviteter utan även mot ev. blodtransfusioner.

Dom sexuella aktiviteterna biter nog inte vaccinet på men kanske påföljderna om man tänker till innan dom sexuella aktiviteterna.

;)

kan förvisso ligga något i det ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

67 dagar.

Nu provblandar vi Buckets till döttrarnas thaifest. Tror att det ska vara starkt med red bull.

Vi tänkte ha lite pling-plong thaimusik, men det är svårt att hitta på nätet. Det är mer modern thairock, så det får blir lite relax asiatiskt istället.

Vi var på vaccinationscentralen, dom sa att havrix räcker och totaldissade Dukoral. Använd pengarna till en god middag istället. Då var det avgjort.

Förresten, 67 dagar är ju bara 2 månader, JAAAAAAH nu börjar det ju närma sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

51 dgr kvar.

Oj grannen var inne på resebyrån och frågade om man kunde förboka stolar till planet. Det "kunde" man om vi bara hade varit ute i god tid (vilket var för någon månad sedan). Synd att resebyrån glömde säga det.

Vi 9 fick väl dom sista 9 sittplatserna i planet som fanns kvar. :'(

Hade ingen aning om att det gick att tjinga platser så tidigt, jag vet ju att extra långbent kan förbokas men att platserna i "fållan" gick att boka var nytt.

Kan ju hoppas att grannens son som är ca. 193 cm varav majoriteten av honom ser ut att vara ben fick en hyfsad plats.

Vi hade snack om extrakostnaderna för att sitta lite bättre och få 5 kg extra, det blir ca. 8-10' per familj. Vi beslutade att sitta trångt och ha kul för pengarna på plats istället. :)

Hittade ett bra ställe att beställa tryckta T-shirt på. Grannen och jag ska ha varsin resetröja dekorerade med 50, han ska få tröjan på sin 50 årsdag som är om någon vecka. Hustrurna önskar vara mer smakfullt diskreta.

/ Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

47 dagar kvar.

Grannen hade 50-festen i lördags.

Vi pratade med en av hans kompisar som är gift med en Thailändska. Han rekomenderade en utflykt till kungagravarna i Bangkok.

Dessutom tycker han att vi är dumma som inte tog en dag till i Bangkok och tog nattåget till Chiang Mai för att titta, en fantastisk plats sa han.

Nåväl det får bli nästa gång, det är svårt att bestämma vilka grejer man ska gör på 3 dagar i Bangkan.

Sönerna frågade honom om golf på Samui och då sa han skrattande att det är sydostasiens dyraste golfbana. Hmm, otur sa killarna.

Dags att tvätta av snorkelgrejerna, byta batteri till ficklampan, ta fram tvättlina och klädnypor, olja in multiverktyget och leta rätt på nycklar till resväskorna. Ska man ha med sig Yatzy och kortlek denna gång?? Svåra beslut om och om igen.

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

30 dagar till avresa  :dan :dan

Nu ska packlistan skrivas.

Fram med de slitna sommarkläderna som åker med dit och kastas efter användande. Det gäller att ge plats till de 3 dagarnas shopping och upplevelser i BKK.

Alla gubbar-/grabbarna har fått matchande badbrallor i julklapp.

Det blir Thaisemestern svar på "Man ska ha husvagn..."

Grannen och jag har strukit våra 50-tröjor så vi är nästan klara för avresa.

Föreslog för hustrun att man kanske skulle ha "Hippie-looken" när vi åker.

Bar överkropp, jeansväst, grov kedja med peasemärke, Lennon-glasögen och avklippta jeans och barfota i jesus-flip-flops.

Hustrun tittade direkt efter vilket avbokningsskydd vi tagit. Så det får nog bli en mer medelålders stil.

Efter nyår blir det "Ut med granen och in med resväskan".

Slut för idag, Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×