-
Content Count
196 -
Joined
-
Last visited
Never
About Jingo
-
Rank
Avancerad medlem
Profile Information
-
Gender
Not Telling
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Tja, det gäller att inte vara för många nätter på varje ställe. Tack för tipsen Koh Bulon och Koh Jum har vi aldrig hört talas om. Jingo
-
Hej, Jingo is back. Senaste besöket i Thailand var en kombo Koh Muk och Khao Lak. När vi var på Koh Muk blev vi sugna på att båtluffa i denna del av Thailand. Hade tänk flyga till Krabi och utgår från Koh Lanta med första stopp Koh Lipe. Vi var på Langkawi för några år sedan och var en dag på utflykt till Lipe och det skulle vara kul och vara där några dagar. Sedan skulle vi vilja ha några stopp på vägen tillbaka till Lanta. Har någon bra tips på öar man kan besöka? Koh Ngai eller Kradan känner jag inte till så mycket om. Jingo
-
Hej! Passa på att lyxa när ni är i KL, det ska vara en av världens billigaste städer när det gäller lyxhotell. Ta ett par nätter med Twin Towerutsikt på Traders, det är helt otroligt mäktigt att på kvällen titta ut mot de upplysta tornen. När ni är i krokarna tycker jag att ni ska ta en tur ner till Singapore, det är 10 ggr grymmare en KL. Åk ut till Marina Bay Sands, åk upp till toppen och se hela Singapore. Singapore Sling på Raffles Hotel och en tur till den hysteriska ön Mentosa. Jingo
-
Vi har bokat en vecka. Stället låter helt perfekt om man vill ha just lugn och ro en vecka. Sol, bad och mysiga middagar med hustrun. Vi ser fram mot resmålet. /Jingo
-
Hej, long time no see! Efter en planerad Borneoresa som inställdes efter osäkerhet på jobbet blev en charter till Khao Lak/ Koh Mook bokad med fritidsresor. Har någon varit där? Har googlat runt och hittar två hotell Charlies Resort(vårt) och Sivalai, en restaurang som heter Top Hill (eller om det är Hill Top) och en gammal piratgrotta Emerald Cave. Således blir det mest sol, bad, snorkling, massage och avslappning. Inget fel i det då det är resans huvudsyfte. Vill ändå fråga om någon har varit på Koh Mook och har något övrigt tips? /Jingo
-
Hejhopp! Jag säger Krabi, AoNang. Bra med utflykter, mycket åka båt om man vill, bra snorkling, lagom mycket shopping och dessutom många hyfsade hotell med bra pooler. Perfekt mao. /Jingo
-
Går det att få ytterligare några förslag till boenden över jul o nyår?
-
Tror nog att dom vill ha lite party över jul. Däremot skulle dom nog behöva lite Muay Thai också, dom är ju nere i en månad. /Jingo
-
Stopp och belägg, jag får inte följa med :'(. Det är bara grabbarna som ska åka. Jag ska bara samla in uppgifter till grabbarna. Men kom gärna med fler inhopp. /Jingo, tackar så här långt
-
13 dec, Baconaboo 4 veckor semester gogogogooo!
Jingo replied to Jingo's topic in Nu åker vi! Reseplaner!
Jodå vi var på Samui och pangan. Tar åt mig tipset, tack. /Jingo -
Hej! Tro det eller ej sonen sticker ut på äventyr med två polare. Bkk med mera. Tro det eller ej, han har med ett stort leende bett farsan att jaga lite på forumet för att samla in lite restips ??? "Du brukar ju tycka det är kul att planera, kom med några förslag till oss, hahaha" sa han. Nåväl Jingo som gillar att hänga på forumet i väntan nästa egna resa ställer så klart upp och antar utmaningen. Nu kommer ett antal frågor igen under rubriken "Jingo undrar??" (Svara på dom så jag har ett bra förslag att lämna till gänget) Senast en vecka innan avresa skall jag presentera ett ruttförslag som jag ska presentera på en förtida jul och födelsedagsmiddag (två av grabbarna fyller år därborta). Är förslaget bra kommer får dom köpa en ZZtop tröja till mig, är det dåligt får jag hämta dom på Arlanda när dom kommer hem. Mycket på spel alltså, så ställ upp för mig nu. /Jingo, reseplanerare
-
Hej igen! Baconaboo ska fira jul och nyår med grabbarna i Thailand. För 22-23 åringar måste väl AoNang sidan vara roligare än Phuket över jul nyår? Dom vill inte hamna i barnfamiljspartyt utan ha lite kul med likasinnade. /Jingo, på uppdrag att planera :-\
-
Hej! Som jag skrivit har jag i uppdrag att hjälpa sonen att planera hans julresa. I Bkk tänkte dom bo på KSR, finns tips på hyggligt billiga men hyfsade hotell med frukost ? Jingo
-
Hej igen, Jingo är tillbaka! Då jag älskar att hänga här på siten medan jag drömmer om nästa resa har jag fått ett uppdrag av min son "Baconaboo" snart 23 år. Han och två polare drar 13 dec. till "Bkk". Därifrån skall dom till.. Jaa, just det vart ska dom? Det dom vet är att dom ska avsluta med att parta och shoppa i Bkk innan hemresan. I vintras var han med på min 50 års resa till Samui och Pangan, så det skulle dom stå över. Det lutar att flyga till Krabi eller Phuket, kanske dra över till Phiphi, kanske lite runt öarna vid Aonang, kanske dra en sväng Kata, Patong och upp mot KhaoLak. Eller är det något för ett grabbgäng att dra ner på östra sidan mot Koh Chang? Kan man få lite tips från er storfräsare? Jag ska presentera några förslag för grabbarna 1 vecka innan avresa och då väntar dom verkligen att jag ska leverera. /Jingo
-
Det finns en muslimsk marknad i AoNang som är kul att besöka. Där får man se vad Thailändarna själva handlar. Begagnade skor, väldigt billiga kläder, matråvaror, skor, billiga barnkläder. Helt klart värt ett besök, har för mig att det var öppet 2 dagar/veckan. /Jingo
