Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Honeymoon

Vilken strand är bäst/finast i Koh Samui i juni?

Rekommendera Poster

Tänkte boka hotell idag men läste att vissa stränder har problem med lågvatten. De största stränderna är väl Chaweng, Lamai och bophnut hur är dessa i juni? Är de någon annan strand som är bättre i juni??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen info om hotellet vart på lamai de ligger och förstår mig inte riktigt på kartan heller, ser ut att ligga i mittpunkten?

De hotell de står mellan är dessa, där den ena ligger på lamai och den andra på bophut. Vilken skulle ni välja av dom? Gillar ju att de är havsutsikt på dne i lamai men vi kan gärna åka lite för att bada också så de måste inte vara en perfekt strand..

http://www.search.billigasthotell.com/SearchedHotel.aspx?resultID=0&languageCode=SV&checkin=2014-06-17&checkout=2014-06-18&Rooms=1&Adults_1=2&fileName=Samaya_Bura_Resort_Koh_Samui

http://www.search.billigasthotell.com/SearchedHotel.aspx?resultID=0&languageCode=SV&checkin=2014-06-17&checkout=2014-06-18&Rooms=1&Adults_1=2&fileName=Chaweng_Noi_Pool_Villa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Honeymoon, jag förstår inte vad du letar efter. Kan inte med bästa vilja i världen rekommendera något av dina alternativ (norra Lamai bara sten).

Din prisbild + tankar angående läget är nog First residence hotel ändå det optimala för dig, eftersom OZO tydligen blir för dyrt.

Visst du får går några meter till stranden och betydligt längre till shoppingen/nattlivet, men något får man offra om man vill bo billigt och bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Honeymoon, jag förstår inte vad du letar efter. Kan inte med bästa vilja i världen rekommendera något av dina alternativ (norra Lamai bara sten).

Din prisbild + tankar angående läget är nog First residence hotel ändå det optimala för dig, eftersom OZO tydligen blir för dyrt.

Visst du får går några meter till stranden och betydligt längre till shoppingen/nattlivet, men något får man offra om man vill bo billigt och bra.

Tyckte inte ens Ozo såg fint ut, hotellrummen var fula. Men tack för din hjälp. Vi bokar de vi känner för och bryr oss inte om vad andra tycker. Tur de finns flera hundra recensioner att läsa om i stort sett alla hotell..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte vår stil riktigt och har inte bott på dessa, Marina villa är vår favorit undvik golden sand på lamai snygg hemsida men stämmer inte om dom inte lyckats renovera dom sista 6 månaderna, lamai in eller 99 kanske namnet var där vet jag att många tyckte var bra.

Men gå stranden och titta!

//Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lamai Wanta och Lamai Inn är två populära boenden, i mitt tycke har de i alla fall varit prisvärda. Kanske dock inte något smekmånadsboende - mer för "vanliga" semesterfirande.

Där är dessutom stranden ok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår att alla inte tycker likadant.. Och vi har lagt ner massa tid på att hitta ett fint modernt och lite lyxigt hotell och nu bestämt att de står mellan dessa två.. Har inte mer tid att leta boende nu då bröllopet, jobb och familj tar all tid just nu. Så om de inte för något annat bra fyr eller fem stjärnigt hotell under 500sv kr per natt så vill jag alltså veta vilken av just dessa två som kan tänkas vara bäst.. Utifrån hur de ligger och hur de ser ut i dom områden i juni.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Detta verkar rätt tveksamt:

http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g676072-d4078930-Reviews-Chaweng_Noi_Pool_Villa-Chaweng_Ko_Samui_Surat_Thani_Province.html

Detta verkar delvis ha bra omdömen:

http://www.tripadvisor.com.au/Hotel_Review-g1188000-d1028734-Reviews-Samaya_Bura-Lamai_Beach_Ko_Samui_Surat_Thani_Province.html

Stranden där verkar dock tveksam i juni

Tripadvisor är nog den sajt som har mest tillförlitliga omdömen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nu vet inte jag hur er resa ser ut men om jag tolkar dig/ er rätt så skulle jag stanna i Bkk och ta några dagar där på ett fint boende och sen åka vidare till Koh Samui när ni känner att nu skall vi ha vanlig semester som gifta:-)

Grattis i förskott!

//Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kika på det här hotellet.

http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g293918-d671675-Reviews-Sea_Breeze_Place-Ko_Samui_Surat_Thani_Province.html

Det verkar bra och ligger bättre till än de andra ni valde mellan. Åt det här hållet är stranden fin.

Men det verkar på recensionerna som att man ska undvika bungalowdelen och bo på hotelldelen.

Inget för oss eftersom vi vill bo precis på stranden, för att 12-åringen vill bada i poolen och vi i havet.

Tror att man får mer för pengarna om man står ut med att bo strax bortanför  istället. Långt från stranden är det ändå inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Omdömen varierar väldigt från bolag till bolag. Samaya har 8.0 av tio i betyg vilket skulle räcka för oss då vi inte tror fullt ut på allt vi läser om de och inte om något hotell. De andra har ungefär samma betyg men de är inte lika många som betygsatt de eftersom de byggdes förra året och är väldigt nytt. På vissa sidor är de ingen m betygsatt som på denna länken därför såg de kanske dåligt ut just där. Men jag är fruktansvärt nöjd med deras service över mail och de svarar väldigt snabbt. Vissa hotell jag Mailat har inte svarat över huvudtaget. Ska kolla de andra hotell ikväll när jag kommit hem från jobbet..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Älskar att leta hotell, därför kollade jag upp dina två alternativ.

Det ena ligger på Chaweng Noi (vi bodde på Impiana där) och vill bara tala om att det är taxiresor så fort man vill till ett 7-11 ens.

Det finns bara hotellen och deras restauranger på den stranden. Och ovanför går den stora vägen mellan Chaweng och Lamai mm.

Skulle själv aldrig gå längs den vägen. De kör som galningar. Stranden är fin.

Det andra hotellet ser väldigt fint ut, men ligger på en del av Lamaistranden som är väldigt långgrund och stenig under sommaren, så ni får vara beredda på att promenera en bra bit om ni vill ha bra bad i havet.

Titta på karta på t ex agoda så ser du var det långgrunda börjar.

Säger detta i bästa välmening då vi själva tyckte att vi gjort ett stort misstag med Impiana resort.

Vill bo nära fina bad, affärer och restauranger så att man har lite att välja på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte reta upp någon men för 500 kr eller mindre får ni inget BRA smekmånadasboende på Samui, hur gärna ni än hoppas. Inte ens i Pattaya där boenden är billiga får ni ett bra smekmånadsboende för den spottstyvern.

Vill ni bo med något så när klass på Samui bör ni räkna med pris runt 1000 kr.

Tänk i stället om och var inte småsnåla, denna smekmånadsresa kommer ni att minnas resten av livet, satsa då på den och er.

I mitt tycke rena dumheten att då snåla in på boendet, dessa ynka 1000 lappar ni kan spara in kommer ni kanske att ångra resten av livet, men vad vet jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Trots att många av oss (även jag) har "varnat" för norra Lamai, så stormtrivdes min bror på Palm Coco Mantra för någon månad sedan. Lugnt och skönt och det gick bra att bada tyckte han. Dock är det ofta väldigt långgrunt på sommaren.

Hotellet ligger intill lyxiga Renaissance Resort och har mestadels bra recensioner i Tripadvisor. Man skall dock undvika att boka de minsta standardrummen som är lite trista. Superior, Deluxe och Villorna är dock toppen.

Detta stället är för de som vill ha ett bra och mycket prisvärt medelklasshotell där lugnet råder. Om man prioriterar "nära till allt" och suverän strand är det inget bra val.

Webbplats: http://www.palmcoco.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Älskar att leta hotell, därför kollade jag upp dina två alternativ.

Det ena ligger på Chaweng Noi (vi bodde på Impiana där) och vill bara tala om att det är taxiresor så fort man vill till ett 7-11 ens.

Det finns bara hotellen och deras restauranger på den stranden. Och ovanför går den stora vägen mellan Chaweng och Lamai mm.

Skulle själv aldrig gå längs den vägen. De kör som galningar. Stranden är fin.

Det andra hotellet ser väldigt fint ut, men ligger på en del av Lamaistranden som är väldigt långgrund och stenig under sommaren, så ni får vara beredda på att promenera en bra bit om ni vill ha bra bad i havet.

Titta på karta på t ex agoda så ser du var det långgrunda börjar.

