Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
whyyou

Kalsonger under badbyxorna, ska man ha det?

Rekommendera Poster

Gäst Sunny

Vi kvinnor skulle aldrig ens fundera över om vi skulle ha trosor under bikinibyxan ??? Enda gången jag haft någon typ av kläder på mej var i skolan när vi tränade klädsim ;)

Skönt att du talar för 3 miljarder människor..... ;)

Sen är väl inte jämförelsen speciellt sjysst. Om det vore speedos vore det väl liknande, men jag har då aldrig sett nån med kallingar under speedos.

Jag tror TS menade badshorts. Iom att många badshorts numera saknar "innerbyxa" blir det ganska obehagligt (min personliga åsikt) att ha nåt dinglande. Dessutom finns det annat jävulskap i Thailand som manettentakelbitar och vattenloppor som inte är så najs. Så jag använder kallingar innanför mina badshorts. Förstår dessutom inte varför det skulle vara äckligare än badshorts med innerbyxa, givet att kallingarna är rena.

Så TS, vill du ha kallingar när du badar så kör på det :D

Ja, jag erkänner att jag inte var riktigt uppdaterad på detaljerna :) Sen tror jag att det är lite mode inblandat i det också faktiskt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst isitcozimcool

Vi kvinnor skulle aldrig ens fundera över om vi skulle ha trosor under bikinibyxan ??? Enda gången jag haft någon typ av kläder på mej var i skolan när vi tränade klädsim ;)

Skönt att du talar för 3 miljarder människor..... ;)

Sen är väl inte jämförelsen speciellt sjysst. Om det vore speedos vore det väl liknande, men jag har då aldrig sett nån med kallingar under speedos.

Jag tror TS menade badshorts. Iom att många badshorts numera saknar "innerbyxa" blir det ganska obehagligt (min personliga åsikt) att ha nåt dinglande. Dessutom finns det annat jävulskap i Thailand som manettentakelbitar och vattenloppor som inte är så najs. Så jag använder kallingar innanför mina badshorts. Förstår dessutom inte varför det skulle vara äckligare än badshorts med innerbyxa, givet att kallingarna är rena.

Så TS, vill du ha kallingar när du badar så kör på det :D

Ja, jag erkänner att jag inte var riktigt uppdaterad på detaljerna :) Sen tror jag att det är lite mode inblandat i det också faktiskt...

Så är det säkert. Sen har jag ju sett kidsen ha t-shirts utanpå långärmade tröjor, man kanske kan göra nåt liknande och ha kallingarna utanpå badbrallorna :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag har kallingar under för nya modeller av badbyxor har ju inga innerkarlsonger eller vad det kallas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror la vad det är för badbyxor man har?

Jag har iaf oftast kalsonger under på dom "badbyxorna" jag använder men vet egentligen inte om det är badbyxor jag har när jag badar..

Varför har du det? För att det är mode?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror la vad det är för badbyxor man har?

Jag har iaf oftast kalsonger under på dom "badbyxorna" jag använder men vet egentligen inte om det är badbyxor jag har när jag badar..

Varför har du det? För att det är mode?

Mode? Nää det är ju ingen som ser dom ändå... Men det är skönare...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste ha missat att nyare badbrallor saknar innerdel. Har alltid hittat de vanliga med nätinnerbralla. Låter otroligt oskönt att ha blöta kalsonger under. I simhallar har jag sett hur någon har kvar kallingarna denne kom dit i och sen haft shorts över, oerhört äckligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst isitcozimcool

Måste ha missat att nyare badbrallor saknar innerdel. Har alltid hittat de vanliga med nätinnerbralla. Låter otroligt oskönt att ha blöta kalsonger under. I simhallar har jag sett hur någon har kvar kallingarna denne kom dit i och sen haft shorts över, oerhört äckligt.

Vet inte om jag vågar fråga hur du kan vara säker på det... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste ha missat att nyare badbrallor saknar innerdel. Har alltid hittat de vanliga med nätinnerbralla. Låter otroligt oskönt att ha blöta kalsonger under. I simhallar har jag sett hur någon har kvar kallingarna denne kom dit i och sen haft shorts över, oerhört äckligt.

