Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Laila

Vad saknar du?

Rekommendera Poster

Haribo lakritsrullar och svarta bär (även det lakrits) finns på en del välsorterade ställen.

Drar upp en gammal tråd eftersom jag saknar saltlakrits och sötlakrits som in i!!!

Vart hittade du detta i bangkok? Har letat som förjordat. Enda stället där jag råkade hitta liiiiite lakrits var på centralworld där de sålde svenskt plockgodis ifrån karamellkungen. Dock va detta inte samma sak som i sverige...

Jag har inget svar på var i Bangkok men jag är övertygad om att det måste finnas. Vi säljer både Haribo och Malaco här på Phuket, vill du att jag ska skicka  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer den 15 dec -4 jan

vi kommer att hålla till i bang sean, ko chang, kosamet.

är det något ni bara är såååå sugna på eller saknar så hör av er så ska vi försöka att hjälpa till att stilla abstinensen.(nu är det säkert felstavat men skit samma.)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

Jag skulle vilja kunna köpa OLWs ostbågar och Estrellas grillchips när jag åker utomlands. Eller varför inte Felixs ärtsoppa eller ketchup?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja kunna köpa OLWs ostbågar och Estrellas grillchips när jag åker utomlands. Eller varför inte Felixs ärtsoppa eller ketchup?

ostbågar håller jag med om! då hade livet nästan varit komplett, ostsnacksen här nere är riktigt tråkiga!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haribo lakritsrullar och svarta bär (även det lakrits) finns på en del välsorterade ställen.

Drar upp en gammal tråd eftersom jag saknar saltlakrits och sötlakrits som in i!!!

Vart hittade du detta i bangkok? Har letat som förjordat. Enda stället där jag råkade hitta liiiiite lakrits var på centralworld där de sålde svenskt plockgodis ifrån karamellkungen. Dock va detta inte samma sak som i sverige...

Jag har inget svar på var i Bangkok men jag är övertygad om att det måste finnas. Vi säljer både Haribo och Malaco här på Phuket, vill du att jag ska skicka  ;)

Pris?

Skicka gärna till min mail, alltså prisuppgifter, inte godiset hahaha.

stockiis@gmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja kunna köpa OLWs ostbågar och Estrellas grillchips när jag åker utomlands. Eller varför inte Felixs ärtsoppa eller ketchup?

ostbågar håller jag med om! då hade livet nästan varit komplett, ostsnacksen här nere är riktigt tråkiga!

Tack för den.

En favorit jag helt glömt  :'(

Har dock aldrig saknat något på en semester, det är alldeles för kort tid för mig att sakna något på. Ostbågar har jag inte ätit sen...?? mmm det vore gott, men måste vara OLW, bara när det gäller ostbågar.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OLW har tyvärr gjort om sina så dom är inte lika goda längre så har faktiskt krypigt tillbaks till cheese doodles igen.

VA!!! Har dem gjort om sina ostbågar??? Nu vänds saker upp och ner. Jag vet att dem chilibågar som är goda, tryckte i mig massor i julas. Men va fanken,, va e det som är ändrat,, bara formen hoppas jag  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för den.

En favorit jag helt glömt  :'(

Har dock aldrig saknat något på en semester, det är alldeles för kort tid för mig att sakna något på. Ostbågar har jag inte ätit sen...?? mmm det vore gott, men måste vara OLW, bara när det gäller ostbågar.  :)

Vi har OLW Cheeze doodles och chips oxå, hur många påsar vill du ha  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för den.

En favorit jag helt glömt  :'(

Har dock aldrig saknat något på en semester, det är alldeles för kort tid för mig att sakna något på. Ostbågar har jag inte ätit sen...?? mmm det vore gott, men måste vara OLW, bara när det gäller ostbågar.  :)

Vi har OLW Cheeze doodles och chips oxå, hur många påsar vill du ha  ;)

:o Om det knackar på dörren imorrn bitti så är det jag  :)

Nä jag kan nog få några jumbo påsar nerskickade, men hade ju helt glömt ostbågar tidigare  :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte ätit chips eller ostbågar på.......jag vet faktiskt inte, men det måste nog vara ett par år iallafall.

Jag kom på att det ligger en påse Pepparchips i skåpet över spisen, så jag kollade och den hade bäst före datum 03032009  :D :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag saknar verkligen att kunna köpa fina grönsaker, om tomaterna finns och inte är gulgröna här så ser det ut som dem varit med om 2 vändor i Bunols, La Tomatina,,,, nja nästan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag saknar verkligen att kunna köpa fina grönsaker, om tomaterna finns och inte är gulgröna här så ser det ut som dem varit med om 2 vändor i Bunols, La Tomatina,,,, nja nästan

Kanske för att de inte är genmanipulerade och superbesprutade som i EU?! ;):angel:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag saknar verkligen att kunna köpa fina grönsaker, om tomaterna finns och inte är gulgröna här så ser det ut som dem varit med om 2 vändor i Bunols, La Tomatina,,,, nja nästan

Kanske för att de inte är genmanipulerade och superbesprutade som i EU?! ;):angel:

Ja helt klart. Aningen underligt hur grönsaker som säljs i Sverige annars klarar transporter jorden runt utan att blir fula medan andra får blåmärken under en kort inrikes transport.

Men jag saknar ändå att kunna köpa plastliknande grönsaker ibland  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Endoo,

Du får ta dig till Emporiums grönsaksdisk här i den kungliga thailändska huvudstaden. Där är tomaterna nästan lika "plastiga" som på Konsum. Lika dyra med förresten.

Kanske lite jobbigt att matshoppingpendla iofs.

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Endoo,

Du får ta dig till Emporiums grönsaksdisk här i den kungliga thailändska huvudstaden. Där är tomaterna nästan lika "plastiga" som på Konsum. Lika dyra med förresten.

Kanske lite jobbigt att matshoppingpendla iofs.

;)

Haha.. Ja.

Vet inte om priset inkluderat transportavgiften blir värt det.  Men tack för tipset, jag får fundera lite till på det  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×