Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Wicky

idag irriterar jag mig på ... (ingen politik, invandring...)

Rekommendera Poster

Att det verkar som min Ipad gett upp efter gårdagens uppdatering >:(

Vad är det som inte funkar?

Kan inte få igång den, är en iTunes symbol och visar en "laddkabel" i rutan. Spelar ingen roll vad jag trycker på så startar den inte....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Handskalade" räkor, jag har skrivit om detta tidigare. Var nere vid fiskvagnen i går för att köpa kungsräkor. De annonserade om räkröra med handskalade räkor. Jag frågade var räkorna var skalade. Det visste dom inte, men gick in i kylrummet och hämtade en burk med skalade räkor i lake. På baksidan kunde jag läsa att räkorna var fångade i Nordostatlanten och "producerade" i Marokko.

Vilket vansinne! Räkorna kokas och fryses vid fångsten och transporteras med lastbil 400 mil till Nordafrika för att skalas. Nää,sånt köper jag inte.

Gogglade och hittade detta: http://www.svd.se/naringsliv/rakans-langa-resa_6357538.svd

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att det verkar som min Ipad gett upp efter gårdagens uppdatering >:(

Vad är det som inte funkar?

Kan inte få igång den, är en iTunes symbol och visar en "laddkabel" i rutan. Spelar ingen roll vad jag trycker på så startar den inte....

Gjorde en återställning å nu funkar den :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Handskalade" räkor, jag har skrivit om detta tidigare. Var nere vid fiskvagnen i går för att köpa kungsräkor. De annonserade om räkröra med handskalade räkor. Jag frågade var räkorna var skalade. Det visste dom inte, men gick in i kylrummet och hämtade en burk med skalade räkor i lake. På baksidan kunde jag läsa att räkorna var fångade i Nordostatlanten och "producerade" i Marokko.

Vilket vansinne! Räkorna kokas och fryses vid fångsten och transporteras med lastbil 400 mil till Nordafrika för att skalas. Nää,sånt köper jag inte.

Gogglade och hittade detta: http://www.svd.se/naringsliv/rakans-langa-resa_6357538.svd

Hasse

Va ja samma sak med svenska bär.. Sverige exporterar alla sina bär sen importerar vi andra bär som vi gör sylt och sånt på... Helt otrligt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att det inte finns en endaste resa inbokad i kalendern.

Fast det e nog bara en tidsfråga va? ;)

Ja det hoppas jag verkligen! Snart spontanbokar jag nog igen. En vinter utan sol och bad funkar inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att det inte finns en endaste resa inbokad i kalendern.

Fast det e nog bara en tidsfråga va? ;)

Ja det hoppas jag verkligen! Snart spontanbokar jag nog igen. En vinter utan sol och bad funkar inte.

Har dom inte solarie på det där badhuset du e på ibland? ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att det inte finns en endaste resa inbokad i kalendern.

Fast det e nog bara en tidsfråga va? ;)

Ja det hoppas jag verkligen! Snart spontanbokar jag nog igen. En vinter utan sol och bad funkar inte.

Har dom inte solarie på det där badhuset du e på ibland? ;)

Käften på dig!  :diablo:;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att det inte finns en endaste resa inbokad i kalendern.

Fast det e nog bara en tidsfråga va? ;)

Ja det hoppas jag verkligen! Snart spontanbokar jag nog igen. En vinter utan sol och bad funkar inte.

Har dom inte solarie på det där badhuset du e på ibland? ;)

Käften på dig!  :diablo:;)

Försökte ju bara va hjälpsam så du ska få lite D-vitamin... :cool;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är jag ensam om att irritera mej på att hotellsängar är nedsuttna i huvudändan pga att gästerna sitter i sängarna och ser på TV eller surfar med sina datorer? Har hittills inte träffat nån mer än jag själv som måste bädda om sängen och sova med huvudet i fotändan pga lutningen. Ibland vänder jag på hela sängen om det finns plats. Fixar inte att sova med huvudet lägre än fötterna. Alla jag känner säger att det är inbillning men det både syns och känns skillnad.

OBS! Problemet finns inte i Thailand eftersom sängarna är så hårda där :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är jag ensam om att irritera mej på att hotellsängar är nedsuttna i huvudändan pga att gästerna sitter i sängarna och ser på TV eller surfar med sina datorer? Har hittills inte träffat nån mer än jag själv som måste bädda om sängen och sova med huvudet i fotändan pga lutningen. Ibland vänder jag på hela sängen om det finns plats. Fixar inte att sova med huvudet lägre än fötterna. Alla jag känner säger att det är inbillning men det både syns och känns skillnad.

OBS! Problemet finns inte i Thailand eftersom sängarna är så hårda där :)

haha... Tycker snarare att det är tvärt om i sånna fall... Folk sitter i fotändan när dom tar på sek osv...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...att det är dags att börja jobba vintertid igen. Det betyder att jag börjar kl. 13 och slutar kl. 22 lokal tid.

Hej! Hur jobbade du förut?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×