Dom torkar ganska så snabbt om man ligger i solen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst isitcozimcool

Så länge kallingarna är rena, måste det väl vara upp till var och en om man vill bada med dem. Jag utgår från att alla kemtvättar sina vanliga badkläder varje dag på semestern oxå, annars är det ju jätteäckligt om man använder samma badbyxor/baddräkt dagen efter (utan att gnugga dem i sprit) :cr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Så länge kallingarna är rena, måste det väl vara upp till var och en om man vill bada med dem. Jag utgår från att alla kemtvättar sina vanliga badkläder varje dag på semestern oxå, annars är det ju jätteäckligt om man använder samma badbyxor/baddräkt dagen efter (utan att gnugga dem i sprit) :cr.

det är väl så mycket klor i det där simmhalls vattnet att allt dör? Ibland kissar jag i poolen :( Och ibland kissar jag i havet således filtreras mitt kiss genom mina kalsonger och badbyxor lite äckligt faktiskt men tror många som ligger på stranden faktiskt kissar när dom tar sig ett dopp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst isitcozimcool

Så länge kallingarna är rena, måste det väl vara upp till var och en om man vill bada med dem. Jag utgår från att alla kemtvättar sina vanliga badkläder varje dag på semestern oxå, annars är det ju jätteäckligt om man använder samma badbyxor/baddräkt dagen efter (utan att gnugga dem i sprit) :cr.

det är väl så mycket klor i det där simmhalls vattnet att allt dör? Ibland kissar jag i poolen :( Och ibland kissar jag i havet således filtreras mitt kiss genom mina kalsonger och badbyxor lite äckligt faktiskt men tror många som ligger på stranden faktiskt kissar när dom tar sig ett dopp.

Det är helt ok, men fan tar dig om du har kalsonger på dig :nau

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste ha missat att nyare badbrallor saknar innerdel. Har alltid hittat de vanliga med nätinnerbralla. Låter otroligt oskönt att ha blöta kalsonger under. I simhallar har jag sett hur någon har kvar kallingarna denne kom dit i och sen haft shorts över, oerhört äckligt.

Vet inte om jag vågar fråga hur du kan vara säker på det... ;)

Man ser väl när folk byter om?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst isitcozimcool

Måste ha missat att nyare badbrallor saknar innerdel. Har alltid hittat de vanliga med nätinnerbralla. Låter otroligt oskönt att ha blöta kalsonger under. I simhallar har jag sett hur någon har kvar kallingarna denne kom dit i och sen haft shorts över, oerhört äckligt.

Vet inte om jag vågar fråga hur du kan vara säker på det... ;)

Man ser väl när folk byter om?

Då förstår jag. När jag står och tittar på när andra byter om blir de bara förbannade ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste ha missat att nyare badbrallor saknar innerdel. Har alltid hittat de vanliga med nätinnerbralla. Låter otroligt oskönt att ha blöta kalsonger under. I simhallar har jag sett hur någon har kvar kallingarna denne kom dit i och sen haft shorts över, oerhört äckligt.

Vet inte om jag vågar fråga hur du kan vara säker på det... ;)

Man ser väl när folk byter om?

Då förstår jag. När jag står och tittar på när andra byter om blir de bara förbannade ;)

:D

Här bytte de ju inte om. Well, har sagt min åsikt. Tycker mest det ser fånigt ut med ett uppdraget resår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips till alla kalsongbadare kan ju vara att använda badbrallor/shorts som har sådant där nät innanför

Å om man inte tycker om sånna nät då?

Ja du,då blir det väl kallingar och gå blöt om röven i flera timmar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att alla gubbar ska bada utan både kalsonger och badbyxor. Trevlig utsikt borde man som kvinna ha rätt att få när man kostar på sig den långa resan till Thailand  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att alla gubbar ska bada utan både kalsonger och badbyxor. Trevlig utsikt borde man som kvinna ha rätt att få när man kostar på sig den långa resan till Thailand  :D

Det är väl inte bara ni kvinnor som har en lång resa dit,jag gillar också trevlig utsikt ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att alla gubbar ska bada utan både kalsonger och badbyxor. Trevlig utsikt borde man som kvinna ha rätt att få när man kostar på sig den långa resan till Thailand  :D

Det är väl inte bara ni kvinnor som har en lång resa dit,jag gillar också trevlig utsikt ;)

Dock vet jag inte om det skulle vara så trevligt om alla Tyskar och Ryssar som har nästan lika lång resa dig började gå nakna på stranden. Räcker med deras minimala badkläder för att jag skall rysa :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Högst personlig åsikt (gäller dock inte mig som är en solfreak) är att desto mer kläder gamla kärringar och gubbar har desto bättre = desto mer av gubb eller kärringfläsket som döljs, för att inte säga alla dessa rynkor.

Tacka vet jag ungdomar, ja under 30, de kan gärna gå "lätt" klädda. Då kan man själv drömma sig tillbaka till gamla goda tider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips till alla kalsongbadare kan ju vara att använda badbrallor/shorts som har sådant där nät innanför

Å om man inte tycker om sånna nät då?

Ja du,då blir det väl kallingar och gå blöt om röven i flera timmar

Gå blöt flera timmar? lLarar du att ligga i solen i flera timmar utan att bada?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×