Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
happypuppy

mobil på flyget

Rekommendera Poster

Tänk vad man lär sig här på forumet! Nästa gång jag köper telefon (min är från 1998)så ska jag ha med möjlighet till ljudbok. Böcker är ju så tunga att släpa med sig!

Man får inte ha på telefonen på sjukhus heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det många inte verkar förstå är att mobilen är så mycket mer än att bara prata..

Jag gissar på att de övriga talarna vill ha nallen med för att lyssna på musik, vilket jag instämmer med.

Jag skulle krevera och implodera om jag inte hade musik jag gillade på en sån lång resa som en thailandsresa är..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni är säkra på att telefonen INTE påverkar ngn utrustning...kanske ni kan lyssna i "flygläge" men alla telefoner har inte detta...Detta är en regel som är till för att skydda oss ALLA som sitter i planet...en regel är en regel är en regel är..... Tänk att det är så svårt att åtfölja? :cr Vad är problemet?

...Så undras det varför människan måste gå i krig... ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni är säkra på att telefonen INTE påverkar ngn utrustning...kanske ni kan lyssna i "flygläge" men alla telefoner har inte detta...Detta är en regel som är till för att skydda oss ALLA som sitter i planet...en regel är en regel är en regel är..... Tänk att det är så svårt att åtfölja? :cr Vad är problemet?

...Så undras det varför människan måste gå i krig... ::)

Vad yrar du om? Att lyssna i flygläge är helt ok enligt flybolagen också, det är endast under start och landning allt skall vara av. Alla åtföljer väl de reglamang som finns. Det är väl bara för alla som inte har flygläge att låta nallen vara avstängd medans vi som har flygläge kan ha den på, svårare än så ärt det inte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni är säkra på att telefonen INTE påverkar ngn utrustning...kanske ni kan lyssna i "flygläge" men alla telefoner har inte detta...Detta är en regel som är till för att skydda oss ALLA som sitter i planet...en regel är en regel är en regel är..... Tänk att det är så svårt att åtfölja? :cr Vad är problemet?

...Så undras det varför människan måste gå i krig... ::)

Vad yrar du om? Att lyssna i flygläge är helt ok enligt flybolagen också, det är endast under start och landning allt skall vara av. Alla åtföljer väl de reglamang som finns. Det är väl bara för alla som inte har flygläge att låta nallen vara avstängd medans vi som har flygläge kan ha den på, svårare än så ärt det inte

För det första....jag yrar inte! Lite nyans tack!!!!

Det du just sa...det var vad jag sa...Ha du redan smuttat på julspriten? Om det nu är så förbannat enkelt.. varför denna långa tråd då?????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som fler av er använder jag min mobil i flygläge för att lysna på ljudböcker och musik. Men jag har faktiskt vid ett tillfälle blivit uppmanad av flygvärdinna att stänga av den trotts att jag då påtala att den var i "flygsäkert läge" och detta var varken under start eller landning. Givetvis fick hon som hon ville även om jag tyckte det var tokigt. Vill minnas att det var med lufthansa. Att lysna på en bra bok förkortar resan avsevärt och har inte varit något problem vid andra flygningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl ingen som har problem med det. Använder själv min iPhone i flight-mode, men udner start och landning klarar jag mig faktiskt utan ljudboken ;)

<precis så är de ju,jag kör oxå med flightmode på under resan aldrig har någon sagt till om detta bara köra på med andra ord  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det var den minsta risk för flygsäkerheten så skulle mobilerna naturligtvis plockas av oss i säkerhetskontrollen, stängas av och sen flygas som gods...

Läste bara häromdagen att SAS är på väg att starta med internet i luften. De blir första flygbolag i världen att erbjuda uppkoppling ombord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det var den minsta risk för flygsäkerheten så skulle mobilerna naturligtvis plockas av oss i säkerhetskontrollen, stängas av och sen flygas som gods...

Läste bara häromdagen att SAS är på väg att starta med internet i luften. De blir första flygbolag i världen att erbjuda uppkoppling ombord.

Hörde att även Ryanair skulle börja med det, plus flera andra låg i startgroparna.... ser väldigt mycket fram emot det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det för tillfället inte är möjligt att ringa från ett plan, varför ska man då ha telefonen på?

Bell uppfann telefonen men när han försökte ringa sig själv så var det upptaget.

Spela spel? Bara att sätta den i flightmode så är den helt ofarlig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

får man ha sin mobiltelefon på flyget på?, om man har den i flightmode, jag tänkte man hade kunnat lyssna musik från mobilen, är det någon som vet detta.

Klart man kan ha på mobilen/datorn och göra vad man vill med den oavsett flightmode.

Skulle mobiler vara farliga och störa flygplanet så skulle man inte kunna flyga säkert idag då det alltid finns personer som har på sina mobiler.

Använd mobiler/datorer då det finns inget som kan störa flygplanet för i så fall skulle man aldrig få ta med dom över huvudtaget  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

får man ha sin mobiltelefon på flyget på?, om man har den i flightmode, jag tänkte man hade kunnat lyssna musik från mobilen, är det någon som vet detta.

Klart man kan ha på mobilen/datorn och göra vad man vill med den oavsett flightmode.

Skulle mobiler vara farliga och störa flygplanet så skulle man inte kunna flyga säkert idag då det alltid finns personer som har på sina mobiler.

Använd mobiler/datorer då det finns inget som kan störa flygplanet för i så fall skulle man aldrig få ta med dom över huvudtaget  :cr

Det handlar väl inte bara om ifall det är farligt eller inte. Det handlar om att respektera regler och sina medpassagerare. Går du in med skor hemma hos folk som inte går med skor inne, tänder du en cigg hemma i soffan hos nån som inte röker  eller går du in i ett tempel iförd bikini och joggingskor?

Finns en regel de flesta bolag har, så följ den eller välj ett annat bolag eller transportmedel. Om du är enig eller inte spelar ingen som helst roll. Skulle inte tveka att säga till nån som satt bredvid mig och som inte satte telefonen i flightmode. Skulle heller inte tveka att sätta knät i ryggen på någon som sänker sätet framför mig innan/under start trots att de blivit tillsagda tidigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×