Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Varför är falanger så oroliga att deras Thaifruar äter för mycket ?

Rekommendera Poster

Har varit med om detta fenomen alldeles för många gånger för att det ska vara en slump.

När jag varit o handlat och även varit på restaurang händer det ofta att thaitjejernas västerländska män säger till de att inte äta så mycket.

Exempel:

När jag var inne på 7/11 var det ett par efter mig som skulle handla.

Stor,fet,fläskig falang + liten söt, vacker, smärt thailändska.

Hon: Lägger fram sina varor... lite dricka och nötter... hon hämtar en till nötpåse...

Han: -No...you will be to fat !!!

Hon: -But i like...

Han: Sliter bort påsen hon håller i...

Hon: Ledsen thailändska...

Jag blir så arg så jag säger till honom :

-Låt din vackra fru få en extra påse nötter vad gör det ?

Hon: Glad !

Han: Sur !

Jag får en extrastor bamsekram av henne innan jag lämnar butiken...

:ass

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som hon fått tag i ett svin och det är väl tyvärr inte allt för ovanligt :'(

Med heter det inte Farang?  ???

Farang eller falang.... både och....tror jag... ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

För att de vill att deras fruar skall förbli smala antar jag. Men bara en idiot tror att den "metoden" hjälper i längden. Ska man generalisera lite så är det nog så att VISSA som "skaffar" thailändska fruar gör det nog för att de hade svårt att hitta kärleken i hemlandet. Kanske bla pga av bristande social kompetens.

Men thailändskor har ofta mer skinn på näsan än vad många tror. Min erfarenhet är (återigen givetvis väldigt generaliserande) att förhållanden med normala farang-killar/män oftast består, medan "svinpälsarna" blir lämnade.

Ps. Det heter farang (à¸à¸£à¸±à¹ˆà¸‡), men med vissa thailändares svårighet att säga "R" så blir det inte sällan just falang.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Som utlänning och icke-asier kallas man för "falang". Egentligen är det "farang", men eftersom thailändarna har lite svårt att formulera bokstaven "r", så har det blivit falang. "

Ct hann före... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni har tyvärr helt fel....

Den större delen av de thailändska damerna äter med ögonen och stoppar på allt som ser bra ut och vad man är sugen på men ingen tanke på vad det kostar och vilken påverkan många bäckar små får på hushållsekonomin.

Det är ju Farangen som har plånboken och den skall ju vara full av sedlar hela tiden

::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni har tyvärr helt fel....

Den större delen av de thailändska damerna äter med ögonen och stoppar på allt som ser bra ut och vad man är sugen på men ingen tanke på vad det kostar och vilken påverkan många bäckar små får på hushållsekonomin.

Det är ju Farangen som har plånboken och den skall ju vara full av sedlar hela tiden

::)Enl. Mia så var ju argumentet att hon inte skulle bli fet  >:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Den större delen av de thailändska damerna äter med ögonen och stoppar på allt som ser bra ut och vad man är sugen på men ingen tanke på vad det kostar och vilken påverkan många bäckar små får på hushållsekonomin.

Nu snackar vi om generaliserande i kubik. I min familj är det snarare jag som slösar och frugan som sparar för framtiden. :nau;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni har tyvärr helt fel....

Den större delen av de thailändska damerna äter med ögonen och stoppar på allt som ser bra ut och vad man är sugen på men ingen tanke på vad det kostar och vilken påverkan många bäckar små får på hushållsekonomin.

Det är ju Farangen som har plånboken och den skall ju vara full av sedlar hela tiden

::)Enl. Mia så var ju argumentet att hon inte skulle bli fet  >:(

Han kanske inte vill tala om att han supit upp alla pengarna  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni har tyvärr helt fel....

Den större delen av de thailändska damerna äter med ögonen och stoppar på allt som ser bra ut och vad man är sugen på men ingen tanke på vad det kostar och vilken påverkan många bäckar små får på hushållsekonomin.

Det är ju Farangen som har plånboken och den skall ju vara full av sedlar hela tiden

::)

Men hallå..... en påse nötter för 4 kr...???!!!

Tror det snarare är en liten släng av maktmissbruk på ngt konstigt j***a vänster...

Och om man kärar ner sig i en fattig thailändska så får man nog räkna med att betala för denna tjej resten av livet...

Som man bäddar.....Stå sitt kast o allt det där.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni har tyvärr helt fel....

Den större delen av de thailändska damerna äter med ögonen och stoppar på allt som ser bra ut och vad man är sugen på men ingen tanke på vad det kostar och vilken påverkan många bäckar små får på hushållsekonomin.

Det är ju Farangen som har plånboken och den skall ju vara full av sedlar hela tiden

::)

Men hallå..... en påse nötter för 4 kr...???!!!

Tror det snarare är en liten släng av maktmissbruk på ngt konstigt j***a vänster...

Och om man kärar ner sig i en fattig thailändska så får man nog räkna med att betala för denna tjej resten av livet...

Som man bäddar.....Stå sitt kast o allt det där.....

Tycker nog att lite av dina egna fördommar lyser igenom dina inlägg

Hade det varit bevisad psykiskt eller fysisk misshandel så hade jag fullt förstått din reaktion.