Säger detta i bästa välmening då vi själva tyckte att vi gjort ett stort misstag med Impiana resort.

Vill bo nära fina bad, affärer och restauranger så att man har lite att välja på.

Men guuud vad snäll du är som tagit dig tid att kolla upp allt detta. Tack! :) Känns som chaweng noi pool villa går bort helt nu och blev lite osäker på samaya också.. Har läst i recensioner att stranden där inte är något att hurra för men att de räcker att gå lite till höger så är de bättre..

Men vad tror du om någon av dessa hotell då? Dom flesta i bophut. De är boende som vi också tycker är väldigt fina (lite dyrare men ändå prisvärda) som vi hade sållat(sorterat) bort. Men kanske någon av dom är bättre ändå..

Deva samui resort: http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1179396-d1494023-Reviews-Deva_Samui_Resort_Spa-Bophut_Ko_Samui_Surat_Thani_Province.html

bhundhari spa och resort: http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g2539242-d1174241-Reviews-Bhundhari_Spa_Resort_Villas_Samui-Chaweng_Beach_Ko_Samui_Surat_Thani_Province.html

Q signature samui beach resort: http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1179396-d1160204-Reviews-Q_Signature_Samui_Beach_Resort-Bophut_Ko_Samui_Surat_Thani_Province.html

Mantra samui resort: http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1179396-d1958012-Reviews-Mantra_Samui_Resort-Bophut_Ko_Samui_Surat_Thani_Province.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack även till er andra som lagt ner sig och gett förslag. Ska kolla lite på era förslag men om ni ser i inlägget jag skrev till vicky så har jag även skrivit med 4 olika boenden där som vi också hade med på våran funderingslista. Någon som vet något om någon av dom??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, jag kan inget om boende i Bo Phut. Vi har bara besökt Bo Phut en dag på dagtid men vi ska bo där 1 natt i juni på Smile House men det är för att vi ska vidare till Koh Tao dagen efter.

Tror inte stranden är kanon där, men det är säkert många andra här som vet mer om stränderna i norr.

Jag kan rekommendera Thai house beach resort och grannhotellet Samui Jasmine, fast vi har inte bott på Jasmine, vet bara att de har nöjda kunder och att det ligger lugnt och bra men ändå nära shoppinggatan i Lamai.

Thai house var ett lagom stort hotell med personlig känsla som vi trivdes mycket bra på. Det var tyvärr över vår budget den här gången  :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, jag kan inget om boende i Bo Phut. Vi har bara besökt Bo Phut en dag på dagtid men vi ska bo där 1 natt i juni på Smile House men det är för att vi ska vidare till Koh Tao dagen efter.

Tror inte stranden är kanon där, men det är säkert många andra här som vet mer om stränderna i norr.

Jag kan rekommendera Thai house beach resort och grannhotellet Samui Jasmine, fast vi har inte bott på Jasmine, vet bara att de har nöjda kunder och att det ligger lugnt och bra men ändå nära shoppinggatan i Lamai.

Thai house var ett lagom stort hotell med personlig känsla som vi trivdes mycket bra på. Det var tyvärr över vår budget den här gången  :(

Okej. Men den bhundhari ligger vid chaweng beach så de var inte alla som låg i bophut.. Blir nog bara en chansning att bara ta en. Känns som de är svårt att veta allt i förväg när man aldrig varit där tidigare. Och kollar man på omdömmen så är de ju väldigt olika på olika bolag men också väldigt varierande även på samma bolag. Något hotell är de flera som satt 9 eller 10 i betyg och skriver att de är de mest fantastiska hotell de någonsin bott på men så bläddrar man neråt å så är de en som bara lagt en 4 så de är väldigt skillnad på hur man upplever allt tror jag..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även om stranden inte tillhör de bättre eller nattlivet är ganska lugnt, minimal shopping kan det vara en bra utgångspunkt från att besöka olika delar av ön.

När det gäller just boendet och avkopplingen får man nog mest för pengarna här på norra delen av ön. En del klagar på att flygplanen är lite närgångna vid start och landning, andra på att det kan vara lite långt att gå just till stranden.

Allt kan inte var perfekt för alla men många turister förordnar norra dalen för lugnets skull.

Personligen tycker jag det ligger inte så lite off, men det är jag det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×