Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Jingo

Koh Samui- familjen Jingo- 110 dgr kvar

Recommended Posts

Även här var det lite matchande reseprylar i julklapp. :laugh:

Bagagetags, ögonbindel och bokmärken till alla familjemedlemmar i olika färger. ;)

Ser ni mot förmodan några med denna utstyrsel på något plan i februari så tillhör de min familj. :-[

post-46-14768711992617_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

28 Dagar kvar.

Dom var fina, våra badbrallor är knallgröna med svarta pluttar på.

2 nya kortlekar, korsordstidning inköpt, Pocketböcker i julklapp och Yatzyspelet framtaget (den här gången tar vi med tärningarna också).

Tillsammans med biljetterna och passet är iallafall handbagaget klart nu.

Nu ska jag ringa luftfartsverket, hustrun vill taxfreeshoppa på Arlanda, måste kolla om man kan göra det med mellanlandning i Zürich och BKK.

/Jingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 dagar!

-18 gr imorse och CapT senaste rapport om Samui är +32 gr. Det är tecknet!

Idag börjar vi att städa ut julen, sedan blir det fram med resväskorna. Under packningen ska jag färdas en resa från hjärtat till hjärnan (påhittad Ranelidska) och vara smart med vad jag tar med mig.

Kan ju nämna att fam. Jingo vid första resan tog med overalljackor och koftor för att man kan känna sig ruggig på kvällen. För säkerhets skull lades även ett par långbrallor ned. :cr

Ni kan ju gissa hur många gånger det var "ruggigt" på kvällen.

Det största trixet är skorna, vattentåliga "safarisandaler" funkar 90% av tiden men sedan ska man ha något som ser lite snyggt ut och är svalt... Nåja det finns större problem här i världen.

Idag ska jag kolla vilken långtidsparkering vi ska ta på Arlanda. Det finns ju några att välja på. Alfa-Beta, Benstocken, Arlanda Stad med biltvätt o.s.v.

Slentrianmässigt tar vi alltid Alfa-Beta men kan ju göra en benchmark.

Återkommer med en tråd för det.

/Jingo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 dagar kvar!

Nu börjar det virriga för-packandet.

Var är alla laddningsbara batterierna till kameran? Hade jag inte ett extra stort SAN-diskminne också? Var fasen la jag laddaren? Är Maskerna och snorklarna täta? Lämnade sonen tillbaka Lethermankniven? En ficklampa kan vara bra att ha eller också onödigt eller inte...

:-\ AAAAhhh, jag blir tokig. I morgon ska jag vara strukturerad, beslutsam och ta upp resväskorna.

Jag har bestämt mig för att packa smart denna gång. Skrev ju om det förut med gamla t-shirt som man slänger efter användande, sarong istället för frottebadlakan o.s.v. Nu är det upp till bevis.

I morgon ska jag jaga mer info om Bkk på forumet, måste försöka bestämma oss för vad vi ska göra dom tre dagarna där. Det lutar åt Floden-klongerna, MBK-Pratunum shoppingdag, takterassdrink någonstans och något mer hmmm.

Slut för idag hälsar Jingo

(Åh vad jag längtar iväg nu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 dagar kvar.

Väskorna är nästan färdigpackade, parkering är bokad på Benstocken/Arlanda.

Nu ser vi fram mot sola, snorkelturer, Muay Thai, lite båtåkande på Samui och till slut ett par dagar i BKK.

Efter alla tips känns Klong-flodtur, cykeltur och shopping på MBK/ Platinum närmst för Bkk-dagarna. Någon takterassdrink ska vi nog också försöka få till och kanske kungagravarna/palatsområdet. Få se hur vi får ihop det.

Sonen har hittat några krumelurer han ska tatuera på sig, hoppas det inte blir som i filmen Bröllopsfotografen där svågern till huvudpersonen har "Fotmassage" intatuerat. Han trodde att det skulle stå nåt ballt.

3 dagars arbete sedan SEMESTER :kla.

Hälsn Jingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visst är det underbart att planera för en semesterresa  :dan Jag börjar räkna ner för vår resa som avgår med Air Cina den 25 februari. Vi blir borta 3 veckor, har bokat i BKK både ut och hem 3+3 nätter, 9 nätter Koh Chang och 4 nätter Koh Samet  :l_sunny: SEX VECKOR KVAAAR :wit sen åker vi! Ha en jättekön resa och födelsedag :Laie_44:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedräkningen är nästan mer spännande än resan.