Men att lägga sig i en annat pars rellation för en påse nötter låter i mina ögon mycket märkligt eller hade du följt paret ett par dagars tid så du hade fullständig koll på situationen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aldrig lätt sånt hära... om man ser något ska man säga nått...

man gör som man själv vill och får sedan stå för kosekvenserna..

nu blev thailändska tjejen glad, istället kunde hon blitt arg... men men sånt är livet, en chansning...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni har tyvärr helt fel....

Den större delen av de thailändska damerna äter med ögonen och stoppar på allt som ser bra ut och vad man är sugen på men ingen tanke på vad det kostar och vilken påverkan många bäckar små får på hushållsekonomin.

Det är ju Farangen som har plånboken och den skall ju vara full av sedlar hela tiden

::)

Men hallå..... en påse nötter för 4 kr...???!!!

Tror det snarare är en liten släng av maktmissbruk på ngt konstigt j***a vänster...

Och om man kärar ner sig i en fattig thailändska så får man nog räkna med att betala för denna tjej resten av livet...

Som man bäddar.....Stå sitt kast o allt det där.....

Tycker nog att lite av dina egna fördommar lyser igenom dina inlägg

Hade det varit bevisad psykiskt eller fysisk misshandel så hade jag fullt förstått din reaktion.

Men att lägga sig i en annat pars rellation för en påse nötter låter i mina ögon mycket märkligt eller hade du följt paret ett par dagars tid så du hade fullständig koll på situationen.

Förlåt att jag inte kunde hålla snattran men det som slog slint i huvudet var att han sa att hon blir fet.... Och den här tjejen var långt ifrån fet....snarare tvärtom...

Som en pinne...  ;)

Sen har jag även hört och sett liknande situatiner med västerlänningar o thaitjejer ett flertal gånger utan att lägga mig i... detta var första gången...  ;)

Och ja.... jag har fördomar som alla andra mänskliga och dödliga...

.....så även du tror jag...  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men ärligt. Skulle inte vi alla reagera på samma konversation på ICA?

-Vi tar en påse nötter till..

-Nej älskling, du blir fet.. ::)

De flesta män, oavsett var de bor, skulle riskera en snyting för liknande uttalande.

Och i även Sverige 2008 står faktiskt männen ofta för en större del av försöjningsbördan.

Millan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men ärligt. Skulle inte vi alla reagera på samma konversation på ICA?

-Vi tar en påse nötter till..

-Nej älskling, du blir fet.. ::)

De flesta män, oavsett var de bor, skulle riskera en snyting för liknande uttalande.

Och i även Sverige 2008 står faktiskt männen ofta för en större del av försöjningsbördan.

Millan

Jag skulle iaf aldrig våga säga så högt. Gissa om smockan skulle hänga i luften.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Men ärligt. Skulle inte vi alla reagera på samma konversation på ICA?

-Vi tar en påse nötter till..

-Nej älskling, du blir fet.. ::)

De flesta män, oavsett var de bor, skulle riskera en snyting för liknande uttalande.

Och i även Sverige 2008 står faktiskt männen ofta för en större del av försöjningsbördan.

Millan

:JC_goodpost: :JC_goodpost: :clapping: :clapping: :clapping:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns väl inget som verkar provocerar så mycket som när en snubbe som är tjock är tillsammans med en vacker smal tjej och speciellt om hon är Thailändska. Då är han redan i mångas ögon ett svin oavsett vad hur han beter sig. Säger dock inget om snubben på 7/11 han kan säkert ha varit ett ärkesvin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns väl inget som verkar provocerar så mycket som när en snubbe som är tjock är tillsammans med en vacker smal tjej och speciellt om hon är Thailändska. Då är han redan i mångas ögon ett svin oavsett vad hur han beter sig. Säger dock inget om snubben på 7/11 han kan säkert ha varit ett ärkesvin.

Menar du att "tjocka snubbar" skall vara tillsammans med tjocka tjejer? Kan man inte vara tjock och vara tillsammans med en smal tjej? Är det lika provocerande om en smal gubbe är tillsammans med en tjock tjej?

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du att "tjocka snubbar" skall vara tillsammans med tjocka tjejer? Kan man inte vara tjock och vara tillsammans med en smal tjej? Är det lika provocerande om en smal gubbe är tillsammans med en tjock tjej?

Hasse

Tyvärr så är fördommarna i samhället redan formade om t.ex. thai-svensk förhållanden och vissa har svårt att ändra sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns väl inget som verkar provocerar så mycket som när en snubbe som är tjock är tillsammans med en vacker smal tjej och speciellt om hon är Thailändska. Då är han redan i mångas ögon ett svin oavsett vad hur han beter sig. Säger dock inget om snubben på 7/11 han kan säkert ha varit ett ärkesvin.

Menar du att "tjocka snubbar" skall vara tillsammans med tjocka tjejer? Kan man inte vara tjock och vara tillsammans med en smal tjej? Är det lika provocerande om en smal gubbe är tillsammans med en tjock tjej?

Hasse

Hmm nu skrev jag ju inte att det var någon åsikt jag stod för. Tycker att det borde framgå av de jag skrev. Är bara en uppfattning jag tycker lyser igenom många inlägg på olika forum. Tycker mig även kunna skönja den uppfattningen i denna tråd. Som sagt inget jag står för tycker snarare att det är tråkigt. Å nej jag tror inte det provocerar lika mycket om det vore omvänt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×