Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
pirre

vilken är din drömresa??

Rekommendera Poster

Självklart ska man göra sina drömrsor, om det är det man brinner för. Mitt problem är att listan är allt för lång, med för lite tid och för lite pengar. Sedan handlar det lite om familjeprioriteringar också. Vi åker på "drömresor" i stort sett varje år.

I år: 3 månaders rundtur i sydostasien. Några favoriter, men mycket nytt...

Nästkommande två åren:

Roadtrip längs amerikanska västkusten och rundresa i Japan.

Har varit i båda länderna. I USA har jag till och med bott i två år, men aldrig varit på västkusten. I Japan har jag spenderat 3 veckor i Tokyo med omnejd, men vill se mer av landet, som verkligen fashinerade både mig och min sambo. Helst skulle jag vilja ha både en sommar och en vinter tur till Japan, då skidåkningen ska vara helt rå med fantastisk puderåkning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yngsta dottern planerar att läsa 6 månader i Tokyo nästa år och då hade det varit roligt att hälsa på henne förstås. :th

Tokyo är en galen, exotisk och helt underbar stad. Det finns allt från 1000år gamla tempel till det modernaste av det modernaste. Var där i 3 veckor (dock inte bara semester), men hade inte långtråkigt en sekund. Nått av det mest fantastiska är att i stort sett allt är rent, allt fungerar och till och med allmänna toan på tunnelbanan luktade gott. Det är till och med rökförbud på många trotoarer. OCH folk följer det. Helt fantastiskt!! Det måste bara upplevas! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

New York - Roadtrip "Sydkusten USA" - Hawaii - Peru med Incaleden - Söderhavet - Husbil i Nya Zeeland - Australien -Bali - Malaysia - Indien - Sri Lanka - Maldiverna - Sydafrika......

Har tid och pengar, men tyvärr ingen resekompis, och det här är en resa som jag inte skulle vilja resa själv på.

Lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu är det fotbolls-VM i Brasilien som är det stora målet.

Det blir 3-4 veckor med sista veckan i Rio (finalen går på Maracana söndagen den 13 juli)

Innan Rio lutar det åt att hyra ett hus i två veckor någonstans i NE delen (typ Fortaleza, Natal, Salvador). Skulle Sverige komma med till VM blir det en vecka innan allt detta också, för att följa dem i gruppspelet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja åka till Las Vegas någon gång.

Åk med KLM vid nyår, 4980!! Funderar på att boka Miami för liknande.

Jag har kikat lite på resor dit bra priser på både hotel och flyg. Fast mitt stora problem är att det alltid blir en Thailands resa ändå. Önskade att man kunde vara ledig lite mer :) Tack för förslaget

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Vi har funderat på att åka bil nån månad i USA...men varje år så bokar vi Thailand istället :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En resa...hm..ok, den skulle gå ungenfär såhär:

Hemifrån till Rio, sen vidare till Peru för Inkaleden/Machu Picchu. Flyger

vidare mot Asien med ett par stopp i Söderhavet, hamnar på Papua Nya Guinea

för lite dykning i regionen. Något stopp i Filipinernas övärld och sedan vidare

till Indien/Kashmir och Nepal. Sen blir det nog hem...

Thailand är ju normalresa nu för tiden, även Kambodja och Vietnam går in i den kategorin.

Nästa vecka ska jag testa dykningen i röda havet.

TT

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En resa...hm..ok, den skulle gå ungenfär såhär:

Hemifrån till Rio, sen vidare till Peru för Inkaleden/Machu Picchu. Flyger

vidare mot Asien med ett par stopp i Söderhavet, hamnar på Papua Nya Guinea

för lite dykning i regionen. Något stopp i Filipinernas övärld och sedan vidare

till Indien/Kashmir och Nepal. Sen blir det nog hem...

Thailand är ju normalresa nu för tiden, även Kambodja och Vietnam går in i den kategorin.

Nästa vecka ska jag testa dykningen i röda havet.

TT

Söderhavet, får man rekommendera Toamoto- och Markesasöarna. Det blir till att utgå från Papeete men där skall du stanna så kort tid som möjligt.

http://www.everlater.com/cassidy/polynesian-adventure

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderade på Florida (Miami)och(Orlando) i jan 2011,men det var så kallt där i jan 2010,enligt dom som var där(Har läst resedagboken)2- på nätterna i orlando lockar inte så.Mössa å tjock tröja på sig på kvällarna i Miami.Nja..Så jag tror det blir Thailand istället.Ett säkert kort om man vill ha värme å kunna bada i havet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu är det fotbolls-VM i Brasilien som är det stora målet.

Det blir 3-4 veckor med sista veckan i Rio (finalen går på Maracana söndagen den 13 juli)

Innan Rio lutar det åt att hyra ett hus i två veckor någonstans i NE delen (typ Fortaleza, Natal, Salvador). Skulle Sverige komma med till VM blir det en vecka innan allt detta också, för att följa dem i gruppspelet.

Underbart, bara att instämma! Har ni bokat, koll på när biljetter släpps, boende, etc.? För min del skulle det innebära två "bockar i protokollet" över platser och tillfällen jag vill uppleva innan man blir jord igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu är det fotbolls-VM i Brasilien som är det stora målet.

Det blir 3-4 veckor med sista veckan i Rio (finalen går på Maracana söndagen den 13 juli)

Jag har stått inne på Maracana när det var tomt. Kan bara säga, den är STOR! Det var häftigt att se fast det inte ens pågick någon match.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu är det fotbolls-VM i Brasilien som är det stora målet.

Det blir 3-4 veckor med sista veckan i Rio (finalen går på Maracana söndagen den 13 juli)

Innan Rio lutar det åt att hyra ett hus i två veckor någonstans i NE delen (typ Fortaleza, Natal, Salvador). Skulle Sverige komma med till VM blir det en vecka innan allt detta också, för att följa dem i gruppspelet.

Underbart, bara att instämma! Har ni bokat, koll på när biljetter släpps, boende, etc.? För min del skulle det innebära två "bockar i protokollet" över platser och tillfällen jag vill uppleva innan man blir jord igen.

Har varit i kontakt med en hel del angående boende, har en våning i Rio på g. Fortfarande lite tidigt att boka upp något dock men smakar det så kostar det, indikerar de redan...

Matchbiljetter ansvarar FIFA för, sist i Tyskland fick man anmäla sig vi fifa.com och vara med i en utlottning. Fick biljetter till Sverige-Paraguay på det viset. Man kan köpa via arrangörer som kör hela paket annars men till andra priser.

Precis som du säger, bestämde jag mig tidigt för att se minst ett fotbolls-VM och minst ett sommar-OS innan man ställer tofflorna. Check på OS, då jag var i Sydney 2000. Kunde även göra check på fotbolls-VM förra gången men ett VM i Brasilien slår allt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu är det fotbolls-VM i Brasilien som är det stora målet.

Det blir 3-4 veckor med sista veckan i Rio (finalen går på Maracana söndagen den 13 juli)

Jag har stått inne på Maracana när det var tomt. Kan bara säga, den är STOR! Det var häftigt att se fast det inte ens pågick någon match.

Instämmer! Var och kollade på Flamengo-Sao Paolo tidigt 80-tal. Episkt! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×