Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sandra_8201

Kubmaneter - Box Jellyfish

Rekommendera Poster

fast en människa är lite större än ett plankton så tror inte riktigt dom ser oss som ett byte :)

Hehe precis vad jag tänkte tillägga.. :)

  • Others insist they are passive opportunists, meaning they just hang around and wait for prey to bump into their tentacles

Så hade ju jag gjort :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är inte speciellt orolig faktiskt, finns tydligen inga belägg för att det verkligen är en ökning.

På drygt 100 dyk i Thailand tror jag att jag sett en kubmanet en gång, är dock

inte helt säker men tog ett foto, ska se om jag hittar fotot.

Tillägsinfo - Havsköldpaddan är immun mot giftet och äter gärna kubmaneter!

Länge leve sköldpaddan  :kla

TT

Lägg gärna upp fotot så jag får kolla också.

   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant att läsa något annat än Aftonbladets domedagsprofetior. Om jag förstår det rätt så är det "bara" tre svenskar som omkommit regionen p g a maneter, inga andra turister eller Thailändare, eller missar jag något. Att bara svenskar drabbats tolkar jag som en olycklig slump, förutom att just svenskar är ganska flitiga Thailandsresenärer. (Fast AB gnuggar väl händerna varje gång det sker.)

Sen finns ju de som överlever, tack och lov. Hur många är de? Någon som vet?

Och hur många turister dör av rabies, ormbett, dengue, malaria, skorpionfiskar eller andra "odjur" i Thailand?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

fast en människa är lite större än ett plankton så tror inte riktigt dom ser oss som ett byte :)

Det står att läsa att de i största möjliga mån försöker undvika oss människor. Det är ju bra. Hade de sett oss som ett plankton hade nog dödsfallen varit betydligt fler.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

fast en människa är lite större än ett plankton så tror inte riktigt dom ser oss som ett byte :)

Det står att läsa att de i största möjliga mån försöker undvika oss människor. Det är ju bra. Hade de sett oss som ett plankton hade nog dödsfallen varit betydligt fler.

Hahaha  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nya bad modet nu då http://www.stingersuits.com/  :dan

De pratade om maneter på P4 häromdan och rekommenderade att man skulle ha strumpbyxor (!?!) och långärmad T-shirt på sig. Det är ju vad en stingersuit ser ut som, men undrar om det ger samma funktion!

Thailändare, åtminstone de som bor på landsbygden badar alltid med kläder på. Hela outfitten! Jeans, bh, blus o jumper eller munkjacka! Har alltid "skrattat" åt det, men kanske skulle börja att ta seden dit man kommer!

http://www.nyhetskanalen.se/1.1914602/2010/11/21/sa_skyddar_du_dig_mot_kubmaneter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men kanske skulle börja att ta seden dit man kommer!

Då kan du ju börja med att sluta njuta av solen  :)

Kläderna är främst för att slippa den också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har varit på Koh Chang flera gånger. Tittade lite på hus när jag var där för 2 veckor sedan. Men hittade inget bra. Jag letar i prisklassen upp till 700 000baht. Max 150 000 svenska kronor. Maila gärna om ni har nåra förslag. Känner folk där som också skickar över förslag när det kommer något.

Mvh Mårten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ronnytisell

Hej.

Har varit på Koh Chang flera gånger. Tittade lite på hus när jag var där för 2 veckor sedan. Men hittade inget bra. Jag letar i prisklassen upp till 700 000baht. Max 150 000 svenska kronor. Maila gärna om ni har nåra förslag. Känner folk där som också skickar över förslag när det kommer något.

Mvh Mårten

på tal om kub maneter då ja :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har varit på Koh Chang flera gånger. Tittade lite på hus när jag var där för 2 veckor sedan. Men hittade inget bra. Jag letar i prisklassen upp till 700 000baht. Max 150 000 svenska kronor. Maila gärna om ni har nåra förslag. Känner folk där som också skickar över förslag när det kommer något.

Mvh Mårten

på tal om kub maneter då ja :)

Tror något blivit fel i forumet. Helt plötsligt bidde det ju även en ny rubrik i denna tråd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×