Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Casper09

Tjillevippen!!

Rekommendera Poster

Casper 09 är vår Karelska björnhund f.09

Själv är vi ett par från södra Halland som ska göra vår första Thailandsresa!

Helena&Nicke är namnen på oss.

Vi åker söndag den 30e januari! :) Ska till Ban Amphur och sen utgå därifrån.

Får väl se vad som händer. Vi ska iaf spela golf hade vi tänkt oss! Det blir bara Carpe Diem hela semestern.

Vi ska dessutom passa på att fira vår 10e bröllopsdag! :kiss: Mys!!

Ha de gott alla!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Hej    :viannen_01:

Jag lovar att det inte blir sista gången ni åker till Thailand, en gång Thailand sen är man definitivt fast :laugh:

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen i forumet,

Jag kommer från södra Halland (Laholmstrakten, men bor i Hylte den 30 år), garanterat att du fastnar...det gjorde jag och sen min kära Hustru. Vi firade vår 24:e bröllopsdag i flyget ner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men halloj o välkommen!

södra halland! en annan är från varberg!  :dan :dan

ha en grymme semester!  :):cool

Ännu en! Från Halmstad  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och jag säger samma till nykomlingarna...Välkommen till forumet & det kommer nog inte bara bli en gång till Thailand  :D

Vi åker den 9e mars för andra gången till Thailand,ska bli underbart!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen i forumet,

Jag kommer från södra Halland (Laholmstrakten, men bor i Hylte den 30 år), garanterat att du fastnar...det gjorde jag och sen min kära Hustru. Vi firade vår 24:e bröllopsdag i flyget ner.

Grattis till 24 år! Laholmstrakten här oxå! Närmare bestämt Knäred.

Tack för hälsningen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen i forumet,

Jag kommer från södra Halland (Laholmstrakten, men bor i Hylte den 30 år), garanterat att du fastnar...det gjorde jag och sen min kära Hustru. Vi firade vår 24:e bröllopsdag i flyget ner.

Grattis till 24 år! Laholmstrakten här oxå! Närmare bestämt Knäred.

Tack för hälsningen!

Har faktiskt gått i skola i Knäred 65-71!

Hälsningar från Karon beach

Staffan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till bästa forumet - men ni har väl läst varningstexten?

(OBS! Beroendeframkallande...!) ;)

Jag är övertygad om att ni kommer att få en fantastisk resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till bästa forumet - men ni har väl läst varningstexten?

(OBS! Beroendeframkallande...!) ;)

Jag är övertygad om att ni kommer att få en fantastisk resa!

Tack för varningen! Tyvärr redan försent ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och här en familj på 5 st från Laholm.

Åker den 3/3 till Phuket, Phi Phi och Koh Lanta på två veckor.

Första resan dit och det lär väl inte bli den sista för oss heller. Får ju så många bra tips om nya platser och mycket annat matnyttigt på den här sidan, så tack för det!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla forumvänner!!

TACK för alla hälsningar :)

Har hittat svar här inne på alla möjliga o omöjliga frågor!!

Vid den här tiden om en vecka så har vi kommit halvvägs! Ska bli sjukt spännande! Min man e flygrädd... Vet inte riktigt vad man kan göra åt det?

Jag får kanske ge honom en STOR vhiskey och sen klubba ner honom med en "foppatoffel"... Tror iofs inte att de hjälper...

Till alla som precis som vi är på väg inom kort: Ha en underbar semester :dan

Till alla andra: Ha de gott!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen alla!!

Som ni mycke riktigt förutspådde så blir det en resa till(minst)!!

Vi åker igen den 22/1-12. 3 veckor får det bli denna gången ;) Vi har hyrt en lägenhet i Jomtien! Vi ska bo i View Talay 1. Någon som bott där kanske? Tips på vad vi inte ska missa? Några fina utflyktsmål kanske? Tänkte ta en helg i Bangkok och ev åka ner till Koh Samet.

Förra gången bodde vi hos mina föräldrar men det va lite för "pensionärigt" för oss :angel:

Någon som kan tipsa om någon fin golfbana?

Tackar på förhand :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med alla ovan, en gång thailand - alltid thailand, haha. Jag och min sambo åker dit för andra gången i år om 32 dagar (8e november).. Vi var senast där i juli månad :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja Thailand kan lätt bli vanebildande. Vi har provat på lite andra länder men kommit fram till att vi trivs bäst i Thailand. Det är helt otroligt att alla resor, både med båt, buss och bil alltid fungerar perfekt.  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv bor jag bara ett stenkast därifrån, i View Talay 2 och har ett par vänner som bor i ettan.

Det är helt ok att bo där och poolområdet är riktigt trevligt. I övrigt så finns det mesta inne på området om man känner sig lite bekväm nå'n gång.

Det finns en bra butik precis utanför området, Foodland, där det mesta finns.

Bathbussarna går precis utanför så det är enkelt att ta sig runt därifrån.

Vill man bada i havet så är det bara en kort promenad men bekvämast är att hoppa på bathbussen ner till Jomtien Beach, kostar 10 bath.

Personligen gillar jag Wong Amat Beach som ligger norr om Pattaya Beach. Funkar bra med bathbussen dit också.

Men pärlan bland stränderna hittar man om man tar båten ut till Koh Larn för 30 bath. Då blir det en högklassig standupplevelse.

Jag brukar t.o.m. ta med snorklingsutrustningen ut dit. Men om ni skall ut till Koh Samet så finns det bra snorklingsturer man kan åka med på.

Shopping finns det precis hur mycket som helst inne i Pattaya och det är billigt.

Allra billigast brukar det bli på marknaden vid Soi Buakhao varje tisdag och fredag.

Thepprasit Market på Thepprasit Road är också trevlig och billig

Finns flera shoppinggallerior också.

Vill man turista så finns det en hel del. Krokodilfarm, Underwater World, Nong Noch Tropical Garden, Floating Market, Tigerparken mm.

Gillar man seafood så bör man absolut ta en tur så långt söderut man kan på Jomtien Beach där det finns många trevliga restauranger.

Finns nog hur mycket som helst att tipsa om.

Golf har jag inte hunnit med än men det finns ett 20-tal banor inom 1 timmes väg.

Ett sista tips bara:

Om ni tänker ta bussen från flygplatsen skall ni se till att ni kommer med den som går till bussstationen i Jomtien, precis utanför grinden till View Talay 1. Kostar 124 bath.

En del av bussarna går till stationen i norra Pattaya och då måste man ju byta transportmedel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack snälla Chryzaliz!!

Vilken buss ska man då ta?? Kan man bara fråga chauffören eller??? Hur lång tid tar det med nämnda buss? Vi har ju 2 golfbagar med oss oxå. Funkar de tror du eller är det bättre med taxi?

Ska bli så himla gött att komma iväg igen! :D Tyvärr så är de ju väldigt lång tid kvar innan takeoff :(

Kom gärna med fler tips både i stort och smått. Bra matställen etc..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med alla ovan, en gång thailand - alltid thailand, haha. Jag och min sambo åker dit för andra gången i år om 32 dagar (8e november).. Vi var senast där i juli månad :)

Hej!!

Vill bara önska er en underbar semester!!

Lite avis e jag allt ;)

Men det blir att ägna sig åt gris och älgjakt ett tag framåt så ska de säkert snart bli januari :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×