Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ejje

Iphone 4s China copy

Rekommendera Poster

Måste kännas taskigt  för de som betalar 5000-6000 kr för en telefon när man kan få en för 500:-  :dan

Inte det minsta - jag gillar orginalet och betalar gärna för kvalité. "pengar är ingen trång sektor"  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:dan:kla  Problemet löst. Var in på PhoneHouse och dom satte in ett Comviq kort och vips så fungerar telefonen. Inga som helst problem. Det som faktiskt är roligast är att jag sparat i runda slängar 5000 svkr. De pengarna kan jag nu lägga på en flygstol ned till värmen igen.

Måste kännas taskigt  för de som betalar 5000-6000 kr för en telefon när man kan få en för 500:-  :dan

Det är såklart MASSA som skiljer men dessa saker kanske du inte behöver och då är det ju kanon  :)

Förra iphone hade en grymkamera och iphone 4s har ännu mer grym kamera som garanterat inte finns i någon kopia. Det är bara en sak av många, som motorn, systemet, touch skärmen som är bättre än någon annat märke. Som jag skrev kan man inte ens köpa delar själv för den summan och få ihop.

Men igen, den kanske uppfyller de krav du har och då är det ju ett bra köp trots att den inte är jämförbar med ett original  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:dan:kla  Problemet löst. Var in på PhoneHouse och dom satte in ett Comviq kort och vips så fungerar telefonen. Inga som helst problem. Det som faktiskt är roligast är att jag sparat i runda slängar 5000 svkr. De pengarna kan jag nu lägga på en flygstol ned till värmen igen.

Måste kännas taskigt  för de som betalar 5000-6000 kr för en telefon när man kan få en för 500:-  :dan

Kul att det funkar! Vilka appar har du hämtat hem från appstore då?

Själv gillar jag Mitt Saldo som jag använder nästan varje dag, XE har också en kanonapp, precis som Blocket och Prisjakt. Momondos flygbiljettapp är också suverän, bättre än flygresors. Agodas app är bra, men bokar hellre med R24, tyvärr har dom ingen app.

En app jag hämtat hem nyligen är fotopedia, den kan jag rekommendera för dom som vill ha inspiration till resor, kanonfina bilder, men bäst på en padda såklart.

555+ Oj... Dom kunde han tydligen inte använda. Vilken otur :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Förra iphone hade en grymkamera och iphone 4s har ännu mer grym kamera som garanterat inte finns i någon kopia. Det är bara en sak av många, som motorn, systemet, touch skärmen som är bättre än någon annat märke. Som jag skrev kan man inte ens köpa delar själv för den summan och få ihop.

Att påstå att Iphone 4s har den bästa motorn, system samt touch skärm är ju rent av förlegad/felaktig information.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förra iphone hade en grymkamera och iphone 4s har ännu mer grym kamera som garanterat inte finns i någon kopia. Det är bara en sak av många, som motorn, systemet, touch skärmen som är bättre än någon annat märke. Som jag skrev kan man inte ens köpa delar själv för den summan och få ihop.

Att påstå att Iphone 4s har den bästa motorn, system samt touch skärm är ju rent av förlegad/felaktig information.

Så du menar alltså att du kan hitta en lika bra eller bättre motor i en kopia?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Förra iphone hade en grymkamera och iphone 4s har ännu mer grym kamera som garanterat inte finns i någon kopia. Det är bara en sak av många, som motorn, systemet, touch skärmen som är bättre än någon annat märke. Som jag skrev kan man inte ens köpa delar själv för den summan och få ihop.

Att påstå att Iphone 4s har den bästa motorn, system samt touch skärm är ju rent av förlegad/felaktig information.

Så du menar alltså att du kan hitta en lika bra eller bättre motor i en kopia?

Nej, jag pratar inte om kopior, men endoo påstår att Iphone 4s har den bästa "motorn, system samt touch skärm" av samtliga telefon tillverkare. Vilket givetvis är felaktig information.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förra iphone hade en grymkamera och iphone 4s har ännu mer grym kamera som garanterat inte finns i någon kopia. Det är bara en sak av många, som motorn, systemet, touch skärmen som är bättre än någon annat märke. Som jag skrev kan man inte ens köpa delar själv för den summan och få ihop.

Att påstå att Iphone 4s har den bästa motorn, system samt touch skärm är ju rent av förlegad/felaktig information.

Jag skulle lagt till enligt min erfarenhet, jag har inte testat alla telefoner som finns hehe  ;)

Valde pga dåligt påläst och slött intresse ingen iphone vid senaste köp (plus lite allmänt anti iphone trots att jag är anser apples datorer vara bättre än någon annan tillverkare), men nästa blir det med stor sannorlikhet. Aldrig suttit med en bättre mobil, nu kanske inte det är superviktigt för mång amen tycker touchskärmen reagerade mycket snabbare än på någon annan lur jag testat. Med motorn menade jag faktist systemet men det är väl också en smaksak.

