Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
rosenqvist

Intyg från försäkringskassan ??

Rekommendera Poster

Har en liten snabb fråga bara; behöver man några papper från försäkringskassan att man är försäkrad här hemma, eller räcker det med ens privata reseförsäkring. Skulle inte vilja bli överraskad då jag är i thailand för att jag glömt viktiga papper hemma. :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skall ha papper eller i alla fall numret för hemförsäkringen.

Oftast behövs det om man behöver ringa SOS International.

Kontakta hemförsäkringen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag pratade med vårt försäkringsbolag idag. Det du behöver är ditt försäkringsnummer samt "kris"-telefon- och faxnumret. Viktigt att du kontaktar dem (de bör ha dygnet runt-bemanning) omgående om det händer dig eller din familj ngt.

Livsuppehållande behandlingar behöver såklart inte förhandsgodkännas av försäkringsbolaget, men när det gäller andra (akuta) behandlingar eller läkarbesök så är det nog rätt bra om man kontaktar dem innan.

Tydligen skall man ha fått ngt slags "utlandsresekort" i samband med att man fick försäkringsbrevet...men jag kan inte hitta vårt. :nau De skulle skicka ett nytt, men eftersom vi åker på onsdag  :dan så hinner vi antagligen inte få det - men enligt förs. bolaget räcker det med försäkringsnummer, telefon- och faxnummer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Exempel från Länsförsäkringar Skåne.

Gröna fältet ersätter försäkringsnumret :)

1. Detta brukar man få varje år, då försäkringsbrevet kommer med räkningen :)

2. Denna broshyr får man om man ringer till de för att man inte kan hitta sitt vanliga intyg. Försäkringsnumret är då handskrivet.

post-1-14768712599594_thumb.jpg

post-1-14768712599842_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×