Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
mmm

Jogga i Thailand

Rekommendera Poster

Undrar lite hur det är att springa/jogga i Thailand (alltså inte på stranden utan på/bredvid vägarna)? På större orter kan jag tänka mig att det fungerar bra, men hur är det på mindre platser där vägarna kanske inte alltid är helt bra. Är det livsfarligt pga trafiken, eller fungerar det bra?

Framförallt undrar jag hur det fungerar på Samui/Phangan/Tao...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan ju hitta mindre trafikerade vägar eller bredare vägar där det skall inte vara några problem.

Tror mer att du skall ha värmen i åtanke och dricka en hel del, samt kanske jogga tidigt på morgonen eller när solen håller på och gå ner. På kvällen kan det dock vara problematiskt ibland då gatubelösningen oftast inte är den bästa på många platser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min man o jag joggar alltid på semestern. Förutsättningarna är ju olika, men det som är så bra är att de funkar nästan överallt,bara man ha med sig ett par löpskor. V springer oftast tidigt innan det blir för varmt o är lugnt på stranden eller vägarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan ju hitta mindre trafikerade vägar eller bredare vägar där det skall inte vara några problem.

Tror mer att du skall ha värmen i åtanke och dricka en hel del, samt kanske jogga tidigt på morgonen eller när solen håller på och gå ner. På kvällen kan det dock vara problematiskt ibland då gatubelösningen oftast inte är den bästa på många platser.

Men va säger du Martin, går det verkligen att hitta ställen att jogga på i Thailand? ;) Solly, kunde inte låta bli hehe.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går absolut att jogga i Thailand. Men pga trafiksituationen så känns det inte roligt att jogga längst vägarna.

Jag har istället använt stranden. Då får man dessutom ett extra jobbigt pass eftersom sanden "gör sitt". Fördelen är att när man lessnar kan man hoppa rakt ner i plurret o svalka sig.

En annan fördel med stranden är att man kan ställa vattenflaskan på ett ställe, så slipper man bära med sig. Man kommer ju tillbaka till samma punkt flera gånger om man vänder....

Det går åt kopiösa mängder vätska om det är varmt ute och man springer i tung sand... utan vätska så kan det nog vara direkt farligt, så det är inget jag skulle rekommendera. Speciellt inte till ovana löpare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

På Samui "hatar" jag att jogga. Alldeles för mycket trafik och lite trottoarer/småvägar som lämpar sig. Jag gillar att vara i min egen värld när jag lunkar fram, inte vara på helspänn så man slipper en moppe i 75 km/h på knäskålen.

I parker (som Lumpini etc), lugna turistorter och på landsbygden går det ju betydligt bättre.

Just parker verkar vara thailändska joggares favoritarena...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen är morgonen ingen bra stund för löpning för egen del... 5.30... huh...

Snarare kvällstid precis i solnedgången på en härlig strand. Sen ett snabbt bad och raka vägen upp till baren o svalka sig med kolhydrater i form av en kall öl ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blir fler å fler löpare i Thailand, nere i songkhla såg jag massvis med folk på vägarna såg tillåmed en här i srisaket, spring på bara! Tar dig ut från byn/staden så är det kolugnt å springa längs vägen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×