Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
happypuppy

Mygg i Bang Tao

Rekommendera Poster

Hej

Vi ska till Bang Tao i januari och börjar fundera på om det är mycket mygg där på klvällarna?

Att vi funderar på detta är för sambon åkte på dengue när vi var på Koh Lanta förra året.

Myggorna som bär på dengue är dagaktiva.

Myggor finns överallt i Thailand. Bästa sättet att skydda sig är myggspray och/eller heltäckande kläder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bodde på Vings hotell i Bang Tao för två år sedan och märkte inget alls av myggen. Satt alltid ute på kvällarna också. Detta var i nov/dec. Däremot var det värre på Koh Samet och Mae Phim förra året. Fick riktiga blemmor runt vristerna de första nätterna. Använde sedan myggolja och då blev det bättre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Vi ska till Bang Tao i januari och börjar fundera på om det är mycket mygg där på klvällarna?

Att vi funderar på detta är för sambon åkte på dengue när vi var på Koh Lanta förra året.

Myggorna som bär på dengue är dagaktiva.

Myggor finns överallt i Thailand. Bästa sättet att skydda sig är myggspray och/eller heltäckande kläder.

De din kommit in i huset lägger sig inte och sover när solen går ner ;)

Finns även på kväll och natten ute men som vanligt mest mellan 17-19 snåren.

På dagen tycker jag de är sällsynta på öppna ytor men runt snårig terräng kan det vimla av de dygnet runt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vi var på Sunwing Bangtao i januari 2013. Kände då inte till att dengue fanns... och vi använde inget myggmedel alls under två veckor. Vi fick inte ett enda myggbett. Nu vet vi mer om dengue så denna gång kommer vi att använda myggmedel. Vi åker tre veckor till Koh Lanta den 16 januari. Det är bara att hoppas att oroligheterna i landet inte sprider sig!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På tal om mygg, vilket myggmedel ska man köpa? Antar att det är i Thailand som i Svedala, vissa är bra, och andra hjälper inte alls. När jag låg i lumpen, i Kiruna hade vi beckolja, nordic summer och allt vad dom nu hette, dom va riktigt bra och var något ihopkok som senare förbjöds och finns inte längre .Ska till lanta i februari, så tips mottages gärna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Repel funkar väl, om den nu heter det. Tjejen väljer ut nåt på Big C.

Har inte testat svenska myggmedel där dock. Men djungelolja blandat med beckolja funkar ju bra i Sverige. Dock skulle jag inte ha på mig den blandningen på dan om man är i solen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har alltid köpt små vita flaskor på 7/11 eller vilket apotek som helst i Thailand. Står massa på thai på dem, men tror de heter Sofell (fresh fragrance). Finns som både spray och lotion, är billiga och luktar dessutom ganska gott.. :). Funkar kanonbra för mig, klarade mig nästan helt utan bett den här svängen på Chang!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

http://www.wildlivesthailand.com/product.html

Den med 95% DEET, den aktiva substansen i de flesta myggmedlen, stöter bort allt som flyger! Funkar mot blodiglar också. :-)

Lite kletigt och löser upp plast i solglasögon, mobiltelefoner etc. men klart den bästa som finns. I europa är det bara tillåtet med, har jag för mig, 30% DEET.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×