Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mia

"Vad blir det för mat ?"

Recommended Posts

Här hemma blir det fisk o skaldjurssoppa med vitt vin och grädde...

Hajmalfilé, scampi, musslor, bläckfiskringar, sockerärtor.... Bruschetta...  :party:

Favvis...

fiskgryta/soppa kanon...här får vi nöja oss med radhusfilé eller nått har tänkt till ännu får kolla vad som finns i kylen , vitt vin? får man dricka det på söndagar , bra då tar jag en gt vid spisen.

Lite längre upp i byn där "kao chakan" numera bor serveras kycklingsallad ikväll :)

egengjord eller köpt?  Jag frågar då frugan jobbar med göra färska sallader och mackor,  som säljs på ica och statoil, arlanda, så det vore rätt komiskt om ni hade köpt och frugan hade lagat eran mat med  :)

Grillad kyckling köpt på Maxi, men resten hackar vi själva. Eller rättare sagt, maken och ungarna hackar. Jag sitter ju här vid datorn och skriver. Jag är så trött, så trött efter att ha jobbat en riktigt tung helg på hemmet, ja du vet var jag menar  :)

Hej,

Jag åt en Khao Tom (rissoppa) och en Tom Yum Gai (Stark citrongrässoppa med kyckling) till middag.

Låter sjukt gott!

Själv blev det pizza. Passade utmärkt på en bakis dag som denna.

Hej,

Låter sjukt gott!

Tack, nåja, det är snarare vardagsmat här. Inget jag går i taket över direkt, men samtidigt helt ok.

Ps. En "riktig svensk" pizza däremot känns det som man skulle kunna ge mycket för ibland. :D

här ska vi äta massaman ikväll.

hemlagad i ett vårigt sverige.

det bästa av allt är att jag nästan har en anledning att åka till thaibutiken, jag blir sådär barnsligt glad när jag går in där  :D

Lagade Pad Thai igår, blev över så det blir samma idag. I morgon blir den någon torskrätt, fyllde på frysen med 10 kg torskryggfilé i fredags.

Hasse

Guest Isaan bo

Mia du som gillar vattenlevande saker, här ett bidrag som

skall bli soppa ( smågrodor ) Idag. :o :o ;)

Mia du som gillar vattenlevande saker, här ett bidrag som

skall bli soppa ( smågrodor ) Idag. :o :o ;)

Groda är gott..... Sniglar också...

Min dotter på 10 år har ärvt mina matvanor också...hon är dyr i drift...

Men kan också bli billigt... Vi älskar t ex...pölsa, blodpudding, fläsklägg m rotmos, surströmming...(Yummie...det har vi alltid minst en burk i kylen av vid akut intag), fläskpannkaka...

Husmanskost, fisk o skaldjur...det är livet det...  :D

Beställde Falaffel med bröd på Family i Chalong

mvh

Fredrik

Hemkört ?

Fick tyvärr hämta själv, men det ligger bredvid min snusleverantör, så det är OK.

mvh

Fredrik

Lite längre upp i byn där "kao chakan" numera bor serveras kycklingsallad ikväll :)

egengjord eller köpt?  Jag frågar då frugan jobbar med göra färska sallader och mackor,  som säljs på ica och statoil, arlanda, så det vore rätt komiskt om ni hade köpt och frugan hade lagat eran mat med  :)

Ursäkta mig, men KÖPER man en sallad? Man svänger väl till en sallad??? eller+

Ursäkta jag trampade kanske på några tår, men man köper pizzasallad men all annan salladf gör man,ELLER?????!!!

Ursäkta mig, men KÖPER man en sallad? Man svänger väl till en sallad??? eller+

Ursäkta jag trampade kanske på några tår, men man köper pizzasallad men all annan salladf gör man,ELLER?????!!!

VA??!!!!!Ursäkta mig men.... KÖPER du din pizzasallad ?....den gör man ju...blir klart bäst då...  :D

stekt  laxs med Pärremos  :laugh:

Spara lite till mig

sorry lelle gotland  :yes3: nästa gång så  ska jag  :drag_04: så du är kan komma ner till hbg  :laugh: