Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LindaL

qatar airways

Rekommendera Poster

Funderar på att ta Qatar den 28 feb till bangkok i stället för fritidsresors boeing 767. Det jag undrar över är :

Skärmarna i stolarna, är det många filmer även för barn???? nåt som är svenskt??? går det att välja svensk text???

Barnen vill helst åka med fritidsresor pga bättre tv utbud för dom tror dom.. Jag förstår dom för dom blir så himla rastlösa efter bara ett par timmar...Finns tv att titta på så går ju allt smidigare.

Sen det större planet från doha-bangkok, hur är det???? Vi är ju 4 pers så kan tyvärr inte sitta bredvid i det då det är 3-3-3, känsn ju oxå lite tråkigt.

Qatar blir 6000 billigare för oss än att ta fritidsresor + att vi kan åka 28 feb i stället för 12 mars. ( fritidsresor ÄNNU dyrare om man åker över sportlovet)

Vad tycker ni som åkt med Qatar/ fritidsresor?????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välj Qatar! 6000 kr billigare för världsklass jmf med 2*. tror inte det finns svensk text men massor av filmer, även för barn, plus spel. Bästa underhållningssystemet jag testat ihop m bästa servicen. Vet inte hur gamla barn du har men min erfarenhet är att engelsk Disney brukar fungera bra. För de vuxna väntar god mat o välfylld bar, serveras av väldigt serviceminded personal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välj Qatar! 6000 kr billigare för världsklass jmf med 2*. tror inte det finns svensk text men massor av filmer, även för barn, plus spel. Bästa underhållningssystemet jag testat ihop m bästa servicen. Vet inte hur gamla barn du har men min erfarenhet är att engelsk Disney brukar fungera bra. För de vuxna väntar god mat o välfylld bar, serveras av väldigt serviceminded personal.

Instämmer till 100%

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Vad tycker ni som åkt med Qatar/ fritidsresor?"

hatr ju aldrig åkt fritidsresor men med tanke på att Qatar vinner " Best Economy Class" i princip varje år (dock tog Malaysia den i år) så tror jag jämförelsen är svårt att göra.

kan bara instämma i priskören över, enormt bra bolag och skulle välja dom varje dag om jag hade chansen! Det enda dom ibland kan fela på är att dte kan vara lite lång mellanlandning i Doha (därför jag flyger swiss i år )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har fått pris 7100/vuxen och 6200/barn den 28 feb - 21 mars med qatar, inklusive skatter.

Enda tråkiga är väl att man inte kan sitta tillsammans halva resan då det är 3-3-3 på boeing 777

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderar på att ta Qatar den 28 feb till bangkok i stället för fritidsresors boeing 767. Det jag undrar över är :

Skärmarna i stolarna, är det många filmer även för barn???? nåt som är svenskt??? går det att välja svensk text???

Barnen vill helst åka med fritidsresor pga bättre tv utbud för dom tror dom.. Jag förstår dom för dom blir så himla rastlösa efter bara ett par timmar...Finns tv att titta på så går ju allt smidigare.

Sen det större planet från doha-bangkok, hur är det???? Vi är ju 4 pers så kan tyvärr inte sitta bredvid i det då det är 3-3-3, känsn ju oxå lite tråkigt.

Qatar blir 6000 billigare för oss än att ta fritidsresor + att vi kan åka 28 feb i stället för 12 mars. ( fritidsresor ÄNNU dyrare om man åker över sportlovet)

Vad tycker ni som åkt med Qatar/ fritidsresor?????

Att jämföra Qatar Airways med fritidsresor är som att jämföra rolls royce med fiat typ...åkte med dom senast för 4 dagar sen till och från bangkok. extremt bra service, mat och underhållning ombord, mycket spel för barn samt filmer. De är rankade som 5 star airline. Enda nackdelen är flygplatsen doha som är mycket tråkig.

Men självklart skall du flyga med Qatar, ett givet val!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra val! Vi åkte med dem för tre år sedan och åker med dem nu i januari igen. Man får stå ut med att ha en gång mellan sig och de andra man reser med, dvs om man är fyra som reser.

Nöjesutbudet i skärmarna suveränt, likaså maten och servicen. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur gick datandet bricce, blev lite tyst efter första träffen.

Det blev en träff i bangkok. Men vi kommer ses även i stockholm då hon flyger den sträckan oftare...:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur gick datandet bricce, blev lite tyst efter första träffen.

Det blev en träff i bangkok. Men vi kommer ses även i stockholm då hon flyger den sträckan oftare...:)

De var shyssta med övervikten på tjejens baggage. 28 kg så dem sa bara lägg över 2 kg i handbaggaget så är de ok!  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att jämföra Qatar Airways med fritidsresor är som att jämföra rolls royce med fiat typ...

Då är Rolls Royce och Fiat samma sak då, menar du, eftersom Qatar är ett av de flygbolag som Fritidsresor anlitar?  ;)

Okej, inte till Thailand. Då kör Fritidsresor Thai de på avgångar som är med reguljärflyg. Men om man åker med Fritte till Maldiverna, som vi funderar på att göra, så flyger man med Qatar via Doha.

Jag undrar om det inte är Tui Fly Nordic, ett flygbolag som ingår i samma koncern som Fritidsresor, som avses egentligen i den här tråden?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att jämföra Qatar Airways med fritidsresor är som att jämföra rolls royce med fiat typ...

Då är Rolls Royce och Fiat samma sak då, menar du, eftersom Qatar är ett av de flygbolag som Fritidsresor anlitar?  ;)

Okej, inte till Thailand. Då kör Fritidsresor Thai de på avgångar som är med reguljärflyg. Men om man åker med Fritte till Maldiverna, som vi funderar på att göra, så flyger man med Qatar via Doha.

Jag undrar om det inte är Tui Fly Nordic, ett flygbolag som ingår i samma koncern som Fritidsresor, som avses egentligen i den här tråden?

Du har nog missförstått något. TUI och Qatar inte samma flygbolag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att jämföra Qatar Airways med fritidsresor är som att jämföra rolls royce med fiat typ...

Då är Rolls Royce och Fiat samma sak då, menar du, eftersom Qatar är ett av de flygbolag som Fritidsresor anlitar?  ;)

Okej, inte till Thailand. Då kör Fritidsresor Thai de på avgångar som är med reguljärflyg. Men om man åker med Fritte till Maldiverna, som vi funderar på att göra, så flyger man med Qatar via Doha.

Jag undrar om det inte är Tui Fly Nordic, ett flygbolag som ingår i samma koncern som Fritidsresor, som avses egentligen i den här tråden?

Du har nog missförstått något. TUI och Qatar inte samma flygbolag

vem tro så det ser man ju på olika stavningar  TUI  OCH Qatra  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att jämföra Qatar Airways med fritidsresor är som att jämföra rolls royce med fiat typ...

Då är Rolls Royce och Fiat samma sak då, menar du, eftersom Qatar är ett av de flygbolag som Fritidsresor anlitar?  ;)

Okej, inte till Thailand. Då kör Fritidsresor Thai de på avgångar som är med reguljärflyg. Men om man åker med Fritte till Maldiverna, som vi funderar på att göra, så flyger man med Qatar via Doha.

Jag undrar om det inte är Tui Fly Nordic, ett flygbolag som ingår i samma koncern som Fritidsresor, som avses egentligen i den här tråden?

Du har nog missförstått något. TUI och Qatar inte samma flygbolag

Nej, det har jag inte påstått heller. Läs igen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×