Passa gärna på att lista de saker ni tycker andra lurar är bättre på för det kan komma mig till nytta  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur jämför du touchskärmar om jag får fråga?

Finns ju olika typer av touchskärmar... Dom som är på kopiorna reagerar ju knappt när man trycker och behöver helst ha en pinne för att trycka villket man inte behöver på den skärmen som är på orginal Iphone..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Förra iphone hade en grymkamera och iphone 4s har ännu mer grym kamera som garanterat inte finns i någon kopia. Det är bara en sak av många, som motorn, systemet, touch skärmen som är bättre än någon annat märke. Som jag skrev kan man inte ens köpa delar själv för den summan och få ihop.

Att påstå att Iphone 4s har den bästa motorn, system samt touch skärm är ju rent av förlegad/felaktig information.

Passa gärna på att lista de saker ni tycker andra lurar är bättre på för det kan komma mig till nytta  :)

Själv har jag en Samsung Galaxy S2 som jag är toknöjd med.

Fördelar med denna telefon vs Iphone 4s är :

- Större skärm

- Stöd för 4g (LTE versionen av telefonen)

- Stöd för NFC (LTE versionen av telefonen)

- 1 GB RAM

- Snabbare processor

- Utbytbart minneskort

- Utbytbart batteri

- Bättre batteritid

- Hållbarare om du tappar den

- Stöd för Flash

- Inget Itunes krav

- Android

- 2000 kronor Billigare

Enda anledningen att inte välja Samsung SGS 2 över Iphone 4s i dagsläget är att Samsung säkert kommer att lansera Samsung SGS 3 om ett kvartal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv har jag en Samsung Galaxy S2 som jag är toknöjd med.

Fördelar med denna telefon vs Iphone 4s är :

- Större skärm

- Stöd för 4g (LTE versionen av telefonen)

- Stöd för NFC (LTE versionen av telefonen)

- 1 GB RAM

- Snabbare processor

- Utbytbart minneskort

- Utbytbart batteri

- Bättre batteritid

- Hållbarare om du tappar den

- Stöd för Flash

- Inget Itunes krav

- Android

- 2000 kronor Billigare

Enda anledningen att inte välja Samsung SGS 2 över Iphone 4s i dagsläget är att Samsung säkert kommer att lansera Samsung SGS 3 om ett kvartal.

Kanon. Som jag skrev har jag varit anti iphone utan att riktigt veta varför, mest att jag avsyr itunes och att Apples grejer ofta är bökiga att föra material till och från, dock för att göra det hela säkert från virus etc.

Men efter att ha blivit lite övertalat och påvisad vissa bra grejer kanske jag behöver få lite uppvägning från en med annan åsikt  ;) Tack.

Nackdelen som jag direkt ser är att Samsungen är större, och jag tycker iphone är i största laget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förra iphone hade en grymkamera och iphone 4s har ännu mer grym kamera som garanterat inte finns i någon kopia. Det är bara en sak av många, som motorn, systemet, touch skärmen som är bättre än någon annat märke. Som jag skrev kan man inte ens köpa delar själv för den summan och få ihop.

Att påstå att Iphone 4s har den bästa motorn, system samt touch skärm är ju rent av förlegad/felaktig information.

Passa gärna på att lista de saker ni tycker andra lurar är bättre på för det kan komma mig till nytta  :)

Själv har jag en Samsung Galaxy S2 som jag är toknöjd med.

Fördelar med denna telefon vs Iphone 4s är :

- Större skärm

- Stöd för 4g

- 1 GB RAM

- Snabbare processor

- Utbytbart minneskort

- Utbytbart batteri

- Bättre batteritid

- Hållbarare om du tappar den

- Stöd för Flash

- Inget Itunes krav

- Android

- 2000 kronor Billigare

Enda anledningen att inte välja Samsung SGS 2 över Iphone 4s i dagsläget är att Samsung säkert kommer att lansera Samsung SGS 3 om ett kvartal.

Nä det är klart Samsungägare verkar ju tycka att de har monopol på att säga att deras telefon är bättre. Står det i manualen att ni måste hävda er mot Iphoneägare kan man ju undra. Inget Itunes krav? Du har väl knappast möjlighet till Itunes och appstore heller. Det finns fördelar och nackdelar mycket är en smaksak. Iphone högre upplösning och fortfarande en överlägsen kvalitets känsla vad det gäller touchskärmen och menyer.

Utbytbart batteri är så lamt argument. På 90-talet gick jag omkring med extrabatterier till mobilen inte nu. För de få procenten som ens skulle komma på tanken att köpa ett extra batteri till sin mobil finns det numera andra lösningar där man inte behöver stänga av mobilen och byta batteri.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nackdelen som jag direkt ser är att Samsungen är större, och jag tycker iphone är i största laget.