När man väl kommer iväg är det bara kul, men "pirret" vid nedräkningen kommer man ju inte nära.

Ha en bra semester.

/Jingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagar kvar!

Resfeber, ont i magen, sonen ändrade sig i sista stunden och slängde ur alla grejorna ur resväskan och tryckte ner dom i innebandybagen.

Den väger mindre= han kan shoppa mer.

Själva är vi färdigpackade och ska fira avresan med lite skumpa söndag kväll.

/Jingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedräkningen är nästan mer spännande än resan.

När man väl kommer iväg är det bara kul, men "pirret" vid nedräkningen kommer man ju inte nära.

Ha en bra semester.

/Jingo

Lite avis på den där pirrande känslan du beskriver...har hört att den ska vara mysig...

Kan inte och har aldrig planerat någonsin...jag drar med 1 dag, 1 veckas, 2 veckors varsel...

Sen så känner jag lite att bokar jag långt innan så är väntan längre än själva upplevelsen och det går inte ihop för mig... :D

Packar gör jag tidigast dagen innan...ibland några timmar innan... ::)

Jag tänker alltid att jag ska vara ute i god tid men det händer aldrig.

Låter kanske lite underligt...men så´n e jag...

Grattis till att ni snart åker...myspys !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi är 9 personer som åker så skulle vi ha en chans att hamna på samma ställe var det lika bra att boka i god tid. Håller dock med om att tiden innan blir plågasamt lång. Nästa gång är det kanske bara frun och jag, då ska vi vara lite mer spontana och crazy (kanske :-\)

/Jingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi är 9 personer som åker så skulle vi ha en chans att hamna på samma ställe var det lika bra att boka i god tid. Håller dock med om att tiden innan blir plågasamt lång. Nästa gång är det kanske bara frun och jag, då ska vi vara lite mer spontana och crazy (kanske :-\)

/Jingo

Jag känner lite som att nu när väntan snart är slut (10 dagar kvar) så måste jag snart börja planera för nästa resa. :o

Det kommer att kännas tomt att inte ha något att se fram emot. Konstig? Javisst! :laugh:

Då kommer vi definitivt inta att vara 9 personer igen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jajjamensan, nu ar vi pa plats i Bangkok.

Oj vad stressigt det blev pa Zurich flygplats. Planet fran stockholm var 20 minuter sent men det gick bra. Valdigt bra skyltat sa det var bara att tokspringa ner till taget och sedan jarnet ombord. Dom vantade.

Nu sitter vi och vantar pa flyget till Samui, vi forokte boka om till ett tidigare men det var proppfullt.

Allt fran Jingos forberedelser.

Nu ar det semester, ha det gott allihop.

Jingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad skoj att höra från dig o att det i det stora hela har gått bra med resan.

Ska även bli kul att höra vad du kommer att tycka när du väl är på plats...

Ha det så bra...So long !!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojoj, nu tjatas det allt lite.

Del 1. Resan

Swiss Air Stockholm-Zürich, Zürich-Bangkok med 45 minuters mellanrum var spännande. Säkerhetskontrollen var inte glada i att vi hade plombade varor från Arlanda och skulle kolla påsarna om och om igen. Vi som hade med oss plombade påsar fick dessutom vända upp och ner på handbagagen för extra genomgång, suck. Det blev rätt stressigt när vi inte hade så mycket tid att vinka på.

Annars helt ok med benutrymme och käk på flyget. Även det med individuella skärmar i sätena för film, spel m.m. var helt ok.

Vi åkte Bangkok Air från Bkk till Samui, pratatde med några "proffs" som tipsade om att man borde ta Asian Air istället då det skulle vara avsevärt billigare. Nåväl, kan ju vara kul att vara lite "lyx-lirare ibland.

Taxiresan från Samui Airport var ju inte mycket bråka om, det vara bara att betal 100 Bht/person. Fanns inget alternativ.

Däremot när vi skulle åka därifrån ville hotellet ha 1200 bht för en bil för 9 pers, vi gick ut på gatan och fick en likadan för 400 bht. Där kan man gambla om man vill vara sparsam.

/Jingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×