Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

"Vad blir det för mat ?"

Rekommendera Poster

Middag på Prego Samui, antipasti-tallrik, halv pizza följt av grillade lammkotletter. Kaffe med glass och Amaretto (som jag trodde skulle serveras till men det blev en Italian coffee). Hur gott som helst alltihop.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Allt i matväg som kan tänkas lindra en stundande förkylning... 5 dagar till avfärd och jag ser inte roat på min rinnande näsa och ömmande hals.

Borde inte stark mat, sånt som får en att svettas och gråta och tillbe högre makter, hjälpa vid förkylning?! Jag känner mig äventyrlig (men framförallt desperat).

En halv flaska sprit av valfri sort, tre, fyra matskedar honung, halv liter the/vatten. Värm allt tills honungen smält men inte så alkoholen ångat bort, den behövs. Drick detta så fort som möjligt, klä på dig långärmad tröja,joggingbyxor och strumpor och gå och lägg dig. Se till att du inte ska jobba dagen efter, du kommer att vara bakis så in i helvete, men din förkylning är väck. Varför?? Jo,eftersom dekokten är varm, så blir du varm och börjar svettas. När du går och lägger dig med kläder på svettas du kopiöst mycket. Honungen(sockret) gör att alkoholen går rakt ut i blodet, vilket gör att du blir aspackad, vilket i sin tur gör att du sover som en död. När du sover så hårt, slänger du inte av dig täcket, utan sover i 8-10 timmar inne i din lilla bastu. Och det gör att du har svettats ut din infektion, men du har en rejäl baksmälla dagen efter. Detta har fungerat  för mig varje gång i 20 års tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ungsstekta rotfrukter med ungsgratinerad kycklingfile´!

Verkar vara många som vill äta mager mat nu så här efter julen.

Färsk kycklingfilé var slut på många ställen igår :-(

Har folk gått upp i vikt ???;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ungsstekta rotfrukter med ungsgratinerad kycklingfile´!

LCHF??

Lite åt det hållet, men mest bara hälsosam kost hållning!

Verkar vara många som vill äta mager mat nu så här efter julen.

Färsk kycklingfilé var slut på många ställen igår :-(

Har folk gått upp i vikt ???;)

I mitt fall JA! Halkade av "hälsostigen" någonstanns mellan laxen och Chokladasken!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Allt i matväg som kan tänkas lindra en stundande förkylning... 5 dagar till avfärd och jag ser inte roat på min rinnande näsa och ömmande hals.

Borde inte stark mat, sånt som får en att svettas och gråta och tillbe högre makter, hjälpa vid förkylning?! Jag känner mig äventyrlig (men framförallt desperat).

En halv flaska sprit av valfri sort, tre, fyra matskedar honung, halv liter the/vatten. Värm allt tills honungen smält men inte så alkoholen ångat bort, den behövs. Drick detta så fort som möjligt, klä på dig långärmad tröja,joggingbyxor och strumpor och gå och lägg dig. Se till att du inte ska jobba dagen efter, du kommer att vara bakis så in i helvete, men din förkylning är väck. Varför?? Jo,eftersom dekokten är varm, så blir du varm och börjar svettas. När du går och lägger dig med kläder på svettas du kopiöst mycket. Honungen(sockret) gör att alkoholen går rakt ut i blodet, vilket gör att du blir aspackad, vilket i sin tur gör att du sover som en död. När du sover så hårt, slänger du inte av dig täcket, utan sover i 8-10 timmar inne i din lilla bastu. Och det gör att du har svettats ut din infektion, men du har en rejäl baksmälla dagen efter. Detta har fungerat  för mig varje gång i 20 års tid.

Det låter verkligen som en dunderkur! Tyvärr har jag ett alldeles för packat (hehehe, min pubertala humor) schema för att kunna klämma in en bakisdag. Imorgon blir det nämligen jobb, lördag är det mammas födelsedag och söndag är den fika med släkten. Så jag kommer nog att sitta och pimpinett dricka mitt houngste medan jag längtansfullt ögnar vodkaflaskan.

Tack för tipset dock! Värt att prova på vid något annat tillfälle.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Allt i matväg som kan tänkas lindra en stundande förkylning... 5 dagar till avfärd och jag ser inte roat på min rinnande näsa och ömmande hals.

Borde inte stark mat, sånt som får en att svettas och gråta och tillbe högre makter, hjälpa vid förkylning?! Jag känner mig äventyrlig (men framförallt desperat).

En halv flaska sprit av valfri sort, tre, fyra matskedar honung, halv liter the/vatten. Värm allt tills honungen smält men inte så alkoholen ångat bort, den behövs. Drick detta så fort som möjligt, klä på dig långärmad tröja,joggingbyxor och strumpor och gå och lägg dig. Se till att du inte ska jobba dagen efter, du kommer att vara bakis så in i helvete, men din förkylning är väck. Varför?? Jo,eftersom dekokten är varm, så blir du varm och börjar svettas. När du går och lägger dig med kläder på svettas du kopiöst mycket. Honungen(sockret) gör att alkoholen går rakt ut i blodet, vilket gör att du blir aspackad, vilket i sin tur gör att du sover som en död. När du sover så hårt, slänger du inte av dig täcket, utan sover i 8-10 timmar inne i din lilla bastu. Och det gör att du har svettats ut din infektion, men du har en rejäl baksmälla dagen efter. Detta har fungerat  för mig varje gång i 20 års tid.

Det låter verkligen som en dunderkur! Tyvärr har jag ett alldeles för packat (hehehe, min pubertala humor) schema för att kunna klämma in en bakisdag. Imorgon blir det nämligen jobb, lördag är det mammas födelsedag och söndag är den fika med släkten. Så jag kommer nog att sitta och pimpinett dricka mitt houngste medan jag längtansfullt ögnar vodkaflaskan.

Tack för tipset dock! Värt att prova på vid något annat tillfälle.

Lycka till, du kommer att vara förkyld i ett antal veckor, mamma fyller år nästa år med, och släkten kan du fika med nån annan gång. Men det avgör du ju själv. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Italienskt, pumpasoppa följt av penne med salsiccia och flamberad frukt med glass och en limoncello till. Åt på restaurangen Ad Hoc vid Bophut. Perfekt kväll med bra mat och service. Rekommenderas!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Italienskt, pumpasoppa följt av penne med salsiccia och flamberad frukt med glass och en limoncello till. Åt på restaurangen Ad Hoc vid Bophut. Perfekt kväll med bra mat och service. Rekommenderas!

Gillar du inte thaimaten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×