Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
krullis

djur och natur

Rekommendera Poster

Ha ni hört talas om att thailändare äter kobrahjärta i wisky för potensen ??

Skulle det vara något konstigt? I sverige käkar tok renhorn och i Kina krubbar man fågelbon av samma orsak men tokigast är nog Tyskarna som köper älglortar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte sagt att det skulle vara konstigt tycker bara att det är intressant allt nytt jag hör vill bara veta om det är fler som hört lr om jag är skojjad med.Jag försöker nämligen lära mig allt om mitt älskade thailand.

Jag har hört andra spännande saker ochså och eftersom det finns så många kunniga här kanske man får reda på mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man dricker ju kobrablod (mest kineserna har jag hort) sa om man skulle ata ormens hjarta sa vore det inte nagot egendomligt. Daremot ar det ingen i min omgivning som kunnat bekrafta fragan.

Goran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan avslöja att jag faktiskt ätit orm. Inte så märkvärdigt som det låter

ormköttet var malt som köttfärs och starkt kryddat. Detta var på den tiden jag var högst ovan vid starkt kryddad mat och åt därför mycket lite. :viannen_22:

fick veta efter förtäring vad jag just ätit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frågade min make, här kommer hans svar ordagrant:

För länge sedan trodde man att kobrahjärta var bra för potensen ute på landsbygden. Men jag tvivlar på att någon äter det nu, har iaf inte hört talas om det sedan jag var barn (han är född -63 i Bangkok men delvis uppväxt i Isaan) och redan då var det mest berättat som en historia om vad de gjorde förr. Men de äter kanske det fortfarande i Kina,det vet jag ej.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men hur smakade det?

hur var konsistensen?

Jag käkade orm i Mae Sai för en massa år sedan. Det kom en pickup med en låda på flaket full med ormar. Bara välja och vraka.

Sen kokade farfar i huset soppa på den. Det var riktigt gott, fast och fin i köttet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×