Håller med fullständigt... Testade Samsungen och den gick då inte ner i mina byxfickor.. Är knappt att Iphonen gör det..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Nackdelen som jag direkt ser är att Samsungen är större, och jag tycker iphone är i största laget.

Håller med fullständigt... Testade Samsungen och den gick då inte ner i mina byxfickor.. Är knappt att Iphonen gör det..

Du kör med slimmade läderbrallor eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä det är klart Samsungägare verkar ju tycka att de har monopol på att säga att deras telefon är bättre.

Hatar min Samsung, Wave 7?? va den nu heter. Dels är det Bada som är ett stort skämt men tycker många andra saker suger. Valde den främst för t-bordet som har en space tangent som suger och i övrigt inte är vidare bra heller. Hittar en massa saker jag inte gillar med den, dåligt wifi jämfört med iphone (kanske Galaxy har bättre än i den jag har) kameran i jämförelse med iphone är ett skämt (kanske Galxy har annan kamera också), men jag gillar den helt enkelt inte och skulle va lite "orolig" att testa en annan Samsung så måste försökra mig att jag inte ångrar det med.

Ofta har apple en finess och ett tänk som slår det mesta, i min värd är tex Mac vs PC inte jämförbara och jag satt på PC ända fram tills några år sen och ångrar varenda dag.

Vet inte alls hur processorns hastighet är avgörande, tidigare var ju apples grejer betydligt snabbare med långsammare processor än tex PC, hur det är med lurar vet jag inte alls.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nackdelen som jag direkt ser är att Samsungen är större, och jag tycker iphone är i största laget.

Håller med fullständigt... Testade Samsungen och den gick då inte ner i mina byxfickor.. Är knappt att Iphonen gör det..

Du kör med slimmade läderbrallor eller?

Nää men jeans med inte allt för stora fickor...

Edit: Och även om den nu får plats ska det ju kännas skönt å ha den i fickan.. man ska ju inte behöva gå å irritera sej på det eller behöva ta upp den så fort man ska sätta sej ner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Hej

Jag kör själv iPhone (men har också kört Androidlurar) men har många bekanta som kör Android, bla Samsungen.

Tycker absolut att det är i första hand en smaksak, iPhonen passar bäst den som vill ha en stabilt OS där hårdvara och mjukvara lirar ihop utan att knysta. Android (på en bra hårdvara) passar bäst den som vill pilla runt och anpassa mer fritt, priset är ett lite mer instabilt system, och att man får förlita till telefontillverkaren för OS-uppdateringar som inte alltid är i harmoni med Googles uppdateringar av Androids OS.

Men att köpa en iPhone-kopia och tro att den funkar som en iPhone är som att sätta ett fejkat ferarrimärke på sin Trabant och tro att den presterar som en Ferarri. Will not happen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra jämförelse för några basics.

Här ser Galaxy stabil ut. Men saker jag undrar mest över är användarvänlighet där jag från andra erfarenheter gillar apple mest. Inte helt lätt detta.

Någon som vet hur kamerorna står sig mot varandra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som sagt kollar man bara på prestanda så kanske Samsung vinner men kollar man helheten så känns Iphonen outstanding... Samsungen känns ju hur plastig som helst...

Fast hur bra är iphone om man ser till detta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som sagt kollar man bara på prestanda så kanske Samsung vinner men kollar man helheten så känns Iphonen outstanding... Samsungen känns ju hur plastig som helst...

Fast hur bra är iphone om man ser till detta

Man får se till å inte tappa den helt enkelt... Dom flesta har ju dock skal och hade den haft det hade den ju inte fått några skador alls..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Video test, sorry för att jag så entusiastiskt kapat tråden  ;)

Där kändes ju Iphonen bättre iaf..

Japp, skulle vilja se stillbild också Hittade bara med iphone 4 och s modellen ska ju vara betydligt vassare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Som sagt kollar man bara på prestanda så kanske Samsung vinner men kollar man helheten så känns Iphonen outstanding... Samsungen känns ju hur plastig som helst...

Körde mina mest slimmade Jeans ikväll när vi var ute och käkade, de är väldigt slim över låren, telefonen går in i fickan hur lätt som helst, och just att den är såpass platt så försvinner den snyggt utan att lämna någon kontur på utsidan av Jeansfickan, dock är ju Iphonen tjockare och jag tror att den skulle lämna kontur på dessa Jeans.

Att Samsungen inte skulle gå in i ett par Jeans fickor vet jag ju till 100% att det inte stämmer. Jag tar även avägningen att telefonen är större (men plattare) än att ha en så liten skärm som Iphonen har, Filmer, Surfning/läsning samt spelupplevelsen blir ju såpass mycket bättre med större skärm.

Jag är övertygad om att nästa version av Iphone defenitift kommer att ha en större skärm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×