Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ejje

Spotify

Rekommendera Poster

Är det då hopplöst att få ned Spotify här i Kamala? får bara till svar att "Du är i fel region"

Har inte testat på länge men de har inte gratisvaranten tillgänglig i Thailand. Betalversionen tror jag ska funka.

Jag bodde tidigare i Kamala och min spotify funkade ett tag innan den stängdes. Nu ett par år senare är jag på väg tillbaka om bara några dagar och hoppas hamna på e bra lina. Det varierar mellan bolag och läge. Här på Samui har jag haft tur att ha bra nät med upp till 700kb/s genom 3BB.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tac.k, tack. Ingenting fungerar tyvärr. Går inte att ladda ned någon version alls. Jag har kört genom hela registret med olika varianter, men blivit nobbad. Man ska tydligen kunna köra genom ett vpn. Vem tänkte på att slå på datorn hemma  >:(

Får väl köra genom Grooveshark i brist på annat :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det då hopplöst att få ned Spotify här i Kamala? får bara till svar att "Du är i fel region"

Har inte testat på länge men de har inte gratisvaranten tillgänglig i Thailand. Betalversionen tror jag ska funka.

Jag bodde tidigare i Kamala och min spotify funkade ett tag innan den stängdes. Nu ett par år senare är jag på väg tillbaka om bara några dagar och hoppas hamna på e bra lina. Det varierar mellan bolag och läge. Här på Samui har jag haft tur att ha bra nät med upp till 700kb/s genom 3BB.

Lyckliga dig då. Jag ligger runt 0.30 Mbps med Catcoms wireless. Tror ju inte att jag kan lyssna på spotify även om jag lyckas ladda ned den. GrooveSharke laggar för fullt. Får väl nöja mig med sjörapporterna från SR. Ibland har dom ju med lite fågelsång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@Jimmieboy. Jag vet folk som kört betydligt mer än 2 veckor, inklusive mig själv fast i det fallet är det flera år sen. I andra fall inte länge vidare länge sen.

@Ejje. Ja. jag klagar inte på mitt nät, men att ha så dåligt som du har är just för du valt "fel" lösning. Cat har alltid varit kasst och är tydligen fortfarande. Jag kikade deras system för flera år sen och det va under all kritik.

Min erfarenhet säger att TT&T som nu är 3BB är de bästa alternativet.

"Får väl nöja mig med sjörapporterna från SR. Ibland har dom ju med lite fågelsång" - Haha, gäller att se det positiva och det verkar du ju göra  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@Endo,  "Min erfarenhet säger att TT&T som nu är 3BB är de bästa alternativet"

Vad har dom att erbjuda?

För 1 år sen körde jag CAt. No problem. Men det var närmare mainroad.Dom upplyste mig faktiskt nu att dom trodde jag skulle få det segt eftersom jag ligger för långt från signalmattan.

Har kollat med grannarna vad dom har och det varierar från AIS,Happy och det är segt även för dom. Jag hade vid speedtest vi gjorde faktiskt snabbast,även om det var marginellt. Ingen klarade utube.

Vet du var TT&T finns? Vore kul att testa.

Talade med WoodyLeornad som väl får anses som rätt haj på Internet. Han hade inga speciella kloka råd. Ev trodde han True3G skulle kunna vara bra men förordade trots allt Cat. Så vad ska man tro. Det är ju hopplöst att få något vettigt svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@Jimmieboy. Jag vet folk som kört betydligt mer än 2 veckor, inklusive mig själv fast i det fallet är det flera år sen. I andra fall inte länge vidare länge sen.

Okej. Då kanske det inte funkar jämt. Men om man läser deras vilkor är det 2 veckor som gäller iaf. Jag kör i vilket fall som helst på unlimited så ja slipper tänka på de problemet. =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@Endo,  "Min erfarenhet säger att TT&T som nu är 3BB är de bästa alternativet"

Vad har dom att erbjuda?

De har 6 mbit för 631 bath /månad. Allt är adsl och de har upp till 12 mbit tror jag det är. Vet inte vart e håller hus. TT%T höll tidigare till i Central festival huset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@Endo,  "Min erfarenhet säger att TT&T som nu är 3BB är de bästa alternativet"

Vad har dom att erbjuda?

De har 6 mbit för 631 bath /månad. Allt är adsl och de har upp till 12 mbit tror jag det är. Vet inte vart e håller hus. TT%T höll tidigare till i Central festival huset.

Ja,ja, men nu handlar det om wireless.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska inte vara några problem att köra spotify i Thailand. Man kan inte regga ett konto, så det måste fixas i Sverige. Bara be någon polare fixa det.

Ska sedan funka i 2 veckor, efter det får man be någon i Sverige att logga in så ska man kunna köra 2 veckor igen...

Har inte själv testat själv, mitt spotify funkade dock i minst 2 veckor nu över jul!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@Endo,  "Min erfarenhet säger att TT&T som nu är 3BB är de bästa alternativet"

Vad har dom att erbjuda?

De har 6 mbit för 631 bath /månad. Allt är adsl och de har upp till 12 mbit tror jag det är. Vet inte vart e håller hus. TT%T höll tidigare till i Central festival huset.

Ja,ja, men nu handlar det om wireless.

Japp, men visste inte att det var ett måste  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gratisversionen Spotify Free fungerar 2 veckor i Thaoland. Sen måste du logg in i Sverige igen för att det ska fungera..

Så då räcker det med att någon i Sverige loggar in på mitt Spotifykonto så funkar det igen eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gratisversionen Spotify Free fungerar 2 veckor i Thaoland. Sen måste du logg in i Sverige igen för att det ska fungera..

Så då räcker det med att någon i Sverige loggar in på mitt Spotifykonto så funkar det igen eller?

Ja det stämmer :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kört igång med Spotify igen så jag får väl se vad som händer efter två veckor.

Jag trodde jag redan bränt mina två veckor tidigare.

Har du nån gång loggat in i sverige i mellan så nollställs ju det..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frustrerande första gången Spotify inte funkade, men nu har jag en kompis där uppe i kylan som loggar in kontinuerligt på mitt konto så att ruljansen hålls igång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frustrerande första gången Spotify inte funkade, men nu har jag en kompis där uppe i kylan som loggar in kontinuerligt på mitt konto så att ruljansen hålls igång.

En liten undran från en gammal man: vad är skillnaden mellan Spotify och GrooveSharke?  Jag kör med GrooveSharke och den funkar perfekt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frustrerande första gången Spotify inte funkade, men nu har jag en kompis där uppe i kylan som loggar in kontinuerligt på mitt konto så att ruljansen hålls igång.

En liten undran från en gammal man: vad är skillnaden mellan Spotify och GrooveSharke?  Jag kör med GrooveSharke och den funkar perfekt.

Gissar att tex  utbudet skiljer en hel del.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sluta använd spotyfy, använd piratebay. Spotify är ett hån mot artisten där bolagen bakom tar typ allt.

Jag själv har några låtar där men skulle hellre se att dem inte fanns där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×